+ Reageer op onderwerp
Resultaten 1 tot 5 van 5
    Amateur
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    22

Ophalen rendement bij beleggen

Assalaamoe 'alaykoem

Ik had tot twee uur geleden 0,0% verstand over beleggen. Ik weet nu wat 't betekent, welke vormen er zijn, hoe 't in elkaar steekt, etc. Alleen zit ik nu met vraagjes die ik nergens beantwoord krijg als ik rondgoogle.

Stel een bedrijf zegt...
    Je mag uitstappen (uit de beleggingsfonds) elke eerste werkdag van de maand (je moet wel minimaal al 6 maanden ingestapt zijn). Het jaarlijks gemiddelde rendement is 6%.

Als je nu ná die minima van 6 maanden je rendement wilt (zonder je belegging stop te zeggen), kun je dan elk willekeurig moment je rendement (in papiergeld) ophalen bij het bedrijf? Of moet je uitstappen wil je je rendement en je ingelegde geld terugkrijgen? En hoeveel procent rendement krijg je na bijvoorbeeld 6 maanden op je ingelegde geld? Is dat 3%?

Misschien voor de hand liggende antwoorden, maar nog steeds een puzzel voor mij.

Wassalaam
    Love must first arise in the heart of the beloved. As long as the candle doesn't burn, the moth will not be struck by longing.

Your task is not to seek for love, but to seek and find all the barriers within yourself that you have built against it.

Amateur
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    464
    Je kan altijd je geld weghalen, wanneer je ook maar wilt.
    Lijkt mij logisch dat je je beleggingen verkoopt op het punt dat je (dik) in de winst staat en niet bij verlies. Dan zou ik nog even wachten, tenzij je om dringende redenen geld nodig hebt.

Beleggen bij een bank zou ik nooit aanraden, het is heel duur wat dus ten koste van je winst gaat.
    Meestal hebben ze van die onzin kostenposten als 'beheerkosten' waardoor je een deel van je winst aan hen afstaat. Erg zonde en niet slim.

Ga zelf beleggen bij een broker, bijvoorbeeld deGiro. Ik zou dan bijvoorbeeld Vanguard S&P 500 ETF aanraden.
    Dit is een aandelenfonds die de S&P beurs volgt van de 500 grootste Amerikaanse bedrijven.

Daarnaast heb je fondsen die dividend uitkeren en dividend automatisch voor jou weer herbeleggen. Het is maar wat je net wilt.

En als je belegd, beleg dan bij voorkeur bij Vanguard of iShares (BlackRock). Deze zijn de grootste vermogensbeheerders ter wereld.
    Andere vermogensbeheerders zou ik niet zo snel vertrouwen.

Zowel iShares als Vanguard hebben zeer veel ETF's waaruit je kunt kiezen en je beleggingsportefeuille kunt differentiëren. Ook goed voor je risicospreiding.

Persoonlijk zou ik kiezen voor een combinatie van S&P 500 index, voeding en gezondheidszorg. Dat laatste is meer defensief bedoeld.
    Joseph Goebbels: "Yalan söyleyin mutlaka inanan çıkacaktır. İnanan olmazsa yalana devam edin. Bir şeyi ne kadar uzun süre tekrarlarsanız, insanlar ona o kadar fazla inanır."

Opkomende Ster
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    4.987
    Tövbe tövbe.. toch best raar dat je hier beleggingsadviezen deelt en vraagt? Schaam jullie!

Amateur
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    464
    Yani ne kadar ayıp, senin gibi terbiyeli bir şekilde seks tecrübelerimizi, sıçtığımız bokun rengini ve şeklini yazmak dururken.
    Joseph Goebbels: "Yalan söyleyin mutlaka inanan çıkacaktır. İnanan olmazsa yalana devam edin. Bir şeyi ne kadar uzun süre tekrarlarsanız, insanlar ona o kadar fazla inanır."

Hzr. BlackDavit Avatar van BlackDavit
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    23.523
    Hollandada uzun vadeli yatırım daha mantıklı yada kısa vadelimi??
    naber fetöcü selamlar.

Bookmarks

Bookmarks

Berichtregels