Google zoeken

ChitChat Nieuws & actualiteiten Sport Studie & Werk Liefde & relaties Verhalen Contact gezocht Comedy hoekje Turkse trouwpartijen

+ Reageer op onderwerp
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van 25

Onderwerp: Als ik groot ben, wil ik worden als zij.

Status
    Sakla beni, kimseler bulamasin bundan sonra.
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    3.488

Als ik groot ben, wil ik worden als zij.

Ze kamde haar lange blonde haren en iedere keer als ze klaar was met 1 pluk was die zo zacht als de kussens waar ze op sliep, dat wist ik want ik had heel stiekem toen ze aan het omkleden was mijn hoofd erop gezet en even gedaan alsof ik haar was.

Ze glimlachte via de spiegel naar mij en niet alleen haar mond krulde op tot een glimlach van geluk maar ook haar ogen sprankelde.

Ze stiftte haar volle lippen rood, tenminste papa zei dat ze volle lippen had als hij haar kuste en ze liep vrolijk naar de kast en pakte haar rode jurk die ik altijd zo had bewondert en danste ermee. Ik snapte niet waarom ze dat deed, ik denk omdat ze gelukkig was.

Ze verstopte zich achter de kast en wanneer ze eruit kwam sprankelde mijn ogen ook.

Ze was zo onbeschrijfelijk mooi.

Ze liep naar de spiegel en krulde haar wimpers opnieuw. Ze poederde haar gezicht nog even en haar groene ogen schenen net zo erg als de witte vrienden van de maan.

Ze draaide zich om en vroeg mij of ze mooi was, ze wachtte niet op antwoord en drukte een warme kus op mijn wang en ze vertrok.

Ik liep achter haar aan en hoorde hoe ze aan mijn 2e mama vertelde wat ik had gegeten en welke spelletjes we konden spelen.

Mijn 2e mama knikte gehoorzamend en ze liep de kamer uit.

Ze moest wel erg machtig zijn want ze commandeerde andere mensen en die luisterden naar haar net zoals ze die macht had over papa ..

Ik nam een diepe zucht en wankelde achter mijn 2e mama naar de keuken en bekeek hoe ze mijn lievelingskoekjes uit de kast haalde en het aan mij liet zien.

Ik gilde van blijheid en omhelsde de benen van mijn 2e mama.

Ik rende vervolgens snel naar de raam en bekeek hoe ze mijn papa kuste en hoe blij papa keek.
    Ze maakte papa echt gelukkig want zijn mond reikte zijn oren bijna en hij lachte alleen maar sinds hij haar had ontmoet.

Mijn 2e mama kwam naast me staan en ze pakte mijn hand vast en we keken samen naar hun.

Mijn 2e mama vroeg aan mij of ik ook niet vond dat ze echt perfect waren.
    Ik knikte , als je het aan mij vraagt is zij echt volmaakt.

Ik draaide mij om en staarde naar de ogen van mijn 2e mama.. Er kwam water uit, net zoals bij papa altijd. Maar bij papa was dat genezen toen hij haar leerde kennen, bij werk had hij gezegd.

Ik denk dat mijn 2e mama ook maar is naar die werk moet gaan, ik wil wedden dat ze haar ook kunnen genezen.

Ik staarde naar de foto op de muur, ze leek niet op mama nee.
    Mama was groter en had zwart kort haar en bruine hele diepe ogen.

Papa omhelsde mama heel strak, alsof ze ieder moment weg kon waaien en ik zat op de grond voor hun.

Papa leek echt heel erg gelukkig, net zoals nu.

Maar er was 1 grote verschil, er was iets wat toen compleet was en nu niet meer.

Maar ik weet niet wat, ik kan het niet zien.

Ik weet nog wat er gebeurde die dag, die vreselijke dag.
    Toen mama werd opgehaald door de engelen en ze ons moest achter laten.
    Ik weet nog hoe ze voor onze ogen aangereden werd.
    Hoe ze nog lachte voordat ze op de grond viel, hoe ze papa had uitgedaagt met tikkertje en toen ze wegrende werd aangereden door die grote bus.

