+ Reageer op onderwerp
Pagina 2 van 328 EersteEerste 1 2 3 4 7 12 22 ... LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van 4910

Onderwerp: Fitness

  1. #16
    Belofte
    Status
    Offline
    Lid sinds
    01-11-2008
    Geslacht
    Man
    Reacties
    1.036
    Citaat Geplaatst door AHfilterkoffie Bekijk reactie
    Hey, ik dacht dat hij iets met sport studeerde?
    It was just a suggestion.

    And if I have to prove it, do I have to use terms like QED?




    @ ccaaan, ik zou je wel willen helpen, maar dan moet je eerst je ondertekening wijzigen, mate.
    Amsterdam-oost-west-zuid-noord?

    Oost?

  2. -->
  3. #17
    Belofte
    Status
    Offline
    Lid sinds
    23-11-2008
    Locatie
    Pieter Baan
    Geslacht
    Man
    Reacties
    953
    Fit4less 30 euro p/m
    Simons powerhouse gym / hardcore gym
    http://www.ultimatefitnessamsterdam.nl/pt3.html / ook hardcore
    Blablablablabla

  4. #18
    Linguïstisch Avatar van AHfilterkoffie
    Status
    Offline
    Lid sinds
    27-03-2008
    Locatie
    Ik ben gezegend met de gave om iedereen binnen een straal van 6 meter te kunnen negeren.
    Geslacht
    Man
    Reacties
    4.243

    Je hebt in Amstelveen (bij de grens van Amstelveen en Amsterdam) - halte Uilenstede - een soort fitnesscentra voor VU-studenten, dacht ik.
    Weet het niet zeker. Weet ook niet of je per se een VU-student moet zijn.
    Laatst gewijzigd door AHfilterkoffie: 24-11-2008 om 23:48
    Shall I say, I have gone at dusk through narrow streets

  5. #19
    Belofte
    Status
    Offline
    Lid sinds
    01-11-2008
    Geslacht
    Man
    Reacties
    1.036
    En met het afvallen?
    Willen jullie daarover ook wat vertellen.

  6. #20
    Belofte
    Status
    Offline
    Lid sinds
    23-11-2008
    Locatie
    Pieter Baan
    Geslacht
    Man
    Reacties
    953
    Wat wil je weten? Wees specifieker
    Blablablablabla

  7. #21
    - Avatar van Adosss
    Status
    Offline
    Lid sinds
    02-11-2008
    Locatie
    ALKMAAR.
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    2.343
    Hoe maak je je buik straker zonder buikspieroefeningen te doen en minder te eten hahahahah

    of of.. hoe val ik 10 kilo af..
    Geen hababam meer voor Adosss, tot NOOIT.

  8. #22
    Belofte
    Status
    Offline
    Lid sinds
    01-11-2008
    Geslacht
    Man
    Reacties
    1.036
    Citaat Geplaatst door Adosss Bekijk reactie
    Hoe maak je je buik straker zonder buikspieroefeningen te doen en minder te eten hahahahah

    of of.. hoe val ik 10 kilo af..
    Zoiets wil ik weten.
    10 kilo afvallen?

  9. #23
    Belofte
    Status
    Offline
    Lid sinds
    23-11-2008
    Locatie
    Pieter Baan
    Geslacht
    Man
    Reacties
    953
    Als je gaat cutten is het belangrijk om op de juiste manier te beginnen, meestal gebeurd dit niet, en zijn mensen vaak langer met de cut bezig dan nodig is terwijl je dit goed kan voorkomen.

    Wat je vaak ziet gebeuren is dat mensen een behoorlijk aantal calorien minder gaan eten als wat ze per dag nodig hebben. Dit werkt prima om gewicht te verliezen, maar dat is niet je doel! Je doel is om vet te verliezen, en misschien zelfs nog wat spiermassa aanzetten. Het verschil hierin is simpel: Onder gewicht verliezen versta ik puur lichaamsgewicht. Waar het vanaf gaat maakt niet uit, meestal is het een combinatie van vet, vocht en spiermassa wat verloren gaat. De weegschaal blijft vriendelijk tegen je, maar de spiegel verstopt je spiermassa ook meer en meer. In het andere geval heb ik het over vet verliezen, en dan bedoel ik dus ook puur lichaamsvet!

