+ Reageer op onderwerp
Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 4 7 8 9
Resultaten 121 tot 125 van 125
    Premium Lid
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    268
    Citaat Geplaatst door Ehlikelam Bekijk reactie
    Het vraagstuk van het bestaan van God is heeeeeel wat anders.

Jij vergelijkt nu het vraagstuk van het bestaan van God, met het vraagstuk van het bestaan van de originele hadithverzamelingen.

Zie je wat je doet? :)
    Ik vergeleek niet het vraagstuk, maar de antwoorden, namelijk: voor het bestaan van God heb je ook geen academische bewijzen en nog geloof je erin.

Wereld Ster Avatar van Ehlikelam
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    5.506
    Het bestaan van God staat los van het bestaan van originele hadithverzamelingen.

Het bestaan van God kan worden geconcludeerd door rationele redeneringsmethodes te hanteren en speelt zich voornamelijk af binnen de logica en wetenschapsfilosofie (zelfs de natuurkunde houdt zijn ogen open), het bestaan van originele hadithverzamelingen is een concrete onderzoeksvraag en kan gewoon aan de hand van disciplines als taalkunde, archeologie, geschiedkunde en dergelijken worden bepaald en vastgelegd.

Zij die op de conclusie komen dat God bestaat zonder de hersenen erbij te gebruiken, hebben een inhoudsloos geloof die openstaat voor allerlei soorten vervormingen en verdraaiingen van het godsconcept.

Deze discussie is allang beslecht, en vindt alleen nog een continuering door het gedraai en gebrabbel van apologeten.
    لقد عشنا مع هذا القوم العرب طوال هذه السنين معا واختلطنا و تفاهمنا و صاروا واثقين منا و نحن منهم واثقون. معاهدة سمرقند سنة ٧١٧ ميلادي عن ابو جعفر ابن جرير الطبري في كتابه تاريخ الرسل والملوك.

Amateur
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    1
    Citaat Geplaatst door Ehlikelam Bekijk reactie
    Het vraagstuk van het bestaan van God is heeeeeel wat anders.

Jij vergelijkt nu het vraagstuk van het bestaan van God, met het vraagstuk van het bestaan van de originele hadithverzamelingen.

Zie je wat je doet? :)

Verder zie ik dat jij de allereerlijkste soennietische reactie hebt gegeven, die ik ooit gelezen heb.

Wat een juweeltje is deze bijdrage.

Oprecht bedankt.
    Salaamoalaikoem Warahmatoellah Wabarakatoeh!

Beste Ehlikelam,

Mag ik vragen wat je intentie is betreft dit Topic?
    Jezelf gelijk stellen puur om je nefs Begeertes?.of het waarheid achterhalen?
    Volgens mij is je intentie niet om de waarheid achter te halen, want anders zou je het discussie niet hier maar ergens in Saudie Arabie, Damascus of Istanbul (landen van Kennis) houden. toch? Ik bedoel hoeveel mensen zijn er hier die uitermate kennis hebben over het geloof? Dat weet jij zelf ook dondersgoed, maar toch blijf je de hele tijd roepen over bewijs bewijs bewijs.

"O jullie die geloven, gehoorzaam Allah en gehoorzaam de Boodschapper en de gezaghebbers onder jullie. En als jullie ergens van mening over verschillen, voer het dan terug naar Allah en de Boodschapper, als jullie geloven in Allah en de Laatste Dag. Dat is beter en gunstiger wat resultaat betreft." (Soerah an-Nisaa- 4:59)

Met 'degenen onder jullie die met gezag zijn belast' worden de gezaghebbers en geleerden bedoeld.

En dan verschillen we over mening........wat nu? Als we toch alle Hadiths en Overleveringen aan de kant moeten zetten, en alle geleerdes respectloos behandelen en niet serieus nemen.

Hoe voert men dan terug naar Allah en de Boodschapper? Met Allah daar hebben we de Koran voor..duidelijk antwoord.

en de Boodschapper dan?

Nogmaals wat is je intentie?

Je word al blij met de reactie van _G_ ????
    Verder zie ik dat jij de allereerlijkste soennietische reactie hebt gegeven, die ik ooit gelezen heb.
    Wat een juweeltje is deze bijdrage.
    Oprecht bedankt.

Volgens mij is je intentie duidelijk genoeg.

Wassalaamoalaikom Warahmatullah Wabarakatuh!

P.S.

Dan zou ik graag wat meer kennis willen opdoen over de Koran.
    Welk Surah op welk tijd is geopenbaard en hoe ons profeet dit heeft geintrepeteerd...
    Vraag: Kun je mij de weg daarop wijzen?

Jou opvatting is dus, vergeet de hadiths want dat is onbetrouwbaar, Alleen de Koran is voldoende.... klopt dit wat ik heb begrepen??? Corrigeer me a.u.b. als ik verkeerd denk.

Belofte
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    1.059
    Ilk dört halife döneminde hadise uyana 'zındık' denirdi, bugün hadise uymayana zındık deniliyor.

Hzr. BlackDavit Avatar van BlackDavit
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    24.141
    Keçi yemiş

Bookmarks

Bookmarks

Berichtregels