denk ongeveer hetzelfde als de marokkaanse gemeenschap helaas.
Haai mensjes![]()
Bij deze een vraag, zoals sommige van jullie al weten ben ik geen Turkse dus ik was even naar nieuwsgierig naar jullie meningen/gedachten over het volgende.
Hoe kijkt de Turkse gemeenschap in het algemeen naar een gescheiden vrouw?
Je ziet namelijk dat het per cultuur nogal verschillend kan zijn.
Bij de Nederlanders is het gewoon doodnormaal om gescheiden te zijn, kan gebeuren, jammer.
Bij de Marokkaanse gemeenschap zie je vaak dat zo een vrouw als tweedehands word bestempeld en moeilijk opnieuw aan een man komt.
Bij de Hindoestaanse gemeenschap zie je weer dat het best een schande is, je hebt gefaald.
Hoe is jullie kijk hierop? Graag eerlijk antwoorden![]()
denk ongeveer hetzelfde als de marokkaanse gemeenschap helaas.
Honda CBR 600 F4i
echt waar?
Dus zulke vrouwen komen moeilijk opnieuw aan een man?
En ligt het dan aan de man omdat hij geen gescheiden vrouw wil? Of ligt het aan de familie die het mischien niet accepteerd?
over het algemeen is het zo dat de familie het meestal niet wil. maar dit verschilt per gezin en per persoon. hangt ook af van de instelling van het meisje. dit soort onderwerpen zijn niet in een zin samen te vatten..
Honda CBR 600 F4i
Ja ik begrijp dat dat per gezin verschilt daarom doel ik eigenlijk ook op het 'algemene' idee hierover.
Maar dat is jammer om te horen...
En stel nou in het volgende geval:
Een turkse man is verliefd op een nederlandse gescheiden vrouw, word dit wel geaccepteerd of is dit helemaal uit den boze?
meer als bij de marokkanen heb je bij de Turken wat meer liberaal ingestelde gezinnen, deze doen over het algemeen minder moeilijk om dit soort situaties.
Honda CBR 600 F4i
Oke, dat idee had ik al inderdaad, dat vind ik wel weer positief dan:)
Ik zag gisteren namelijk een documentaire over Marokkaanse gescheiden vrouwen, die gescheiden zijn door toedoen van hun man.
Zulke vrouwen worden gewoon als hoer bestempeld en worden gezien als laagste van het laagste, dat was wel erg om te zien hoor, dus vandaar mijn vraag hoe het in de Turkse gemeenschap gezien word.
het gaat meer om maagdelijkheid, daar hechten we te veel waarde aan.
Scheiden doe je niet zomaar:) Niemand zal scheiden voor zijn haar plezier neem ik aan. Vooral als je het ouderlijk huis zoals het hoort heb verlaten, gaan ze je niet anders behandelen. Er zijn en kunnen idd mensen zijn die een rare kijk hebben. Ik vind het nergens voor nodig, tenzij je er zelf een rotzooi van heb gemaakt. Natuurlijk zal je wel aan een man komen, maar de vraag is of je zo snel weer de stap zou willen nemen om te trouwen.
Umud; Sen gelecek adina yasanan bir düssün!
Bu seferki zorlama degil, Seni Seviyorum!
Uit nieuwsgierigheid hoor.. Vind je dat het eigenlijk niet zo hoort te zijn?
Gescheiden vrouwen worden vaak met een schuine blik aangekeken, zo ervaar ik het tenminste altijd, ze zijn mislukt volgens onze maatschappij en hebben ergens wat verkeerd gedaan, als hij is vreemd gegaan was zij niet vrouw genoeg voor hem, als zij werd geslagen was het haar eigen schuld want wie is zij om een grote bek te hebben tegen haar man die gokt of drugs gebruikt of met andere vrouwen rotzooid en dagenlang niet thuis komt, als zij niet werkt, als zij een huisvrouw is, is ze een nietsnut die alleen wat afweet van koken en soaps kijken en/of teveel bept, als zij buitenshuis werk verricht zal ze zeker wel wat met andere mannen te maken hebben, etc. etc. dit zijn maar een paar van de zoooooveel voorbeelden waarom gescheide vrouwen als 2e rangs worden gezien.. Ik zeg niet dat het altijd zo is maar als wij het kiritsch bekijken is het merendeels wel waar..
"ERBAKAN HOCA ya BİATLIYIZ, NUMAN da İNATÇIYIZ"
Okadar naz yapmayi biliyorsunuz suse puse okadar onem veriyorsunuz. Bilmem kirk dereden su getirtmeyi biliyorsunuz adamin hasini secmeyi niye bilmiyorsunuz?
hahahaha
Ik geef je gelijk, dat mannen eigelijk ook zo gezien moeten worden is een feit maar ons maatschappij zit eenmaal zo inelkaar. Daar kunnen we niet veel aan veranderen.
Yani ne oluyor erkegin hasini iyi secmeniz lagzim.
tip: Yozgatan uzak durun.
Ik heb het hier over hoe de Turkse maatschappij kijkt naar gescheide turkse vrouwen, tjah onze dames die vallen vaak op uhmm 'STOERE' mannen, die zijn vaak ook de eersten die scheiden, 'stoer' is nu over het algemeen iemand met een vette bak onder zijn reet, full geld (voornamelijk zwart geld), iemand met een cafe of iemand van dat soort.. onwetendheid zpeelt hier een hoge rol, mensen denken dat zij met de basis van hun geloof alles aan kunnen, meer is niet nodig want waar ga je het gebruiken degilmi? het is erg triest.. Ok, ik geef toe je lot is ook wel bepalend maar als je eenmaal met een 'badboy' bent begonnen moet je alles voor ogen zien..
TIP: Yozgatin erkeklerinden uzak durabilirsinizVery macho, Kizlari aslinda dahada fena ama neyse
SEVECEKSIN YOZGATLIYI
Laatst gewijzigd door _seymatje: 25-05-2009 om 15:37
Yani erkegin hasini sececeksin. Tipine kilgiina kiyafetine aldanmiyacaksin. Birde yozgatlilardan uzak duracaksin kiz erkek fark etmez hepsi ayni. Tabiki butun bunlarin yaninda kaderde var.
Ne demisler atla avrat yigidin bahtina bu durumdada kizin bahtinada diyede degistirebiliriz.
Cultuur en geloof hebben veel te maken met deze issue! Iemand die onwetend is qua geloof kan snel beinvloedt worden door de culturele normen uit zijn/haar omgeving, fakat dinimizde bosanmak hakktir! Tabiiki bosanmalara nedenler olmasa keske ama hersey insanoglu icin!
@ sirpcence Juist daar heb je gelijk in, kiligina kiyafetine aldanmiyacaksin, adam gibi adam olsun dinini imanini bilsin, orfe adete onem versin! ailesine saygili olsunki ilerde kuracagi ailesine sevgide saygida kusur etmesin!
Kader var evet, ama kder diyede herseye boyun egilmez, rabbim akil vermis, istisare yoluyla kaderimiz en guzel sekilde ilerleyecektir insaAllah!
Yozgatlilardan daha has, daha dogal daha mert adammi bulacaksinNe gunlere kaldik assagi koylu, kendi kendini kotuluyon!
Bookmarks