    Wat je wel moet doen? Eten naar je dagelijkse behoefte aan calorien, inclusief je sporttoeslag! "maar dan val je toch niet af? Je eet dan net zo veel als je verbruikt!". Dat klopt! Het tekort in calorien maak je met de cardio, want die reken je niet mee in je dagelijkse behoefte. Dus even in het kort...

    Waar moet je mee beginnen als je de cut gaat voorbereiden?

    * Bereken eerst nauwkeurig wat je dagelijks nodig hebt aan calorien. Baseer dit op je VVM (Vet Vrije Massa), dus niet op je totale gewicht!
    * Neem in je berekening ook de sporttoeslag mee, en verder eventuele andere dagelijkse bezigheden, zoals naar school/werk fietsen.
    * Baseer op de uitkomst van je berekening je nieuwe voedingsschema, eet precies wat je dagelijks nodig hebt, niet meer en niet minder.
    * Zorg er boven al voor dat je schema geen voeding bevat wat je absoluut niet lust.


    Waarom eten naar je dagelijkse behoefte, en niet gewoon wat minder eten?
    Het is de bedoeling dat je alleen lichaamsvet gaat verbranden. Als je eet naar je dagelijkse behoefte zorg je ervoor dat je spieren genoeg voedingsstoffen voor handen heeft, en geen directe reden heeft tot spierafbraak. Op deze manier minimaliseer je het spierverlies. Als je minder eet dan je dagelijks nodig hebt aan calorien dan komt je lichaam macronutrienten te kort. Eiwitten zijn nodig in het lichaam voor talloze andere processen, het zijn de bouwstenen voor het lichaam, niet alleen voor de spieren. Als eiwitten niet voldoende in het lichaam aanwezig zijn voor andere processen gaat het lichaam deze zelf winnen uit - jawel - spierweefsel! Verder is deze manier van cutten veel beter vol te houden, en een stuk gezonder voor het lichaam. Cardio verbeterd niet alleen de conditie, maar helpt ook bij het opbouwen van je metabolisme (het aantal calorien dat je verbruikt in rust).

    Even de voordelen op een rijtje

    * Je behoud je spierweefsel! Spierverlies is hier vrijwel nihil.
    * Het cutten is veel beter vol te houden, je eet immers wat je nodig hebt.
    * Door de cardio verbeterd je conditie.
    * Door de cardio verbeterd je metabolsime, hetgeen weer aanzet tot meer vetverlies in rust.


    Het is dus duidelijk dat hier cardio bij gedaan moet worden, en dan niet drie keer per week een minuutje of twintig, maar uiteindelijk (rekening houdend met het opbouwen van de cardio) minimaal vier keer per week drie kwartier. In je voeding zit geen calorieverschil, dus alles hangt van je cardio af, ga hier dan ook niet zuinig in doen! Een cardiosessie waarbij je maar 200 calorien verbrand betekend dus ook maar een dagelijks calorietekort van 200. Probeer de cardio goed op te voeren, en verbrand zo veel als je kan.
    "zoveel als je kan?"
    Ja! Een normaal en doorgaans dagelijks tekort aan calorien in een cut ligt ongeveer tussen de 500 en 800 calorien. Als jij met een cardiosessie op de 1000, 1100, of misschien wel 1200 calorien komt, dan is dat heel mooi! Het is een té groot verschil om nog redelijk zeker te kunnen zeggen dat je geen spierweefsel gaat verliezen, dus een mooie oplossing hiervoor is om nóg wat extra te eten! Doe je een sessie van 1200 calorien, dan eet je gewoon 400 calorien extra. Je eet dan zelfs boven je dagelijkse behoefte, en tóch ben je vet aan het verliezen! Is het niet prachtig?

    Goed, dan gaan we naar het voedingsschema kijken. We weten nu hoeveel we mogen eten, maar nog niet wat we mogen eten, hoeveel, en wanneer we het mogen eten.

