Bekijk op het forum :

Burka's verbieden

Pagina's : [1] 2 3 4 5

Karkamel
04-02-2006, 23:58

Helaas zijn er anno 2006 nog mensen, die menen het recht te hebben om een vrouw te verplichten een burka te dragen. Dit is m.i. onmenselijk en de grootste vernedering die je een medemens kunt aandoen. Nu het Taliban regime het niet meer voor het zeggen heeft, zijn er steeds meer mannen en vrouwen die dit gewaad, voor mij een teken van gevangenschap, loslaten. Ik ben een voorstander van een mondiaal verbod op een burka. Een hoofddoek moet een keus zijn, een keus van de vrouw zelf en heb hier geen enkele probleem mee. Wat is jullie mening m.b.t. de burka.

Pinkcik
10-10-2007, 21:22
Hebben we al zovaak over gehad..

NeFReT
10-10-2007, 21:22
mijn mening? gebruik de zoekfucntie. zijn al TIG topic's over geweest.

gulll
10-10-2007, 21:23
Deze topic is in feb. 2006 geopend.

NeFReT
10-10-2007, 21:24

Deze topic is in feb. 2006 geopend. dat bedoel ik dus:D hahahhahahhahah

La eternidad
10-10-2007, 21:37
Ik vind een burka er niet echt sociaal uitzien,mja. Nederland is en blijft een democratie,je kunt niemand verplichten tot het dragen van of tot het verbieden van een burka. Persoonlijk vind ik het een typische vorbeeld voor het afschrikken van het Islam. De sharia kun je niet aanpassen in de tijd,maar dit soort dingen (ben ik van mening dan) moet je kunnen aanpassen aan je omgeving/tijd. In de tijd van de Profeet,of in de andere Islamitische heerschappijen was het normaal dat iedereen met een burka liep,dus viel je alleen maar op als je het niet droeg. Nu daarentegen val je op als je een burka draagt en gaan mensen JUIST nieuwsgierig doen en fantaseren wat er wel niet allemaal onder zit. Naar mijn mening,is dus de hijab wat volgens de Koran wordt beschreven voldoende. (hele lichaam bedekken behalve handen en gezicht)

EnIsE
11-10-2007, 00:16
Iedereen is vrij om te dragen wat hij of zij wil, wel vind ik dat dit niet provocerend over moet komen. En dat kan uiteraard per persoon verschillen. Indien een vrouw vrijwillig kiest voor een boerka zie ik het probleem er niet van in. Wel moeten deze vrouwen beseffen dat ze het voor zich zelf moeilijk maken wat betreft werken en acceptatie in de maatschappij (vooral in deze tijden). Er staan weinig werkgevers te springen om die deze vrouwen in dienst willen nemen, een burka komt immers niet representatief over. Wel wil ik een ervaring met jullie delen die ik gisteren op het stadsdeel heb meegemaakt: Er zou een huwelijk plaatsvinden en de bruid was een Nederlandse vrouw in burka. Zodra ze de raadzaal binnenkwam heeft ze haar gewaad uitgetrokken incl. burka. Na de plechtigheid heeft ze zelfs de huismeester een hand gegeven. Dit heeft mij enorm verbaasd! De huismeester zelf was ook een poosje in shock omdat hij dit ook absoluut niet had verwacht. Tuurlijk zal ik nooit ontkennen dat niet alleen voor een vrouw in burka de hand schudden van een vreemde man verboden is, maar voor iedere moslima. Alleen vond ik dit wel heel erg bizar moet ik eerlijk bekennen. Ach zo maken wij ook eens wat mee! :D