Ik weet nog hoe papa schreeuwde en hoe hij haar in zijn arme had en met haar naar de ziekenhuis rende.

Ik weet nog dat ik heel hard moest huilen, niet omdat ik wist wat er was gebeurt nee, omdat ik wist dat er iets heel ergs verkeerds was want papa huilde.. en papa huilde nooit.

Papa was papa en grote mensen huilen nooit.

Ik denk omdat als ze groeien ook hun hart wordt vernield samen met hun lichaam en dat ze daarom niet meer huilen.

Maar sinds die dag, had papa weer een hart .. want papa huilde.
    Er kwamen allemaal water uit zijn ogen en als het s'nachts was en ik bang was en naar zijn kamer toe liep hoorde ik hoe hij snikte.

Hij praatte met iemand en smeekte het Mama terug te geven.

Toen kwam er een vrouw, mijn 2e mama in huis en lette op mij als papa moest werken.

Het was erg raar in het begin een andere vrouw in huis dan ik en mama.

Die 2e mama bracht mij op een dag naar een man met een witte lange jas, hij woonde in een grote gebouw die helemaal wit was en het was erg druk en erg groot.
    Heel veel mensen huilde en schreeuwden maar er waren ook mensen die lachten en gelukkig leken.

Die man vertelde mijn 2e mama dat het een shock was en dat het met de tijd hopelijk over zou gaan en ik weer zou kunnen praten.

Oh, nu weet ik weer wat er zo anders was toen. Niet alleen mama was er toen, ik kon nog praten.

Er kwamen heel veel vreemde vrouwen in huis en de ziekte in papa's ogen genees want er kwam geen water meer.

Allemaal waren ze heel heel erg mooi en papa was eventjes gelukkig want ik hoorde hem altijd vrolijk lachen als ik in bed lag.

Maar dat duurde altijd maar heel even en er kwam weer water uit zijn ogen.
    Hij praatte weer in de nacht met iemand en vroeg hij waarom dit allemaal was gebeurt.

Op een dag was papa thuis gekomen en zijn ogen straalden. Hij riep mij en knuffelde mij en vertelde dat hij wou dat ik iemand ontmoette.

Er kwam een vrouw met blonde haren en groene ogen binnen en ik wist meteen.
    Dat is zij.

Sinds die dag heeft papa nooit meer gehuild en dus nooit meer last gehad van die enge ziekte.
    Want als papa huilde praatte hij ook met iemand in de nacht, een keer was ik nieuwsgierig de kamer in gelopen maar er was niemand, helemaal niemand.

Ze was komen wonen met ons, sliep met papa samen in de grote bed waar ik nooit in mocht slapen. Dat was erg belangerijk want papa liet nooit een andere vrouw daar slapen.

Misschien was het omdat ik ook nog geen vrouw was, misschien als ik groot was mocht ik er wel slapen.. Maar dat hoefde niet meer want zij was er.

Maar sinds ze er is gedraagt mijn 2e mama anders dan altijd.
    Volgens mij is die ogenziekte besmettelijk want nu heeft mijn 2e mama er last van.
    Ze kijkt heel raar naar haar en wanneer ze met papa praat trilt haar stem.
    Ze denkt dat niemand het ziet maar ik zie het.

Ze kijkt heel raar naar papa en wanneer het nacht is praat zij met iemand.

Ik denk dat die onbekende nu met haar aan het slapen is.

Ze vraagt hem waarom hij het niet ziet en waarom hij niet van haar houdt.

Een keer had ik haar willen zeggen dat hij niet van haar hoefde te houden want ik er was, maar toen ik mijn mond open deed kwam er weer niks uit.

Ik haatte als dit gebeurde. Ik werd er moe van.

Maar ik schreef het op en ze lachte toen heel lief.

