Bekijk op het forum :

Onur Air wil claim bij Staat indienen

Pagina's : [1] 2

Angelus
25-05-2005, 22:33

De Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air wil samen met de touroperators een schadeclaim van 15 tot 20 miljoen euro indienen bij de Nederlandse Staat. Dat zei advocaat Hierover is nog geen overleg geweest met de touroperators, maar volgens Vreede heeft het geen zin als de reisorganisaties hun schade bij Onur Air verhalen. "Wij schuiven het dan gelijk door richting de Staat. De enige weg die voor ons open staat, is gezamenlijk een claim indienen." De directies van OAD en Corendon weten nog niet hoe ze de situatie rond Onur Air juridisch gaan afwikkelen. Juristen van de beide ondernemingen bekijken of schadeclaims richting Onur Air of IVW een kans maken. Van een eventuele juridische samenwerking met Onur Air is vooralsnog geen sprake, aldus marketing manager W. Gramsma van OAD. Onur Air kreeg 12 mei een vliegverbod opgelegd door de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW), maar dat werd twee weken later, dinsdag, weer ingetrokken. Dit bewijst, zei Vreede, dat er niets met de luchtvaartmaatschappij aan de hand was. Ondertussen moest Onur Air wel tegen hoge kosten passagiers omboeken en ze schadeloos stellen. Ook de touroperators waren veel geld kwijt aan het omboeken van reizigers. Vreede schat hun schade op ongeveer 1,5 miljoen euro per bedrijf. Vreede zal de directie van Onur Air in ieder geval adviseren de schade te verhalen op de Nederlandse Staat. Binnenkort vertrekt hij naar Istanbul, waar hij overleg zal hebben met de advocaten van de vervoerder uit Zwitserland, Duitsland en Frankrijk. In die landen was Onur Air ook twee weken niet welkom. Vreede verwacht dat ook in deze landen een claim wordt ingediend. Het vliegverbod werd ingetrokken, nadat de Turkse luchtvaartautoriteiten een verbeterplan bij de IVW hadden ingeleverd. Onur Air gaat onder meer het toezicht op het onderhoud verbeteren en het gewicht in de vliegtuigen beter verdelen. Deze plannen gaven de inspectiedienst voldoende vertrouwen om de toestellen weer in het Nederlands luchtruim toe te laten. OAD en Corendon maken vanaf komend weekeinde weer gebruik van de diensten van Onur Air. Aanleiding voor het verbod waren de vele tekortkomingen die bij de maatschappij waren geconstateerd. Onur Air zelf heeft altijd gezegd dat de vliegtuigen veilig zijn. Ook de Turkse autoriteiten waren het niet eens met het verbod. Bron:Telegraaf.nl

Yazgunesi
25-05-2005, 22:36
Haklilar.. Bende isterdim valla :D

Angelus
25-05-2005, 22:37
ZOu echt veel vragen ...

Chunkstar
25-05-2005, 22:42
ze hebben gelijk vallaha

RuzgarGulu
25-05-2005, 22:43

Sorsalar bile neye yaracak ki? Ze hebben eenmaal een slechte naam nu. Ik hoop dat iedereen het na een bepaalde tijd gaat vergeten wat er is gebeurd en dat onur air weer als tevoren gewoon gaat vliegen...

ImoshMania
25-05-2005, 23:13
gelijk hebben ze.... ze hebben er recht op

YALNIZKURT66
25-05-2005, 23:33
neyemi yarar adamlar adlarini temize cikartilar koskoca avrupa birligi heyetinin temiz kagidi var adamin elinde Sorsalar bile neye yaracak ki? Ze hebben eenmaal een slechte naam nu. Ik hoop dat iedereen het na een bepaalde tijd gaat vergeten wat er is gebeurd en dat onur air weer als tevoren gewoon gaat vliegen...

Angelus
25-05-2005, 23:36
Maar ja dat scheld ook voor hun naam namelijk ...... Mensen zulle denken van ;.... wil niet met onur vliegen meer

DeliciQ
25-05-2005, 23:52
ze moge zoveel vragen als ze willen van mij:D belki isimlerini birazda olsa temizlerler.. ama bence artik insanlar onu airin ismi temizlense bile teredutle biner..

YALNIZKURT66
25-05-2005, 23:53
echt niet ik heb vandaag mijn ticket van onur gekocht olecek olduktansonra ecel nerde olsa arar bulur ze moge zoveel vragen als ze willen van mij:D belki isimlerini birazda olsa temizlerler.. ama bence artik insanlar onu airin ismi temizlense bile teredutle biner..

DeliciQ
25-05-2005, 23:58
yanlizkurt jij bent uitzondering:D jij weet wel dat de sguld niet bij onur air lag dus geen problemen mee.. gerci sen onur air suclu olsada alirdin herhalde:D egt bayaaaa nationalistissin .. ik heb het over mense die alleen van tv volgen en dan vooral niet-turken;)

DeliciQ
25-05-2005, 23:58
ha yanlizkurt birde soyle bisey var: tebbirini al, taktiri Allaha birak ;)

MasterTurk
26-05-2005, 05:47
Je ziet het ervoor zorgen dat Turkije een slechte naam krijgt. Wacht maar tot de landen waar Onur niet mocht landen de schade claim ziet. Dan zullen ze wel 2 x nadenken voordat ze Onur een vliegverbod geven

RuzgarGulu
26-05-2005, 20:45
neyemi yarar adamlar adlarini temize cikartilar koskoca avrupa birligi heyetinin temiz kagidi var adamin elinde Het is al door iemand anders gezegd eigenlijk, maar wat ik eigenlijk bedoelde is dat mensen toch gaan twijfelen. Ze hebben nu een slechte naam. Ze kunnen wel een schadevergoeding vragen ama olanlari milletin aklindan silemezler... misschien dat na verloop van tijd mensen het een beetje gaan vergeten... o zamana kadar denk ik dat onur air minder vluchten zal maken.

YALNIZKURT66
26-05-2005, 20:57

ik denk het niet het blijft goedkoop Het is al door iemand anders gezegd eigenlijk, maar wat ik eigenlijk bedoelde is dat mensen toch gaan twijfelen. Ze hebben nu een slechte naam. Ze kunnen wel een schadevergoeding vragen ama olanlari milletin aklindan silemezler... misschien dat na verloop van tijd mensen het een beetje gaan vergeten... o zamana kadar denk ik dat onur air minder vluchten zal maken.

Pagina's : [1] 2