Ebu.Numan
11-10-2007, 00:32
de topicopener heeft geen enkel kennis omtrent dit onderwerp... hij denkt dat die zusters worden gedwongen door hun mannen.. dit is zeker een leugen.. hemde en buyuk iftira.. ik ken geen enkel broeder die zijn vrouw dwingt om een niqab te dragen.. zusters kiezen zelf bewust voor om het te dragen.. en dat laat hun taqwa zien.. moge allah hun daden accepteren... voor de mensen die nieuwsgierig zijn naar mijn situatie: natuurlijk ben ik weer een uitzondering, dus ik zal mijn vrouw wel verplichten, maar niet heus... ik zal dr ook niet dwingen... voor de mensen die er tegen zijn en zichzelf moslim noemen, zeg ik alleen 1 ding: bugun peceye yasak gelir, yarin carsafa, ondan sonrada basortuye gelir... fransiz askerlerinin kurtulus savasindan once zorla yaptigini, yarin rahatlikla yaparlar... aklinizda bunu iyi tutun: o zamanki gibi yurekli sutcu imamlar, iskilifli atif hocalar bu zamanda yok...

Ebu.Numan
11-10-2007, 01:07
^Alleen omdat jij geen enkel broeder kent, die niet dwingen hun vrouw een burka te dragen, betekent nog niet dat vrouwen niet gedwongen worden :) ik ken bijna elke selefies in amsterdam.. daha simdiye kadar hic duymadim dat een zuster werd gedwongen... aralarinda kesin vardir.. yoktur diyemem.. ona bakarsan boerka takmayi isteyenlere engel olan erkeklerde var.. bunu neden gormuyorsun? yahut ailesi tarafindan basortu takmasina bile izin verilmeyen kizlar var... bunu neden gormuyorsun?

sun_shine
11-10-2007, 11:54
gercekten dinini yasayin bir insan baskasini baski altinda birakmaz.... :D en vooral als het om je vrouw gaat... Aile ilmihalde cok guzel bilgiler yaziyor.... als je het nog niet hebt gelezen, is t een aan raadertje :D

Ebu.Numan
11-10-2007, 19:49
Rustig, beni sucluyorsun gibi geldi bana. Je hebt gelijk. Dat weet ik heus wel. het is altijd boerka's zo baarden zus jurken dit dat zo... her zaman bir acik bulmaya calisiyorsunuz.. sizin gibi gok kusagi gibi giyinenler olursa iyi hosunuza gider.. o zaman aciga ne gerek var ki demi??????!!! kendinize bakin ilk basta!!! kafasinda kirmizi basortu altinda sari etek.. sanki ali sami yen stadyumu mubarek..

Afghaanbeauty
11-10-2007, 19:52
Als een moslima zelf ervoor kiest om een burka te dragen, vind ik dat iets moois. Maar als ze gedwongen wordt.. Natuurlijk is dat dan verkeerd Uhu, boerka...iets waar ik super hekel aan heb. FDenk je nou echt dat IEMAND ook echt voor een boerka kiest, behalve als er een draadje los zit. Het verneukt gewoon de naam van de Islam...:$

Ebu.Numan
11-10-2007, 19:54
Uhu, boerka...iets waar ik super hekel aan heb. FDenk je nou echt dat IEMAND ook echt voor een boerka kiest, behalve als er een draadje los zit. Het verneukt gewoon de naam van de Islam...:$ jij verpest ook de islam door strakke broeken te dragen met een string eronder..

Afghaanbeauty
11-10-2007, 19:55
jij verpest ook de islam door strakke broeken te dragen met een string eronder.. neen, want een boerka is vorm van ondedrukking en strakke broek met een string kies jezelf voor...je moet wel het verschil zien.:D

Ebu.Numan
11-10-2007, 19:57

neen, want een boerka is vorm van ondedrukking en strakke broek met een string kies jezelf voor...je moet wel het verschil zien.:D dus met andere woorden dwong de profeet sav zijn vrouwen ook? de metgezellen dus ook? de ta3bi'ien ook? de te3na ta3bi'en ook? hmmm ik betwijfel je geloof in de islam..

Pagina's : [1] 2 3 4 5