Bekijk op het forum :

NIeUwSFlIts

Pinkcik
13-04-2005, 19:09

Vijf jaar en tbs voor Murat D. in hoger beroep 23 December 2004 15:16:17 DEN HAAG (ANP) - Het gerechtshof in Den Haag heeft Murat D., de leerling die in januari onderdirecteur H. van Wieren van het Terra College in Den Haag doodschoot, donderdag veroordeeld tot een celstraf van vijf jaar en tbs met dwangverpleging. Het hof nam daarmee de uitspraak van de rechtbank over. Murat begint waarschijnlijk komende zomer aan zijn tbs-behandeling. Die gaat volgens deskundigen zeer lang duren. Niemand heeft zich tijdens de processen voor de jeugdstrafkamer en het gerechtshof willen wagen aan een meer precieze schatting van de tbs-duur. Op 13 januari schoot de toen 16-jarige Murat Van Wieren in de kantine van de school in het hoofd. De onderdirecteur overleed later op de dag aan zijn verwondingen. Eind april werd Murat voor de eerste keer veroordeeld wegens de moord. Hij ging in hoger beroep tegen die uitspraak. Het vonnis van het hof is opmerkelijk, aangezien deskundigen unaniem hun voorkeur uitspraken voor een veroordeling volgens jeugdstrafrecht. Het gebeurt hoogst zelden dat een 16-, of 17-jarige volgens volwassenenstrafrecht wordt berecht. Eerder legde de rechtbank het advies van de deskundigen ook al naast zich neer. Het is een oud onderwerp alleen kwam ik het vandaag tegen toen ik niks te doen had... vinden jullie dit een geschikte straf voor Murat d?

Angelus
13-04-2005, 19:20
Jesuus rechtzaak duurt best wel lang zeg .... Waarom dee die dat ook al weer ... in ieder geval hij zou geen normaal leven meer lijden .... ik hoop echt voor die jongen de beste en sterkte voor hem .. ALlah(c.c) yardimci olsun sana ve kimse ole bisey gostermesin

Zenci Turk
13-04-2005, 19:47
Ik ben het eens met deze straf. Ik denk dat onze samenleving beschermd moet worden tegen dergelijke mensen. Tot het moment dat absoluut zeker is dat hij niet in herhaling zal vallen, hoeft hij wat mij betreft niet terug te keren in onze maatschappij. Twee opmerkingen. 1) dat hij een Turk is, van Turkse afkomst, interesseert me geen flikker, al was ie een eskimo, ik zou dezelfde mening hebben. 2) dat hij als een volwassene is berecht. (wellicht discriminatie?) Iemand die zo een daad verricht pretendeert een volwassen te zijn. Het delict is zo erg dat het meer dan terecht is dat hij als volwassen wordt berecht. In afrika ben je op 15 jarige leeftijd al volwassen en dan hadden ze zijn handen afgehakt. Weg met die gozer!(angryy

KaRaKaN
13-04-2005, 19:54
bronvermelding?!!!

Pinkcik
13-04-2005, 20:00

hahaha k weet nie meer\:$

KaRaKaN
13-04-2005, 20:07
Dat is niet goed, volgende keer er wel aan denken!

Pinkcik
13-04-2005, 20:08
www.foto.plein.nl http://foto.plein.nl/nieuws/index.php?nid=ANP-231204-228-anp&type=Nieuwsflits-tekst&art=1&all=1 ALSTUBLIEFTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTt GEScHIEdenIS DOEt WoNDEREn

semA
14-04-2005, 12:40
,, # muRAt D. zAt op de zelfde sgo0l net Als vAn mij,, mAar op Andere plEk,, ,, # duS bu olAy biZim lokAtie de olmAdii dA,, AllahA sukuR,, mAar Andere lokAtie,, ,, # wej0o eCht erG,, ,, # mAar ben onu birAzcik tAniyom,,

semA
14-04-2005, 12:41
,, # hAd ik niet moeten ZeggEn???????????????????????????

MasterTurk
14-04-2005, 23:34
Ik vind het jammer dat hij Turks is maar die straf heeft hij verdiend. Is gewoon een misdaad. En misdaad loont niet

KaRaKaN
14-04-2005, 23:38
Sja eigen schuld, hoe krijg je het in je hoofd om leraar dood te schieten?