    Enkele tips voor een goed voedingsschema

    * Doe er geen voeding in wat je niet lust! Dit gaat je tegen staan, en zorgt er alleen maar voor dat je eerder stopt met cutten.
    * Varieer met je voeding! dus geen 20 boterhammen per dag, of 5 maaltijden met kwark. Vooral eiwitten moeten van verschillende bronnen komen om zo een compleet mogelijk aminozuur profiel binnen te krijgen. Daarnaast is het veel beter vol te houden als je gevarieert eet.
    * Zorg dat je koolhydraten zo complex mogelijk zijn. 2 tot 3 stukken fruit per dag zijn hier een uitzondering op de regel.
    * Verdeel je voeding over 6 tot 8 maaltijden per dag.
    * Probeer alles zo goed mogelijk te verdelen over je maaltijden met uitzondering van de eerste en de laatste maaltijd. Als je E/K/V/ verhouding in je schema 35-40-25 is, zou je die verhouding ook in elke maaltijd terug moeten kunnen vinden. Dus niet bijvoorbeeld alle vetten van de hele dag in één maaltijd proppen.
    * De eerste maaltijd is 's morgens als je net uit bed komt, zorg ervoor dat je hier complexe koolhydraten en snelle eiwitten neemt om spierafbraak tegen te gaan, en je glycogeenspiegel aan te vullen.
    * De laatste maaltijd is 's avonds vlak voordat je gaat slapen, zorg ervoor dat je hier weinig tot geen koolhydraten neemt, en langzame (casseine) eiwitten om de nacht door te komen.
    * Goeie vetten of complexe koolhydraten zitten niet in koekjes, roombotercake of ontbijtkoek! Weet wat je eet, ben je niet zeker over een product, vraag het dan na! Goeie vetten zijn natuurlijke onverzadigde vetten zoals uit vis of olijfolie, en complexe koolhydraten zitten in granen en groene groentes.
    * Hoe natuurlijker je voedsel is, hoe gezonder het voor je is. Als je niet zeker weet of iets gezond voor je is, vraag je dan af of het product aan een boom of struik groeit, of in de grond zit. Hoe meer een product bewerkt is, hoe slechter het voor je wordt.
    1. Energieverbruik berekenen (BMR)

    ---------------------------------------------------------------------------

    Een eenvoudige en redelijk accurate manier om je dagelijks energie-verbruik of basal metabolic rate (BMR) te berekenen is de Harris-Benedict methode.
    Hier volgt hoe je te werk gaat, en daarna kan je ook schatten hoeveel vet je per dag/week grofweg zal verliezen. Dat ziet er wat ingewikkeld uit, maar is het niet.

    De formule voor mannen* gaat dus als volgt; vermenigvuldig je gewicht in KG x 13,8 vervolgens je lengte in CM x 5.
    Dan je leeftijd x 6.8 en de uitkomst daarvan verminderen van 67.
    De 3 uitkomsten optellen en je hebt grofweg het totaal dagelijks energieverbruik in rust, in kcal.

    Dit is een voorbeeld bij mijzelf:

    GEWICHT = 80.2kg x 13,8 = 1106,76
    LENGTE = 172.5cm x 5 = 862,5
    LEEFTIJD = 25 x 6,8 = 170
    67 - 170 = -103

    + --------------------------------------

    1866 kcal

    Dit cijfer is de energie die je verbruikt als je heel de dag niets anders doet dan zitten. Het is dus exclusief werken en/of sporten.

    * Voor vrouwen gewicht in kg x 9,6 dan lengte in cm x 1,8. Leeftijd x 4,7 uitkomst verminderen van 655. Opnieuw optellen en de rest is hetzelfde


    2. Dagelijks / wekelijks vetverlies in grammen berekenen:

    ---------------------------------------------------------------------------

    [Je dagelijkse kcal inname uit voeding en supplementen] - [BMR + cardio + krachttraining]
    en de uitkomst delen door 7,777 (elke gram lichaamsvet levert 7,777 kcal aan energie).

    Dit is opnieuw een voorbeeld bij mijzelf:

    [2503] - [1866+1000+550] = -913 (aantal kcal onder onderhoud/behoud)

    913 / 7,777 = 117 gram vetverlies per dag

    Grofweg verbrand ik dus 117 gram vet per dag en 819 gram per week als ik elke dag zou diëten, trainen en cardio doe.
    Omdat ik niet elke dag KT doe, verminder ik die dagen enkel het aantal kcal uit KT.

    Dus:

    Ik train 5 dagen per week en heb dus twee 'off dagen' voor krachttraining.
    Op deze dagen verbrand ik 550 kcal minder dan anders, wat betekend dat enkel dit deel van de formule overblijft:

    (2503) - (1866+1000) = -363

    363 / 7.777 = 46 gram vetverlies per dag

    Het gaat om 2 dagen, dus 92 gram vetverlies.

