+ Reageer op onderwerp
Pagina 1 van 76 1 2 3 6 11 21 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van 1136
    05-11-2010 (L) Avatar van Canix
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    1.462

Talking Het ''Hoe houd ik mijn computer schoon en pc problemen'' topic

Hababammers,

Aangezien ik ICT doe weet ik best wel veel van computers af en de problemen die een computer kan veroorzaken.

Bij deze Topic, kan je me alle vragen stellen over een pc en ook kan je bij me terecht met problemen van je pc.

Veel succes, ik wil jullie heel graag helpen

Greetz Canan

Edit karakan:

Doe je zelf de moeite en lees dit als je pc je lief is.

Hier volgen een paar tips waarbij jeje lieftallige pc waar je zoveel uurtjes achter zit schoon kunt houden.
    Dit schrijf ik omdat ik toch vaak mensen langs zie komen die spyware,adware,virussen op hun pc hebben.

Alvorens je een pc gaat installeren met windows zorg ervoor dat de internetkabel NIET is ingestoken.
    Dus dat wil zeggen zorg dat je een goede virusscanner op een cd hebt staan.Het liefste eentje met de recentste updates.
    Installeer windows en daarna de virusscanner.

Installeer dan een softwarematige firewall.(mijn voorkeur : Sygate)

Nu kun je rustig je internetkabel aansluiten en zorg dat je dan meteen de virusdefinities van je virusscanner naar binnen haalt.Dit gebeurd meestal al automatisch.

Dan ga je naar www.hitmanpro.nl en download het programma daar en installeer deze.
    Dit gebeurd allemaal automatisch en het enige wat je dan hoeft te doen is op ''ja'' klikken.

Ook kun je het programma Ad-Aware gebruiken wat ik zelf gebruik en persoonlijk beter vindt als hitman.

Als je gebruik maakt van een email installeer dan zo weinig mogelijk email programma's.Het beste kun je gebruik maken van outlook express en laat incredimail achtige programma's achterwege.
    MAAR,nu moet je het voorbeeld venster uitschakelen
    Als er nu een email binnenkomt en je hebt de mail nog niet geopend dan heeft hij hem WEL geopend...hij heeft hem immers open moeten maken om het voorbeeld te maken dus dan zit je nog met de gebakken peren.
    Om dit uit te schakelen start je outlook express op.Vervolgens klik je op Beeld--->Indeling en vink vervolgens ''voorbeeld venster weergeven'' uit.
    Nu kun je met een gerust hart je emails uitzoeken die je wilt openen.

Daarbij kan ik alleen maar aanraden om niet ALLES te accepteren wat andere je via msn sturen.Met name de EXE bestanden.Open niet ALLE mail waarvan je denkt dat het toch wel goed zou kunnen zijn.
    Ga niet naar sex,serial,crack en andere onzin sites.
    Daar komt een hele hoop rommel mee naar binnen.

Ook kan ik een router aanraden,ook al heb je maar 1 pc erop aangesloten.Daar zit namelijk een hardware matige firewall in die velen malen beter is als een softwarematige.Beide vullen elkaar zo goed aan.

Download ook de updates van microsoft aangezien die heel vaak nuttig zijn i.v.m het dichten van bepaalde lekken.

Scan op zijn minst 1x in de week met een geupdate virusscanner.
    En draai ook hitman pro 1x in de week.

Laat niet alles toe in je firewall,deze vragen eerst of je het mag toe laten in je netwerk.Vertrouw je het programma niet waarvoor hij vraag blokkeer het dan ook en laat het NIET toe.

Kortom je hebt het allemaal ZELF in de hand.
    Zoals ik hierboven heb beschreven doe ik het zelf ook altijd,en mijn pc is virus vrij,adware vrij,spyware vrij.
    Wilt iemand een attack op me uitvoeren registreert de firewall het en kan ik achterhalen wie het geweest is.

Zo zie je maar weer,alles heb je zelf in je eigen handen.

Succes !!
    Laatst gewijzigd door KaRaKaN: 05-01-2006 om 18:59

2. -->
    G-Force
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    19.762
    geloof mij jij doet ict maar ik weet meer dan jou:P

Her neyse ik kan ook wel helpen.
    Blablabla

-03-
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    1.104
    Mijn hele comp is dood? Nerden baslasam be

Oke ik heb 2 keer xp op mn pc zitten, formatteren de yapamiyorum yapincada 3 keer xp oluyor
    ©

-03-
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    1.104
    Waarom heb ik een hele lelijke bureaubladachtergrond? Gitmiyorda.. Is helemaal wit Eigenschappen'a gidince de bu link yaziyor file://C:\WINDOWS\Web\desktop.html
    ©

G-Force
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    19.762
    Citaat Geplaatst door Gamzeli_
    Mijn hele comp is dood? Nerden baslasam be

Oke ik heb 2 keer xp op mn pc zitten, formatteren de yapamiyorum yapincada 3 keer xp oluyor
    als je xp gaat installeren zet je pc uit stop cd erin en start gelijk de installatie op dan kan je kiezen snel formateren en volledig formateren als het goed is. Natuurlijk moet de 2de optie kieze, niet snel formateren kiezen en als het goed is, is je hele harde schijf dan leeg. Het kan ook zijn dat jou harde schijf opgedeeld is in 2 waardoor je de andere ook moet formateren als daar ook een windows op zit!!

