Fitness
+ Reageer op onderwerp
Pagina 3 van 356 EersteEerste 1 2 3 4 5 8 13 23 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 45 van 5338

Onderwerp: Fitness

Belofte
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    927
    Als hij maar juist gaat fitnessen is er niets aan de hand.
    Blablablablabla

HBBM Verslaafd Avatar van Kaplan
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    10.256
    Citaat Geplaatst door StreetWise Bekijk reactie
    Door alleen water te drinken zal je echt niet gaan afvallen. Wat je ziet is dat wanneer iemand net begint met sporter/cardio, ze in de eerste week gelijk paar kilo afvallen. Dit is dan vocht wat verloren gaat. Maar hierna zal je geen vocht meer verliezen... dus je advies klopt niet echt.
    Dat is nonsens, het lichaam houdt vocht vast als er geen regelmatige of onvoldoende toevoer aan vloeistoffen is naar het lichaam (ook houdt het lichaam veel vocht vast als er zouten naar binnen worden gewerkt, maar dat terzijde).

De reden dat het lichaam überhaupt vocht vasthoud is om op momenten dat er onvoldoende vloeistof wordt ingenomen, dit gecompenseerd kan worden uit de eigen vloeistofvoorraden van het lichaam. Kort door de bocht: drink je weinig, dan zal je lichaam veel aan vocht opslaan om in tijden van 'nood' dit te verhelpen met de voorraden. Daartegen, drink je veel en regelmatig, dan ziet je lichaam de noodzaak er niet van in om dit op te slaan (er treedt immers überhaupt geen tekort op omdat je regelmatig en voldoende vloeistof inneemt) waardoor je geleidelijk aan gewicht zal verliezen(de vloeistoffen worden geloosd immers).

Natuurlijk zul je met deze methode geen tientallen kilo's afvallen, dat spreekt voor zich. Maar je kunt al gauw een paar kilootjes met deze methode wegwerken! Mits je water blijft drinken uiteraard, sowieso 2 L per dag. Maar let op, te veel water/vloeistof drinken kan echter ook dodelijk zijn, maar dan spreken we ook echt over liters.

Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    10.256
    Citaat Geplaatst door nargilem Bekijk reactie
    Hij is best groot, 185, maar mag voorlopig niet fitnessen omdat het zijn goei zou belemmeren ofzo
    Wat valt er nog te belemmeren aan zijn groei, hij is een boom van een kerel: 1.85 m. Ik weet niet of je het van horen zeggen hebt, maar je zou het toch even aan de arts voor de zekerheid moeten vragen of het zijn groei kan belemmeren of niet. Normaliter zou er niets aan de hand moeten zijn, zeker niet met zaken als conditietraining. Krachttraining daartegen wordt natuurlijk een heel ander verhaal, hoewel daar ook de meningen nogal verdeeld zijn over het al dan niet nadelig zijn van krachttraining op nog in groei zijnde lichamen.

DEUS SUM EGO Avatar van Shinigami
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    226
    ^Door zoutopname wordt het RAAS geactiveerd vandaar.

Als je echter stopt met overlvoedig waterdrinken, dan gaat je lichaam weer dat vocht opslaan meneer..

Student Geneeskunde en ervaren sporter meldt zich!
    Ik wil ook wel helpen met advies en training :)
    And remember I love you the same And I`ll strangle your pain

Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    10.256
    Citaat Geplaatst door Shinigami Bekijk reactie
    ^Door zoutopname wordt het RAAS geactiveerd vandaar.

Als je echter stopt met overlvoedig waterdrinken, dan gaat je lichaam weer dat vocht opslaan meneer..

Student Geneeskunde en ervaren sporter meldt zich!
    Ik wil ook wel helpen met advies en training :)
    Heb ik ergens anders beweerd dan?

Belofte
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    927
    Morgen verder boys! Good to have you onboard Shinigami!

welterusten
    Blablablablabla

Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    226
    Citaat Geplaatst door Kaplan Bekijk reactie
    Heb ik ergens anders beweerd dan?
    Heb ik beweerd dat je anders beweert?

Let's stop playing the finger pointing guilt game

Ik probeer ermee te zeggen dat het geen blijvende oplossing is voor overtollig gewicht.
    Het doel van deze mensen is neem ik aan niet het verlies van vocht, maar het reduceren van het vetpercentage.

Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    226
    Ik heb een aantal maanden geleden het blok Sturing&Regeling gevolgd. Hierbij mijn advies

Tips om af te vallen;

Eet eiwitrijke maaltijden.

Eiwitten stimuleren namelijk de secretie van een pancreashormoon, genaamd Glucagon. Glucagon remt de opname van glucose door vetcellen en stimuleert de lipolyse (afbraak van vet) en ook proteolyse (afbraak van eiwitten). Proteolyse gebeurt echter in mindere mate.
    Glucagon stimuleert ook de endogene aanmaak van glucose door de lever.

