+ Reageer op onderwerp
Pagina 3 van 16 EersteEerste 1 2 3 4 5 8 13 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 45 van 226
    Lâ yeltâmü mâ ceraha'l-lisan Avatar van htc_66
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    35.553
    Het moet zeker niet afgeschaft worden.. maar het hoeft ook niet zo uitgebreid en lang te duren..Is zonde van de tijd. Mischien alleen de families naar voren roepen en de mensen die echt veel willen geven/omdoen.
    En de rest enveloppen enzo in een mandje.

Bu arada ik wil minstens 50 gouden arbanden
    Duyduk duymadik demeyin
    I’m nothing great. But I’m a rose… I’m a rose whether I’m admired or not, I’m a rose whether anyone’s crazy about me or not… Like I said, nothing great. Just a rose… But, do you know what it means to be a rose, my friend? Being a rose means ‘freedom.’ It means not existing by the praises of others or not ceasing to exist by their disapproval.

2. -->
    -_- Avatar van NeFReT
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    60.770
    gewoon houden maar dan niet met namen erbij en opnoemen wie wat geeft

dat vind ik zielig maar goed turk milleti moet nou eenmaal showen
    You have the right to remain silent. Anything you say or do can and will be held against you in a court of the forums .

-_- Avatar van NeFReT
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    60.770
    terwijl ze een schuld hebben van hier tot tokio omdat ze toch weer de duurste mercedem moeten rijden (taxi enzo)
    You have the right to remain silent. Anything you say or do can and will be held against you in a court of the forums .

-_- Avatar van NeFReT
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    60.770
    hahah jah toch

ik heb" gellukig" ook mensen met oude krotten gezien

maar zulke mensen die met patser auto's rijden kan je niet eens normaal mee praten

ze denken dat ze wat zijn en ze zien zichzelf erg hoog

Bordo Mavi.. Avatar van BuBLiCiouSz
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    24.896
    Citaat Geplaatst door _CaNiSi_
    Evet bende bu taki merasimine karsiyim, sanki baskalarini da mahcup ediyormussun gibi geliyor bana, Je weet wel biri 20 euro takar, oteki 5o euro takar, ve boylece o obur kisiyi mahcup eder... Herkesin gonlunden ne kopuyorsa onu versinler..

Bence gelin ve damadin yanina bi sepet koysunlar, ve kim ne isterse goturup versin ya da biraksin oraya...merasim felan yapilmasin yani...toch??

slms canisi
    juist sepetin icine ne zaman koyarsalar koysunlar tot de dugun afgelope isz..
    Biz Kuzeyin yıldızı, Dalgaların sesiyiz..
    Karayel gibi eser KARADENIZLIYIZBIZ

-_- Avatar van NeFReT
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    60.770
    hahahah

sen beni yoldan cikarttin:P

-_- Avatar van NeFReT
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    60.770
    taki merasimi is btw wel een makkelijke manier om je schuld terug te betalen zonder dat diegen je metteen gaan aanspreken van waarom het zolang heeft geduurt

muahahhahah

SEni Sevdim... Avatar van Ayla
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    17
    Citaat Geplaatst door ReyhanCik
    Ik vind dat eigenlijk zowat de enige voordeel van taki merasimi...dat je je schuld een deel kunt afbetalen...o olmasaydi dan zou ik het echt niet willen, geeft geen sfeer of iets...ga liever dansen, inplaats van al dat 'taner ailesinden 100 euro' gehoor...
    Jah het mag er wel zijn vind ik want het hoort bij maar wat ik wel afschuwelijk vind is dat ze gewoon teker teker al die namen gaan noemen.. ik vind dat alleen de jongens kant de ouders en de meisjes kant ouders genoemd moeten worden.. en de rest moet het maar komen brengen ofzoo.. yada sepete atsinlar ofzoo want de hele dugun word daardoor verpest het kost minstenst wel 1 uur man als je grote familie hebt...
    Senin Diz Cokmen Beni Yuceltmez Sadece Oldurur.......

HBBM Verslaafd
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    10.887
    Citaat Geplaatst door DeliKan
    Aslinda ilk düsündüm mü bende bu taki olayina karsiyim.

Ancak biraz üzerinde düsünürsek,çok güzel birsey bu.
    Simdi iki kisi evlendimi,genelde ordan burdan borç almislardir.Ben çok taniyorum bu takidan gelen parayla borçlarindan kurtulanlari.Bu taki sayesinde 5-10 bin euro birden ellerine geçiyor ve borçlarindan kurtulabiliyorlar.bu sayede evliligin ilk aylarinida ''Bu borçu nasil ödeyecegiz''diye düsünerek geçirmek yerine,rahat rahatbalayi filan yapiyorlar.

Yani,Türk kültürünün güzel bir özeligi.

Zaten Peygamber Efendimiz(s.a.v)evlenme yasi gelipde parasizlikdan evlenemiyen gençlerin para toplanarak evlendirilmesini emretmistir.

Herkezin egoistligi yasadigi bu devirde,birakin bari taki merasimi kalsin.
    Als er bij de mensen een intensie is om geld te geven vanuit hun hart, snap ik het nog wel..

maar tegenwoordig gaat het meer om de "show" en zien mensen het als een soort lening..

"Bu benim kizima bu kadar verdi, bende ona bu kadar veriririm"

Daarom vind ik dat het niet zo in het openbaar hoeft te zijn...

TSM Avatar van guantanamo
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    4.583
    abimin dugununde hebben we geen omroep gedaan, ik kwam met het idee om het in enveloppen te doen zonder naam en een mand bij de takim(ama takim yapilmadi alleen dankjes en felicitaties. en 1 bruidsmeisje hield de mand vast voor de envelopjes. het ging perfect. alleen hier en daar van die zaken mensen moesten weer opscheppen met namen er op en briefjes van 500
    Üsküdara gider iken, aldida bir yagmur.

HBBM Verslaafd
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    10.887
    Je was zeker ff blij toen je 500 euro las... hahah

TSM Avatar van guantanamo
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    4.583
    eerder me broer man ... was eigelijk ook een beetje te verwachten abimle ben onlarin muasebe islerini az yapmadik. echt turken die een eigen zaak hebben zijn zoooooo lui en zooo slecht in boekhouden. dammnn
    Üsküdara gider iken, aldida bir yagmur.

Binky's mama! Avatar van EnIsE
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    48.946
    Bij een bruiloft van een vriendin is de hel los gebroken na de "taki merasimi". De ouders van de bruidegom eisden al het geld wat ze hadden gekregen zodat ze de zaal die ze hadden gehuurd konden afbetalen. De bruid en bruidegom hebben jammer genoeg de benen genomen door vroegtijdig de zaal te verlaten. Met al het geld uiteraard.

Izmirli Avatar van Chunkstar
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    41.772
    Wat erg! Dat geld gewoon mensen kan veranderen in wilde gemene dieren wat een invloed heeft het op sommige mensen zeg
    Degene die zegt wat hij wil, hoort datgene wat hij niet wil.

wie niet waagt die niet wint. Avatar van Ela20
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    314
    Na ja dat zou echt drama zijn dat je je huwelijksvideo terug gaat bekijken met het oog op wie heeft wat voor me gekocht en gehaald.

Schande hoor.

Elk heilige heeft een verleden en elke zondenaar een toekomst..

Bookmarks

Berichtregels