Google

+ Reageer op onderwerp
Pagina 1 van 3 1 2 3 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van 35

Onderwerp: Wat zijn de gevolgen voor jonge mensen als ze niet hun eigen partner kunnen kiezen?

Administrator Avatar van Angelus
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    1.438

Wat zijn de gevolgen voor jonge mensen als ze niet hun eigen partner kunnen kiezen?

Als jonge mensen niet zelf mogen bepalen met wie ze omgaan of met wie ze een relatie willen hebben, kan dit emotionele en lichamelijke gevolgen hebben. Als contacten met belangrijke anderen verbroken moeten worden, kan dit leiden tot heftig verdriet en een nog sterker verlangen naar elkaar. Uit angst voor de reactie van de ouders of familie verbreken jonge mensen de relatie of onderhouden in het geheim contact. Geheime relaties kunnen echter ook leiden tot gevoelens van spanning en stress. Vooral langdurige stress is ongezond voor mensen. Het is van belang dat mensen zelf invloed hebben op hun eigen toekomst of levensgeluk en zelf hun eigen partner kunnen kiezen.

lees meer op www.geentaboes.hababam.nl

fani. Avatar van Ardahanli
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    2.068
    Het heeft zeker wel gevolgen op emotioneel gebied. Alhoewel ik vaak zie dat personen trouwen met iemand die ze eigelijk niet zo goed kennen. Dit kan leiden tot een ongelukkige huwelijk. Maar er zijn ook zat voorbeelden waarvan ze na het huwelijk heel gelukkig worden. Ik denk dat het ook ligt aan hoe een persoon is en hoe zij/hij over het huwelijk denkt. Sommige vinden het oke als als zijn moeder een meisje zoekt, maar er zijn ook personen die dat absoluut niet willen.
    kızmıyorum, gülüyorum
    bakıyorum, geçiyorum. .

Wereld Ster
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    6.493
    Citaat Geplaatst door Mutlu Bekijk reactie
    gevolgen?

ze leven langer
    ze leven gelukkigier
    drempel om te scheiden is veel hoger.

maar wij horen alleen maar de uitzonderingen. het is uiteraard voor enkelen mogelijk dat de gevolgen minder goed uitpakken.
    Trouwen met iemand die je amper kent maakt je gelukkiger? Hoezo? Verklaar je nader.

TurkIslam Avatar van CiNToNiK
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    4.232
    Citaat Geplaatst door adembaba Bekijk reactie
    Trouwen met iemand die je amper kent maakt je gelukkiger? Hoezo? Verklaar je nader.
    Verklaar?

Kijk 50 jaar terug.

Belginanne :) Avatar van Belgin
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    5.465
    Citaat Geplaatst door CiNToNiK Bekijk reactie
    Verklaar?

Kijk 50 jaar terug.
    50 jaar geleden scheidden ze niet omdat het taboe was,omdat de vrouw dan nog niet werkte en niet economisch onafhankelijk was.

Je kan dus absoluut niet bewijzen dat mensen 50 jaar geleden gelukkiger waren. In mijn ogen is alles gewoon heel goed verdoezeld door vrouwen
    Dean: I'm wearing sunglasses at night. You know who does that? No-talent douche bags.

TurkIslam Avatar van CiNToNiK
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    4.232
    Citaat Geplaatst door yaprak dökümü Bekijk reactie
    50 jaar geleden scheidden ze niet omdat het taboe was,omdat de vrouw dan nog niet werkte en niet economisch onafhankelijk was.

Je kan dus absoluut niet bewijzen dat mensen 50 jaar geleden gelukkiger waren. In mijn ogen is alles gewoon heel goed verdoezeld door vrouwen
    In mijn omgeving, Mijn eigen ooms,tantes etc zijn allemaal getrouwd met ''gorucu usulu'' Nu ruim 20 30 jaar later, zijn ze dolgelukkig. Dus tja...
    Mijn oma die haar echtgenoot 15 jaar geleden heeft begraven, leeft nog met de liefde van toen ze nog net 15 was. Heycanli heycanli daha anlatir.

Opkomende Ster
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    4.364
    Ik ben wel een voorstander van een gorucu usulu evlilik. Tenminste dat mijn ouders mij een potentiele echtgenoot aanwijzen. Waarmee ik vervolgens kennis zal maken en dan zelf besluit voor een eventuele huwelijk...
    Elif Lam Mim

Tutuklu. Avatar van avare_
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    9.561
    Citaat Geplaatst door Jülide.. Bekijk reactie
    Ik ben wel een voorstander van een gorucu usulu evlilik. Tenminste dat mijn ouders mij een potentiele echtgenoot aanwijzen. Waarmee ik vervolgens kennis zal maken en dan zelf besluit voor een eventuele huwelijk...
    Ik zou dat ook niet erg vinden inderdaad. Görücü usulu dendimi insanlar çogu zaman 'zorla evlilik' anliyor neyazikki. Ki öyle olmasina hiç gerek yok. Julide'ninde dedigi gibi, tanisirsin ilk önce ve kararini oylelikle verirsin.
    Bi lodos lazim simdi bana, bi kürek, bi kayik ..
    Radyoda yine Sezen çaliyor, kalbimi senden daha iyi taniyor.