Als je een lager glucose plasma concentratie hebt, gaat ook je insuline concentratie omlaag. Insuline remt de expressie van Neuropeptide Y (NPY). Dit is een stof in de hersenen, die de productie van ACTH (door de hypofyse) stimuleert, welke op zijn beurt weer de productie van cortisol door de bijnier stimuleert.

Cortisol remt ook de opname van glucose door perifeer weefsel (vet- en spierweefsel). Cortisol stimuleert ook de lipolyse en de proteolyse.

Wat verder gebeurt is dat je eetlust wel omhoog gaat door NPY en je basaal metabolisme wordt geremd. CRH expressie wordt ook geremd, omdat je al cortisol in je bloed hebt zitten (komt door negatieve feedback). CRH remt nu juist de eetlust en stimuleert de basale energieverbruik.

Conclusie:
    Eet meer eiwitten, minder koolhydraten met korte ketens (zoals suiker). Maar wat nog veel belangrijker is, dat je ervoor moet zorgen dat je netto calorie-inname negatief is. Dat je dus meer verbrandt, dan je opneemt.

Wat ook heel goed is, als je 's ochtends, liefst voor het ontbijt, al iets aan cardio doet.
    Dat kan zijn joggen, fietsen. Hoeft niet perse buiten, je kan het ook binnen bij je sportschool doen op de tredmill, of cross-trainer.

Het voordeel hiervan is dat je tijdens je rust (slaap) al je energiereserves verbruikt hebt. Bovendien heb je ook een cortisolpiek vlak na het opstaan. Dus je lichaam breekt meer vet af op dat moment. Al je dan aan cardio doet, ga je je lichaamsvetreserves aanspreken als energiebron. Je verbrandt op deze manier meer vet. Onthoudt ook dat je na een cardio work-out gedurende heel de dag meer vet verbrandt, want je basaal metabolisme is dan hoger dan normaal.

Onthoudt ook dat 1 gram vet gelijk staat aan 8 kCal energie.

Succes met afvallen!

Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    10.256
    Heb ik beweerd dat je anders beweert?
    Welnee (dat zou dan wel erg onbezonnen zijn), maar die indruk maak je mijns inziens weldegelijk, met: "dan gaat je lichaam weer dat vocht opslaan meneer...". Maar goed, bij deze is dat misverstand dan ook uit de wereld geholpen.

Let's stop playing the finger pointing guilt game

Ik probeer ermee te zeggen dat het geen blijvende oplossing is voor overtollig gewicht.
    Het doel van deze mensen is neem ik aan niet het verlies van vocht, maar het reduceren van het vetpercentage.
    Idealiter wel, maar het komt in de meeste gevallen bij vrouwen uiteindelijk toch neer op puur 'gewicht' verliezen, al is het vet, spier, dan wel vochtmassa. Maar welbeschouwd heb je natuurlijk wel gelijk: vetpercentage verlagen is what counts in the end, althans als menigeen nog niet het nodige aan grijze massa heeft mogen verliezen om dat te kunnen bedenken! :P

wamotje Avatar van AsLaNKiZ
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    4.423
    ik had een vraag welke spieren gebruik ik allemaal wanneer ik huishouden doe ??

Premium Lid Avatar van Sezer
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    8.114
    Citaat Geplaatst door AsLaNKiZ Bekijk reactie
    allemaal

Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    4.423
    Hmm hem hertaraf tertemiz oluyo hem spor yapmis oluyorum ve ve veeeeeeeeee belese

Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    10.256
    Is dit een voorbode op de vraag: "Hoeveel caloriën verlies ik dagelijks met huishouden?", annex: "Val ik af met huishouden?"

Ik denk eerlijk gezegd ook wel zo'n beetje alle spieren, weliswaar niet intensief uiteraard ;)

Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    226
    Hmm hem hertaraf tertemiz oluyo hem spor yapmis oluyorum ve ve veeeeeeeeee belese
    Ondan sonrada iyice bi caykeyfi yaoiyosun kilocuklari aliyosun dimi

Let wel adipose vrouwen zijn onvruchtbaar..

Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    4.423
    Kaplan hoezo niet intensief?? Benim canim cigiyor temizlik yaptigimda vallaha da billahada kustum bu erkekler ne anlar..

Tabi caykeyifi yapicam ondan sonra, weetje hoeveel zweet druppels er ondertussen van mijn lichaam zijn afgedropen ik moet het toch aanvullen aaaaaa sende haaa
    Laatst gewijzigd door AsLaNKiZ: 25-11-2008 om 00:29

Bookmarks

Bookmarks

Berichtregels