+ Reageer op onderwerp
Resultaten 1 tot 10 van 10
    GS 28 Avatar van KasSer
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    22.836

Water In Kleine Kamer

Het is niet door mij geschreven. Ik vond dit best wel grappig, heb zoiets zelf ook meegemaakt.

================================================== ====

“Waarom hebben jullie een gieter in jullie WC? Ik zie geen planten daar.” In Europa heb ik het fenomeen van ‘het met water wassen van de lichaamsdelen die de hoofdrol spelen tijdens een toiletbezoek’ slechts in Spanje en Italie meegemaakt. In Italie hadden ze een keurig mooi en modern bidet naast het toilet met lekker warm water. Dit maakte elk toiletbezoek een aangename en plezierige ervaring. Heerlijk, heb er mooie herinneringen aan over gehouden.

Ik weet niet precies waar, maar het lijkt erop dat ergens tussen Frankrijk en Belgie dit wellicht kleine doch cruciale onderdeel van beschaving is blijven steken.

En dat is erg vreemd, want elk beschaving zonder water op het toilet is gewoon incompleet en toch een beetje 'achtergesteld' te noemen.

In Nederland hoef ik er helemaal niet over te beginnen. En als ik het er al over heb, dan kijkt men me aan alsof ík degene ben die hier gek is? “Met water?? Je hebt toch gewoon toiletpapier?” Anno 2009 hebben we inderdaad zo’n 12 klasses van toiletpapier, varierend van veredeld schuurpapier tot geparfumeerd meerlaags zijdenzacht papier met luchtkussentjes. En dat terwijl het simpele water veel efficienter, gezonder, aangenamer en hygienischer is. Nog een reden om op Elsa te stemmen: Iedereen heeft recht op water, ook op het toilet!

In menig allochtoniaans huis kom je al verschillende creatieve oplossingen tegen om dit hiaat in de Nederlandse maatschappij te vullen: Van simpele gieters tot mooie 'lota’s' of desnoods de back-to-basics lege Spa-fles. Hoe innovatief het ook is, het blijven allemaal tussenoplossingen, die overigens wel passen in de transitiefase waar we in zitten. Uiteindelijk zal onze Hollandsche beschaving pas écht compleet zijn als de (semi-automatische of draadloze) bidet of toiletdouche hier ingeburgerd is.

Bron

2. -->
    Linguïstisch Avatar van AHfilterkoffie
    Status
    Ik ben gezegend met de gave om iedereen binnen een straal van 6 meter te kunnen negeren.
    Geslacht
    Man
    Reacties
    4.243
    Super! Vond het leuk om te lezen.
    Shall I say, I have gone at dusk through narrow streets

düştüğüm yeri yakarım
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    11.564
    Wahahahaha!!! semi-automatische of draadloze, bidet of toiletdouche? Ik ga helemaal stuk.

Heidense vrouw

Amateur Avatar van Bidet-bij-Elma
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    4
    Een bidet is uiteraard de beste manier om je toilet bezoek af te sluiten.

Maar je bent nog op zoek naar een betaalbare en eenvoudige oplossing? In een bouwmarkt zal je deze niet vinden en verder vaak via omwegen bij buitenlandse websites en maar hopen en wachten tot het (eindelijk) aan gaat komen.

Onze webshop is eenvoudig en gericht op betaalbare, zelf te plaatsen en monteren bidets. Kom eens kijken en krijg als kennismaking een directe korting van €5,00 op je bestelling met de kortingscode "winkelmand".

Hier vind je ons: https://bidet.bijelmavof.n

Sincap Avatar van marjinal_
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    1.451
    Eindelijk is het dus zover.

Belofte
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    563
    Demek Adamlar wc ye su sokmuyor .
    biz Turk halki da sular kesilirse diye extradan 3-5 bidon hazir su bulunduruyoruz wc de ki korka korka sey yapmayalim diye seyittiydim.
    Goedemorgen wat een lekkere drink. Hayirli sabahlar.

Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    1.451
    Ik eet brood dus ik heb dat niet nodig.

The only one Avatar van Beyefendi
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    6.558
    J'utilise du papier toilette humide
    All my life!

GS 28 Avatar van KasSer
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    22.836
    Aah wat schattig. Topic van mij 9 jaar geleden.
    Çeen toypic mi açtın?

Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    1.451
    :’(

Bookmarks

Berichtregels