Google zoeken

ChitChat Nieuws & actualiteiten Sport Studie & Werk Liefde & relaties Verhalen Contact gezocht Comedy hoekje Turkse trouwpartijen

+ Reageer op onderwerp
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van 18

Onderwerp: Import damat

Amateur
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    144

Import damat

In de Turkse cultuur is er zoiets als 'kiz vermek'. 'Erkek vermek' bestaat niet in de Turkse cultuur, dus het is wel heel vreemd dat de man naar de vrouw in Nederland komt in plaats van andersom. De importdamat moet in Turkije blijven en zijn vrouw overlaten komen uit Nederland en niet omgekeerd. Zo weet je zeker dat de importdamat het niet doet vanwege een verblijfsvergunning/economische redenen.

Ik zeg dus, de importdamat hoort niet thuis in Nederland.

The one & ONLY. Avatar van Guulpembee-
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    12.309
    Wat is er nou mis met het overbrengen van het mannelijk geslacht vanuit Turkije naar Nederland? Waarom kan dit wel met een vrouw? Ik vind het nergens op slaan hoor, ken namelijk genoeg mensen die hun man hebben overgrebacht naar NEderland omdat de situatie daar in Turkije voor beiden niet goed zou uitpakken in de verdere toekomst. Niets mis mee hoor.
    Giving up doesn't always mean you are weak. Sometimes it means that you are strong enough to let go.

Amateur
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    144
    Citaat Geplaatst door Guulpembee- Bekijk reactie
    Wat is er nou mis met het overbrengen van het mannelijk geslacht vanuit Turkije naar Nederland? Waarom kan dit wel met een vrouw? Ik vind het nergens op slaan hoor, ken namelijk genoeg mensen die hun man hebben overgrebacht naar NEderland omdat de situatie daar in Turkije voor beiden niet goed zou uitpakken in de verdere toekomst. Niets mis mee hoor.
    Er is heel wat mis. Ten eerste gaat het in tegen de Turkse cultuur. De man hoort niet bij zijn schoonfamilie (in dit geval in NL) te gaan wonen. De importdamat heeft een enorme achterstand (Nederlandse taal etc) in NL.

Als een in NL geboren en/of getogen vrouw weet dat trouwen met iemand in TR niet goed zal uitpakken moet ze gewoon niet met zo iemand trouwen.

Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    12.309
    Maar als jij als vrouw zijnde jouw man vanuit Turkije naar Nederland laat overbrengen, hoeft dit toch neit meteen te betekenen dat je bij de schoonfamilie moet gaan leven? Als de vrouw hier een goed betaalde baan heeft en de man die vanuit Turkije hier naar toe komt genoeg geld heeft kunnen ze op zijn minst een eigen huisje huren.

Er zijn anders ook genoeg vrouwen die vanuit Turkije komen en die meteen heel de wereld voor hun alleen willen hebben hier. Een huis, een auto, winkelen, winkelen, winkelen en alleen maar geld willen uitgeven. Van die stupid berggeiten die denken dat we hier in Nederland alles hebben. Argh!
    Giving up doesn't always mean you are weak. Sometimes it means that you are strong enough to let go.

Amateur
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    144
    Maar als jij als vrouw zijnde jouw man vanuit Turkije naar Nederland laat overbrengen, hoeft dit toch neit meteen te betekenen dat je bij de schoonfamilie moet gaan leven? Als de vrouw hier een goed betaalde baan heeft en de man die vanuit Turkije hier naar toe komt genoeg geld heeft kunnen ze op zijn minst een eigen huisje huren.

Er zijn anders ook genoeg vrouwen die vanuit Turkije komen en die meteen heel de wereld voor hun alleen willen hebben hier. Een huis, een auto, winkelen, winkelen, winkelen en alleen maar geld willen uitgeven. Van die stupid berggeiten die denken dat we hier in Nederland alles hebben. Argh!
    Ik bedoelde niet letterlijk in dezelfde huis.

Welke man laat nou zijn ouders, broertjes en zusjes, vrienden en zijn land achter zich om naar een vrouw, in een ander land, te verhuizen? Juist ja, eentje die het economisch niet goed heeft. En die vrouwen hier denken dat het vanwege de liefde is. Of denken ze misschien: Is wel handig zo'n man, heb ik geen last van ZIJN ouders, die zijn toch in TR. Kan ik hem alles laten doen. Zo niet, weg verblijfsvergunning en terug naar TR.

Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    12.309
    Zo zijn er anders ook genoeg mannen die dit exact doen tegenover de vrouw die ze laten overkomen vanuit Turkije hiernaartoe Ik zie weinig verschil en daarom vind ik dat het beide wel kan

Op elke pot past namelijk een deksel.

Amateur
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    144
    Zo zijn er anders ook genoeg mannen die dit exact doen tegenover de vrouw die ze laten overkomen vanuit Turkije hiernaartoe Ik zie weinig verschil en daarom vind ik dat het beide wel kan

Op elke pot past namelijk een deksel.
    Het is volgens de Turkse cultuur dat de vrouw naar de 'erkek tarafi' gaat. En als die man in NL woont komt de vrouw dus hierheen. Er is dus wel degelijk verschil.