Citaat Geplaatst door PessimistiC^
    Ok, .. Hoe kan ik mijn ip nummer veranderen?..

Waarom krijg ik steeds een explorer fout?
    ( ehm geen update dit dat, is allang geprobeert)

Waarom loopt mijn pc soms vast?..

Waarom krijg ik een blauwe scherm waarom er fouten staan? hoe kan ik dit voorkomen :)
    Vallaha ik kan doorblijven gaan (A) weet ook best veel van pc's af:) ma ja.
    Waarschijnlijk heb je veel spyware op je computer, wat ik jou aanraadt is xp opnieuw installeren en om de 2 dagen met het programma AD-aware scannen ik kan em wel sturen naar je.

En mensen schuifopruiming en schijfdefragmentatie is ook belangrijk waardoor je pc soepeler werkt.

Citaat Geplaatst door Gamzeli_
    Waarom heb ik een hele lelijke bureaubladachtergrond? Gitmiyorda.. Is helemaal wit Eigenschappen'a gidince de bu link yaziyor file://C:\WINDOWS\Web\desktop.html
    Zelfde als van pesimist ongeveer komt door spyware als je een aantal reklame sites opent heb jij waarschijnlijk "per ongeluk" op ok of ja geklikt waardoor er iets is geinstalleerd en jou bureaublad dus niet te veranderen is...

Probeer maar is een keer ook met het programma Ad-aware kan je bij download.com downloaden maar moet je wel update gaan doen voordat je gaat scannen.

Maar ik raad je toch aan om pc te formatteren en XP opnieuw te installeren...
    En vooral een programma te hebben tegen spy ware.
    Laatst gewijzigd door KaRaKaN: 23-05-2005 om 18:54
    Blablabla

G-Force
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    19.762
    En ip kan alleen je provider veranderen, maar ik denk niet dat ze dat zo gelijk doen....
    Blablabla

-03-
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    1.104
    Bij Wanadoo kan je zelf je IP veranderen toch?
    En kheb geen formatteer CD maar een herstelCD
    ©

G-Force
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    19.762
    je moet cd van windows xp hebben
    Blablabla

-03-
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    1.104
    En iyisi pcyi cope atmak 8-) Ow ja ik heb by the way 2 jaar lang al geen virusscanner ofzo Daha aslinda pcnin calistigina sukur etmem lazim (A)
    ©

G-Force
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    19.762
    ik gebruik helemaal geen virusscanner gewoon uitkijken wat je download enz.

pessimist doe liever XP erop draait veel beter als 98, yakinda windows longhorn cikacak:P
    Bij jou ligt het gewoon aan je besturingssysteem, het kan ook zijn dat die msn niet goed draait met windows 98 omdat die msn nou eenmaal gemaakt is voor windows xp
    Laatst gewijzigd door KaRaKaN: 23-05-2005 om 19:01
    Blablabla

G-Force
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    19.762
    walla mijne heb ik helemaal zelf inmekaar gezet veel goedkoper. Gewoon onderdelen gekocht en een lege kast en in mekaar zetten
    Blablabla

-03-
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    1.104
    Uahahah in elkaar gezet? Muahahah ben webcami pcye takasiya kadar canim cikiyor
    ©

Operator Avatar van CyCop
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    2.256
    Citaat Geplaatst door KaRaKaN
    geloof mij jij doet ict maar ik weet meer dan jou:P

Her neyse ik kan ook wel helpen.
    Nou geloof MIJ nou maar... Ik weet meer dan jouw.

Premium Lid
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    329
    eLke pc werkt anders en reageert anders op probLemen.. t beste is gewoon je heLpdesk gebruiken in HELP van je pc, of handLeiding of gewoon veel werken met je pc, dingetjes onderzoeken zoals je harde schijf.. virusscanner, spyware, updates zijn aan te raden voor t sneller reageren van je pc..

En eenmaal aLs er bestanden op je pc zitten, programma's zoaLs photoshop, kazaa en bLa bLa versLoomt je pc DUH..!

EN t maakt niet uit of je ICT doeT of niet :) Je leert veeL meer van pc's door er veel mee te werken... Right Baris
    Laatst gewijzigd door CicieJj: 23-05-2005 om 22:45
    CicieJj

05-11-2010 (L) Avatar van Canix
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    1.462
    Nou er zijn mensen die gewoon niet veel van pc's af weten en die ook gewoon niet goed zijn met hulp programma's, vandaar dat ik deze topic heb geopend, zodat ze uitgebreide uitleg kunnen krijgen in onze "taal", en niet in moeilijk nederlands, van nadat je het 4 keer gelezen hebt er nog steeds geen snars van snapt. snappie?

Bookmarks

Berichtregels