Wereld Ster
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    6.493
    Citaat Geplaatst door avare_ Bekijk reactie
    Ik zou dat ook niet erg vinden inderdaad. Görücü usulu dendimi insanlar çogu zaman 'zorla evlilik' anliyor neyazikki. Ki öyle olmasina hiç gerek yok. Julide'ninde dedigi gibi, tanisirsin ilk önce ve kararini oylelikle verirsin.
    Was dat systeem niet bedoelt voor mensen die zelf niemand konden vinden en dus maar kiezen van de 'overschot'. Een beetje een zielige gedoe dus. Meestal toegepast door vrouwen die steeds thuis zitten, huismussen die zelf niemand konden vinden.

No offence hoor

Tutuklu. Avatar van avare_
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    9.561
    Citaat Geplaatst door adembaba Bekijk reactie
    Was dat systeem niet bedoelt voor mensen die zelf niemand konden vinden en dus maar kiezen van de 'overschot'. Een beetje een zielige gedoe dus. Meestal toegepast door vrouwen die steeds thuis zitten, huismussen die zelf niemand konden vinden.

No offence hoor
    Grappig dat je denkt dat het slechts een systeem is voor mensen die zelf geen partners kunnen vinden.
    Nee hoor dat is het niet, dat hoeft het niet altijd te zijn. Voor de duidelijkheid ik heb het niet over met iemand trouwen die je niet kent of nooit hebt gezien, daar ben ik ook op tegen.
    Laatst gewijzigd door avare_: 14-07-2009 om 23:07
    Bi lodos lazim simdi bana, bi kürek, bi kayik ..
    Radyoda yine Sezen çaliyor, kalbimi senden daha iyi taniyor.

Belofte Avatar van Turksedame
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    882
    Citaat Geplaatst door yaprak dökümü Bekijk reactie

Mee eens!
    Aşk yaratandır
    Aşk ki yaşatandır

Karadenizli Avatar van kluizenaar
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    943
    Volgens mij komt dat tegenwoordig haast niet meer voor, ik hoor nauwelijks nog over gedwongen huwelijken. Ik keur het absoluut niet goed, mijn geloof keurt het ook af (je dochter dwingen te trouwen met iemand die ze niet wilt, je kunt alleen een voorstel doen als ouder) en ik hoop dat het niemand overkomt, ik kan me niet voorstellen hoe erg het kan zijn om te trouwen met iemand die je absoluut niet wilt!

E. Avatar van Ezberimsinnn
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    7.331
    Gedwongen huwelijken worden inderdaad niet meer echt gedaan. Wel is het zo dat de huwelijkskandidaat die wordt voorgesteld aan de ouders (keuze van het meisje/jongen) niet wordt goedgekeurd. Daarop besluit de jongere:

1) het uit te maken: Keuze van ouders is belangrijker maar dit neemt een hoop liefdesverdriet en stress niet weg, een gemiste huwelijkskans (aangezien een huwelijk vaak heel hoog wordt ingeschat bij de ouders).
    2) Ondanks de afkeuring van de ouders toch in het geheim een relatie te onderhouden, ondertussen toch op een bepaalde manier de goedkeuring van de ouders te verkrijgen. Dit brengt ook zijn portie stress mee dus echt een fijn leven is het hier ook niet. Als dit niet lukt, heb je de gekende wegloop-taferelen en de drama-scénes die iedereen wel bekend zijn.

Stress zorgt voor allerhande gedragsveranderingen. De jongere is een tikkende tijdbom, bij wijze van spreken, en dit uit zich in zijn gedrag naar ouders toe aangezien zij ertegen waren. Vaak zoeken ze bevestiging in hun omgeving dat het toch een goede keus was etc. om hun ouders dan daarmee te confronteren en alsnog proberen te overtuigen.

Als de ouders daadwerkelijk naar de keuze van hun kind zouden luisteren, en echte argumenten zouden geven ipv "hij/zij past niet bij ons", "komt uit een ander dorp/streek" etc. waarom ze de potentiële huwelijkskandidaat afkeuren zou heel wat gestress vermeden worden. Een beetje vertrouwen in je kind, en in jezelf dat je hem/haar goed hebt opgevoed, en alles zou er veel mooier uitzien.
    Laatst gewijzigd door Ezberimsinnn: 15-07-2009 om 10:48

Isaret. Avatar van Senorita-E
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    9.145
    Citaat Geplaatst door Jülide.. Bekijk reactie
    Ik ben het eens met je.
    Göz göze gelince...

Kalbimde “bir şey” olur...
    Adını koyamadığım, ama hep kulak verdiğim... Bir şey.

Opkomende Ster
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    4.364
    Mijn ouders zijn de besten, zelfs beter dan ik, die mij kennen. Weten met wie ik wel en niet om kan gaan. Hoezeer veel mensen ook denken dat ze zichzelf kennen, kennen anderen hen veel beter. Daarnaast vertrouw ik mijn ouders, zij zouden nooit mijn ongeluk wensen.
    Elif Lam Mim

+ Reageer op onderwerp
Pagina 1 van 3 1 2 3 LaatsteLaatste

Bookmarks

Bookmarks

Berichtregels