    Alles samen verbrand ik (5x117gram vet) + (2x46gram vet) = 677 gram vet per week.


    Hopelijk kunnen jullie eraan uit. Ik heb natuurlijk de proef op de som gedaan, en ik ben inderdaad ongeveer 600-700 gram vet per week verloren tijdens dit dieet. Dit is zonder te werken of andere zware handelingen te doen naast KT of cardio. Als je dus nog werkt of andere activiteiten hebt moet je dus ook met die kcal rekening houden, maar overschat dit extra verbruik niet!

    PS: Deze berekening is NOOIT 100% accuraat, omdat er nog andere factoren zijn die bepalend zijn voor de uitslag. Ik heb bijvoorbeeld geen rekening gehouden met het vetpercentage in de BMR berekening. Verder zal iemand met een meso -of ecto-lichaamstype meer vet verbranden dan iemand met een endo-lichaamstype omdat deze personen een heel andere stofwisseling hebben. Je moet dus om een meer accurate schatting te krijgen ook hiermee rekening houden. Maar met bovenstaande formule zit je i.e.g. op de goede weg.
    Blablablablabla

  10. #24
    Belofte
    Status
    Offline
    Lid sinds
    23-11-2008
    Locatie
    Pieter Baan
    Geslacht
    Man
    Reacties
    953
    Dit boek is ook handig voor de mensen die niet minder willen gaan eten en toch af willen vallen!

    http://thepiratebay.org/torrent/3697....Venuto._eBooK

    Een aanrader!
    Blablablablabla

  11. #25
    HBBM Verslaafd
    Status
    Offline
    Lid sinds
    08-04-2007
    Geslacht
    Man
    Reacties
    10.354
    Citaat Geplaatst door Adosss Bekijk reactie
    Hoe maak je je buik straker zonder buikspieroefeningen te doen en minder te eten hahahahah

    of of.. hoe val ik 10 kilo af..
    Wat dacht je van veel water drinken? Als je veel water drinkt, dan heeft je lichaam al gauw het idee dat er van buiten af continue een toevoer van vloeistof naar het lichaam is, waardoor het lichaam zelf minder de noodzaak ervan inziet om een noodvoorraad aan vloeistof in het lichaam te bewaren. Met de tijd zul je dus geleidelijk 'slanker' worden (aan vochtmassaverliezen) doordat je lichaam meer vloeistof voorraden dumpt, mits je natuurlijk dagelijks voldoende drinkt, weliswaar het beste water.
    Laatst gewijzigd door Kaplan: 25-11-2008 om 00:05

  12. #26
    Belofte
    Status
    Offline
    Lid sinds
    23-11-2008
    Locatie
    Pieter Baan
    Geslacht
    Man
    Reacties
    953
    Citaat Geplaatst door Kaplan Bekijk reactie
    Wat dacht je van veel water drinken? Als je veel water drinkt, dan heeft je lichaam al gauw het idee dat er van buiten af continue een toevoer van vloeistof naar het lichaam is, waardoor het lichaam zelf minder de noodzaak ervan inziet om een noodvoorraad aan vloeistof in het lichaam te bewaren. Met de tijd zul je dus geleidelijk 'slanker' worden (aan vochtmassaverliezen) doordat je lichaam meer vloeistof voorraden dumpt, mits je natuurlijk dagelijks voldoende drinkt, weliswaar het beste water.
    Door alleen water te drinken zal je echt niet gaan afvallen. Wat je ziet is dat wanneer iemand net begint met sporter/cardio, ze in de eerste week gelijk paar kilo afvallen. Dit is dan vocht wat verloren gaat. Maar hierna zal je geen vocht meer verliezen... dus je advies klopt niet echt.
    Blablablablabla

  13. #27
    Belofte
    Status
    Offline
    Lid sinds
    01-11-2008
    Geslacht
    Man
    Reacties
    1.036
    Oke ik wil 10 kilo afvallen, wil jij mij precies uitleggen wat ik moet doen?
    Wat ik moet gaan eten, etc.?

  14. #28
    Belofte
    Status
    Offline
    Lid sinds
    23-11-2008
    Locatie
    Pieter Baan
    Geslacht
    Man
    Reacties
    953
    Lees mijn bovenstaande post
    Daarmee kom je al erg ver!

    [qoute]Zoek eens uit hoe dikwijls je kan eten. Ideaal gezien moet je minimaal 6 keer per dag kunnen eten als man en minimaal 5 keer als vrouw. Denk ook aan shakes voor momenten waarbij je minder goed kan eten.