Ik ken zelf uit mijn omgeving van die importbruidegommen. Allemaal getrouwd voor op de eerste plaats om een verblijfsvergunning en dus 'para para para'.

Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    12.309
    What else? Tegenwoordig draait alles daarom. Zelfs als je geen bruidjes importeert

rustug Avatar van manav
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    2.017
    Citaat Geplaatst door sabrxl Bekijk reactie
    In de Turkse cultuur is er zoiets als 'kiz vermek'. 'Erkek vermek' bestaat niet in de Turkse cultuur, dus het is wel heel vreemd dat de man naar de vrouw in Nederland komt in plaats van andersom. De importdamat moet in Turkije blijven en zijn vrouw overlaten komen uit Nederland en niet omgekeerd. Zo weet je zeker dat de importdamat het niet doet vanwege een verblijfsvergunning/economische redenen.

Ik zeg dus, de importdamat hoort niet thuis in Nederland.
    Ja wel. Alleen wordt de man niet gerespecteerd als er zoiets gebeurt en hij wordt iç güveysi genoemd. Dit gebeurt vaak als de man het minder breed heeft.
    You all suffer because you cling to the world..
    Intelligent fools

Shahanshah Avatar van Afsarbeyi
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    34.947
    Werk je bij vreemdelingenzaken?
    Fevti-fursat
    Geen ster schittert voor eeuwig

ee. Avatar van Gamzelii09
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    1.073
    Sonucta iki insan oyle mutluysa
    wrm dan nog zo moeilijk
    ic guveysisi enzo blaablaa,,

het komt natuurlijk zelden voor,, jongens zouden dat ook niet zo snel accepteren
    (dat is natuurrlijk wel normaal)
    maarja...

Niet te moeilijk make alleemaal,,
    Ben de uzun bir yola gittin farzederim
    Kandiririm kendimi ne yapayim?

Opkomende Ster
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    3.842
    ik ben bang dat het uit de wanhoop van vader en moeder komt,

effendim, neymis burada iyi kizlar yokmus, of burada iyi erkekler yokmus....

daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagggg, of hebben ze toch gelijk??????
    Kitledim kalbimi al anahtari, giderken boynuna takip ta git. bakma bana oyle mahsun mahsun, yuzume son bir kez gul de git.

Wereldburger Avatar van Questionnaire
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    1.178
    Citaat Geplaatst door Afsarbeyi Bekijk reactie
    Werk je bij vreemdelingenzaken?
    Hij komt even peilen op Hababam.

On-topic:

Als twee mensen van elkaar houden zie ik er geen probleem in. Volgens de Turkse cultuur, als we cultuur moeten naleven zijn dat standaarden die soms de meest idiote dingen hebben. Het verschil tussen man en vrouw komt hier duidelijk naar boven. Feit is dat veel Turkse mannen het niet kunnen aanzien dat een vrouw het beter heeft dan hen. Ze voelen zich gekleineerd omdat zij naar Nederland moeten komen en het financieel niet breed hebben. Genoeg mannen die het wel doen uit liefde of om een verblijfsvergunning. Wat je zegt in je openingspost klopt dus van geen kanten. In fact: je raakt kant noch wal.
    02-04-2010: gezegend met een tweeling

I want to be the poorest man who leaves his children the richest inheritance, because I can be a father but it takes something special to be a Dad...

Amateur
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    144
    What else? Tegenwoordig draait alles daarom. Zelfs als je geen bruidjes importeert
    Maar waarom trouwen jullie Turks-Nederlandse vrouwen dan nog met een Turk uit Turkije als jullie weten dat het hem alleen maar om het geld te doen is?

Mag ik persoonlijk worden? Ga jij trouwen met een importdamat?

Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    12.309
    Citaat Geplaatst door sabrxl Bekijk reactie
    Maar waarom trouwen jullie Turks-Nederlandse vrouwen dan nog met een Turk uit Turkije als jullie weten dat het hem alleen maar om het geld te doen is?

Mag ik persoonlijk worden? Ga jij trouwen met een importdamat?
    Haha, nooit. Ik wil niet te groot praten, maar nee. Dat is niet zozeer omdat hij met mij wilt trouwen om mijn geld/welvaart etc etc, maar gewoon omdat de Turkse bevolking in Turkije andere normen en waarden hebben dan de Turkse bevoling hier in Nederland. Ik merk het alleen al met mijn vrienden/familie/kenissen uit Turkije. Zelfs met hen kan ik zware meningsverschillen hebben over het doen en laten van de Turken daar en de Turken hier. Moet er dus niet aan denken deze meningsverschillen te beginnen met mijn man later. NO WAY

+ Reageer op onderwerp
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Bookmarks

Bookmarks

Berichtregels