Ik vind 2e mama echt lief.

Ik weet niet waar ze vandaan is gekomen, de vrouw met blond haar en groene ogen.

Ik weet alleen dat sinds ze er is papa heel gelukkig is en het maakt niet uit of ze nog heel lang blijft, ik ben blij dat ze er is.

Ik vroeg me altijd af wat ze was.. nou weet ik het.

Zij is papa's engel en als ik groot ben wil ik ook zijn engel worden.

Als ik groot ben, wil ik worden als zij.
    Laatst gewijzigd door Kruimel: 31-08-2009 om 11:22
    De hoop is het kwaadste der kwaadste, omdat zij de marteling verlengt.
    © Friedrich Nietzsche

Belofte Avatar van merff42
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    526
    mooi geschreven bitaneem ..
    Ne zaman 'Gooll' diye arkami dönsem.. Elinde ofsayt bayragiyla bekler hayat..

Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    3.488
    Dankjewel (:
    © Friedrich Nietzsche

Kayip Bir Duygu Avatar van Berdus
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    8.559
    mooi geschreven maar is dit niet de stijl van AHFK
    Kil Beni Ey Namazim, Baskalari Kilmadan, Tut Beni Ey Orucum Baskalari Tutmadan!

Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    3.488
    Citaat Geplaatst door Berdus Bekijk reactie
    Het is ook niet de bedoeling te schrijven zoals haar (:

Zij is veel beter, ziet alles heel anders dan ik en schrijft daarom dus ook veel machtiger.

Het is dus ook niet de bedoeling haar style te kopieëren.

De dingen die ik in andere verhalen leuk vindt stop ik in mijn verhalen, dat is alles.

Edit: misschien als je ooit mijn andere verhalen gaat lezen zal je begrijpen dat ik haar niet na wil apen.
    Laatst gewijzigd door Kruimel: 31-08-2009 om 10:36
    © Friedrich Nietzsche

Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    8.559
    hmmm ok, je kan gelijk hebben maar het lijkt er sprekend op, niet dat ik het slecht bedoel, nee tis juist leuk om een manier van een ander te proberen zodat je zelf een eigen manier van schrijven kan bedenken,
    zoals ik net zei het is mooi geschreven, alleen het schrijven lijkt er op,
    en ja klopt zij schrijft machtiger, en ziet het heel anders dan jij, want iedereen heeft zijn eigen denkbeeld in het leven, de ene ziet het beker half vol, en de ander ziet het half leeg, het is maar van welke kant je het bekijkt ;)

Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    3.488
    hmmm ok, je kan gelijk hebben maar het lijkt er sprekend op, niet dat ik het slecht bedoel, nee tis juist leuk om een manier van een ander te proberen zodat je zelf een eigen manier van schrijven kan bedenken,
    zoals ik net zei het is mooi geschreven, alleen het schrijven lijkt er op,
    en ja klopt zij schrijft machtiger, en ziet het heel anders dan jij, want iedereen heeft zijn eigen denkbeeld in het leven, de ene ziet het beker half vol, en de ander ziet het half leeg, het is maar van welke kant je het bekijkt ;)
    Helemaal mee eens, ik snap wel wat je bedoelt hoor, dat springen van gebeurtenis naar gebeurtenis of gedachte naar gedachte komt van haar.
    Ik schrijf niet zo heel lang, misschien een half jaar pas echt en dus weet ik niet hoe en wat en daarom probeer ik heel veel dingen uit. Alleen is het wel haar style die ik het leukst vindt en ik probeer van al haar verhalen zoveel mogelijk uit te halen (: .