    Elk voedingsschema moet je beginnen maken met volgende belangrijke hoofdpunten in gedachte:


    * Hoe vaak kan ik eten per dag?
    * Wat kan ik eten per maaltijd en hoeveel tijd heb ik daarvoor?
    * Wat is mijn doel voor de komende maanden; diëten of groeien?
    * Wat is mijn budget voor de maandelijkse of wekelijkse voeding?
    * Hoe kan ik genoeg variatie in mijn voedingsschema brengen?
    * Hoe kan ik het mezelf zo gemakkelijk mogelijk maken om een maaltijd klaar te maken en eventueel mee te nemen?



    Als je deze vragen hebt beantwoord, dan ga je over op de details:


    * In functie van mijn doel, welke ratios moet ik aanhouden? (KVE)
    * Hoeveel kcal heb ik nodig voor een behoud van gewicht, en hoeveel moet daarbij of eraf om te groeien/te cutten?
    * Welke producten kan ik toevoegen in mijn schema, welke mogelijkheden heb ik hier, zodat het toepasbaar is in de praktijk?
    * Wat doe ik als ik afwijk van mijn schema? (iets vergeten, geen mogelijkheid om te koken of eten)
    * Hoe kan ik het mezelf zo gemakkelijk mogelijk maken om een maaltijd klaar te maken en eventueel mee te nemen? (tweede keer dat ik dit vermeld maar nu moet je dus in detail treden en uitzoeken hoe dat in de praktijk gaat)



    Als je alles op een rijtje hebt, de gegevens hebt over wat je nodig hebt enz. Dan begin je een schema te maken (bij voorkeur in notepad zodat je alles zelf leert te berekenen en eenvoudig kan aanpassen).
    Je deelt eerst op in eetmomenten: om de 3 uur is ideaal, te beginnen met het ontbijt en te eindigen met de maaltijd net voor slapen gaan. Daarna stel je de maaltijden per eetmoment samen, rekening houdend met de ratios en energiebehoefte. Als je 5000 kcal per dag moet eten, dan doe je 5000/6= 833 kcal per maaltijd. Maar ontbijt, middag en avond mag iets hoger zijn en alles daartussen wat minder. Als je weet hoeveel kcal per maaltijd nodig zijn, dan ga je deze kcal opdelen in koolhydraten , vetten en eiwitten.
    Als je weet hoeveel je van elk nodig hebt, dan ga je bekijken welke producten die je wil toevoegen in je schema, je kan combineren en hoeveel je ervan nodig hebt om aan je berekening te voldoen.

    Om een goed schema te maken ben je als beginner makkelijk wat uren zoet. Dus verwacht niet dat het eenvoudig of snel gaat. Je moet rekening houden met heel wat factoren en persoonlijke voorkeuren en beperkingen. Daarom zal nooit iemand jou direct een compleet schema kunnen geven dat altijd werkt. Tenzij je persoonlijke begeleiding krijgt en alles laat doen door iemand. Dat is niet nodig: leer zelf hoe je dit kan doen tot je een goed schema hebt dat je kan volhouden.[/quote]
    Blablablablabla

  15. #29
    bumudur? Avatar van nargilem
    Status
    Offline
    Lid sinds
    17-07-2006
    Locatie
    Rotterdam
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    11.756
    Mijn broertje van bijna 16 wil graag fitnessen, hoe verstandig is dit?
    *
    een gezonde geest in een gezond lichaam

  16. #30
    Belofte
    Status
    Offline
    Lid sinds
    23-11-2008
    Locatie
    Pieter Baan
    Geslacht
    Man
    Reacties
    953
    Geen probleem. Als hij maar niet van stapel gaat lopen, laat hem weten dat hij rustig aan moet beginnen en dan rustig opbouwen. Hij is nog niet uitgegroeid, maar ik denk dat het hangen aan gewichten hem niet in zijn groei zal belemmeren.
    Blablablablabla

Bookmarks

Berichtregels

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen plaatsen
  • Je mag niet je reacties wijzigen
 
HABABAM
De tijden worden getoond in GMT +2. Het is nu 06:00.
Powered by vBulletin Copyright © 2010 vBulletin Solutions, Inc. ©2000-2017 Hababam.nl Community - het virtuele huis van Turkije.