Het is niet alleen het lezen van het verhaal die me zo aanspreekt, maar ook het schrijven en het bedenken ervan.
    Laatst gewijzigd door Kruimel: 31-08-2009 om 10:44
    © Friedrich Nietzsche

Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    8.559
    Citaat Geplaatst door Gülpembe- Bekijk reactie
    Het is niet alleen het lezen van het verhaal die me zo aanspreekt, maar ook het schrijven en het bedenken ervan.

je hebt gelijk, en voor een beginner is alles moeilijk in het begin, vooral als je wilt, schrijven ik schrijf sinds me 17de en geloof me ik merk nog steeds dat ik op sommige plekken moeite heb met schrijven,
    en je laatste zin is het belangrijkste, anders kan je ook schrijven wat je wilt, maar als er geen creatifiteit in zit, mag je langzaam beginnen met stoppen,

Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    3.488
    je hebt gelijk, en voor een beginner is alles moeilijk in het begin, vooral als je wilt, schrijven ik schrijf sinds me 17de en geloof me ik merk nog steeds dat ik op sommige plekken moeite heb met schrijven,
    en je laatste zin is het belangrijkste, anders kan je ook schrijven wat je wilt, maar als er geen creatifiteit in zit, mag je langzaam beginnen met stoppen,
    Mijn laatste zin .. mijn laatste zin is 9 van de 10 keer altijd de naam van mijn titel..

Ff eerlijk, vind je dat er geen creatifiteit in zit?
    Laatst gewijzigd door Kruimel: 31-08-2009 om 11:04
    © Friedrich Nietzsche

Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    8.559
    Mijn laatste zin .. mijn laatste zin is 9 van de 10 keer altijd de naam van mijn titel..

Ff eerlijk, vind je dat er geen creatifiteit in zit?
    er zit creatifiteit in, met je laatste zin bedoelde ik de zin die ik gequote hebt,;)

wat ik er mee bedoel is in het algemeen, er zijn ook mensen die proberen te schrijven, (niet slecht bedoeld), maar toch mis ik in het meeste schrijven een creatifiteit, en vooral op deze forum zie ik dat heel vaak, er zijn uitzondering, en gelukkig zijn de uitzonderingen heel creatief.

Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    3.488
    er zit creatifiteit in, met je laatste zin bedoelde ik de zin die ik gequote hebt,;)

wat ik er mee bedoel is in het algemeen, er zijn ook mensen die proberen te schrijven, (niet slecht bedoeld), maar toch mis ik in het meeste schrijven een creatifiteit, en vooral op deze forum zie ik dat heel vaak, er zijn uitzondering, en gelukkig zijn de uitzonderingen heel creatief.
    Ik kreeg een hartstilstand x).

Ik weet zeker dat ik mijn schrijfstijl met de loop van de tijd zal veranderen, maar nu wil ik het eventjes houden op dit.

En ik snap wat je bedoelt, ik vind mijn verhalen niet heel goed maar als ik het soms vergelijk met sommige verhalen dan kan ik toch ergens trots zijn =).
    Laatst gewijzigd door Kruimel: 31-08-2009 om 11:20
    © Friedrich Nietzsche

Ozanca.! Avatar van ceylan-68
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    7.256
    Daar dacht ik ook aan
    Magluma ilan gerekmez..

Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    3.488
    Citaat Geplaatst door ceylan-68 Bekijk reactie
    Daar dacht ik ook aan
    !

Ik ga hem nu toch maar eventjes aanpassen xD
    Laatst gewijzigd door Kruimel: 31-08-2009 om 11:21
    © Friedrich Nietzsche

Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    8.559
    Ik kreeg een hartstilstand x).

Ik weet zeker dat ik mijn schrijfstijl met de loop van de tijd zal veranderen, maar nu wil ik het eventjes houden op dit.

En ik snap wat je bedoelt, ik vind mijn verhalen niet heel goed maar als ik het soms vergelijk met sommige verhalen dan kan ik toch ergens trots zijn =).

you got the point ;)

Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    3.488
    you got the point ;)
    =)

Als ik ouder wordt denk ik dat ik dingen anders ga zien en dat mijn woordenschat ook veel groter gaat worden.
    © Friedrich Nietzsche

+ Reageer op onderwerp
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Bookmarks

Bookmarks

Berichtregels