+ Reageer op onderwerp
Pagina 1 van 18 1 2 3 6 11 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van 270
    mama van Ayman Avatar van Fatna
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    1.593

Je kind in een moskee laten logeren

selam aleykum

ik heb gehoord van mensen om me heen dat je in het weekend je kind in de moskee kunt laten logeren?

aan de ene kant vindt ik het een leuk idee voor die kleine van ons omdat hij meteen in de moskee is als hij koran les krijgt de volgende dag en natuurlijk lekker kan spelen met vriendjes maar aan de andere kant vindt ik het eng om mijn kind ergens anders te laten slapen dan thuis of bij familie

wie weet precies wat er tijdens zo'n overnachting allemaal gedaan wordt met de kinderen, wie heeft ervaring en wat zouden jullie doen

(het is pas over een paar jaar van toepassing maar toch)

ehl- el sunnah Avatar van tefekkur
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    5.323
    esselamun aleykum verahmetullahi vebera katuhu

ablacigim, ben ve benim gibi 400 yakin hollandada dogmus, buyumus ve yetismis arkadaslarim turkiyede yaklasik 7 sene yatili kaldik, tabiki eksik ve zayif yanlari vardir, ama guzel olan seyler cok, ilmi acidan (sayet dogru yere verirsen cocugunu) cok guzel seyler elde edebilir... bu demek degildirki her yatili yer iyidir veya kotudur... iyi arastir ve bak, guzel ve en iyi olani neyse oraya ver bence... korkma sakin, Allah icin harcanan yol ve zamandan kimseye zarar gelmez....

mesela nur talebelerine veya milli gorus camilerine verebilirsin, die zijn momenteel het meest vertrouwelijke in mijn ogen in nl...

Laatst gewijzigd door tefekkur: 12-05-2008 om 15:26

........
    Status
    .........................................
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    5.193
    Türkçe anlamiyor lütfen hollandaca anlatiniz
    Ze is niet Turks dus jullie kunnen het in het Nederlands vertellen aub ;)

Ik heb het zelf nooit meegemaakt maar ken wel mensen die het wel hebben meegemaakt
    en ik heb alleen positieve dingen gehoord tot nu toe

Lâ yeltâmü mâ ceraha'l-lisan Avatar van htc_66
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    35.553
    Volgens mij verstaat Fatna geen Turks

Edit:
    Turkoglu was me net iets voor
    Laatst gewijzigd door htc_66: 12-05-2008 om 15:29
    I’m nothing great. But I’m a rose… I’m a rose whether I’m admired or not, I’m a rose whether anyone’s crazy about me or not… Like I said, nothing great. Just a rose… But, do you know what it means to be a rose, my friend? Being a rose means ‘freedom.’ It means not existing by the praises of others or not ceasing to exist by their disapproval.

........
    Status
    .........................................
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    5.193
    Citaat Geplaatst door htc_66 Bekijk reactie
    Volgens mij verstaat Fatna geen Turks

Edit:
    Turkoglu was me net iets voor

Premium Lid
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    3.644
    Dat verschilt per instantie, moskee etc. Meestal is het gewoon 5x per dag bidden, bepaald aantal uren les, bepaald aantal uren tijd voor het huiswerk en voor de rest leuke activiteiten en/of vrije tijd. En natuurlijk iig 3x per dag eten.

Enige wat ik kan zeggen is doe eerst veel onderzoek naar de moskee of instantie. Vraag andere mensen om hun mening en oriënteer je goed. Zo zul je zeker een plek vinden waarvan jij denkt dat het goed voor je kind zal zijn. :)

Premium Lid
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    579
    Nooit dat ik mijn kind in een moskee zou laten logeren.

Ut GruNN Avatar van KesmeSekeri
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    1.608
    Erg leuk voor je kind zeg, slapen in een moskee
    Laatst gewijzigd door KesmeSekeri: 12-05-2008 om 15:44

Ridder der HBBM Avatar van ekstazi
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    26.853
    fatna, voed je kind zelf op en laat hem/haar niet gehersenspoeld worden...

Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    1.593
    Citaat Geplaatst door tefekkur Bekijk reactie

ablacigim, ben ve benim gibi 400 yakin hollandada dogmus, buyumus ve yetismis arkadaslarim turkiyede yaklasik 7 sene yatili kaldik, tabiki eksik ve zayif yanlari vardir, ama guzel olan seyler cok, ilmi acidan (sayet dogru yere verirsen cocugunu) cok guzel seyler elde edebilir... bu demek degildirki her yatili yer iyidir veya kotudur... iyi arastir ve bak, guzel ve en iyi olani neyse oraya ver bence... korkma sakin, Allah icin harcanan yol ve zamandan kimseye zarar gelmez....

mesela nur talebelerine veya milli gorus camilerine verebilirsin, die zijn momenteel het meest vertrouwelijke in mijn ogen in nl...

euh?
    wat?

Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    1.593
    Citaat Geplaatst door Türk-Oglu58 Bekijk reactie
    Türkçe anlamiyor lütfen hollandaca anlatiniz
    Ze is niet Turks dus jullie kunnen het in het Nederlands vertellen aub ;)

dank u

Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    1.593
    ik wil namelijk het liefst van alles dat mijn kind de koran gaat leren en alles wat verder met de 5 zuilen van de islam te maken heeft (wat hij overigens thuis ook gaat meekrijgen)

maar ik wil niet dat mijn kind non stop met de islam geconfronteerd wordt ik bedoel het is een kind het moet ook wel leuk zijn voor hem

daarom alle ervaringen zijn van harte welkom

verder dank ik ieder voor zij reacties
    Laatst gewijzigd door Fatna: 12-05-2008 om 16:34

Premium Lid
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    817
    Citaat Geplaatst door Fatna Bekijk reactie
    ik wil namelijk het liefst van alles dat mijn kind de koran gaat leren en alles wat verder met de 5 zuilen van de islam te maken heeft (wat hij overigens thuis ook gaat meekrijgen)

maar ik wil niet dat mijn kind non stop met de islam geconfronteerd wordt ik bedoel het is een kind het moet ook wel leuk zijn voor hem

daarom alle ervaringen zijn van harte welkom

verder dank ik ieder voor zij reacties
    Voed je kind zelf op. Je gaat je kind toch niet uitlenen aan de moskee?? zijn die lessen er niet overdag?? Als ik een kind had zou ik niet het niet eens durven om hem ergens anders te laten logeren.. Maarjah dit is mijn mening..

Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    1.593
    osmanak die lessen zijn ook overdag alleen ik heb gehoord dat er ook meteen een soort van logeerpatijtje georganiseerd wordt voor belangstellenden
    ik wil alleen graag weten wat ze met mijn zoon gaan doen

als ik een sprankje twijfel heb zou ik het bij voorbaat al niet doen

AMBROSIUS
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    2.102
    Volgens mij probeert Fatna die kleintje juist op een goeie manier op te voeden, vandaar dat ze naar reactie's vraagt naar mensen, of het wel te vertrouwen is; de ja of de nee..
    Ik zie (sorry dat ik het zeg maar) hele DOMME reacties maar hier wou ik nog wel op reageren;

Citaat Geplaatst door Beheycan Bekijk reactie
    Nooit dat ik mijn kind in een moskee zou laten logeren.
    Tjah.. Is wel je eigen mening, maar ik denk dat dat wel goed is voor jou zelf en voor je kind later, na je dood.. Ik denk dat je met 'nooit' bedoelt, dat je het niet vertrouwt ofniet soms?!
    Of wil je de islam zelf aan je kind aanleren?! En me vraag is dan, denk je dat je even succesvol word als een imam?

Citaat Geplaatst door KesmeSekeri Bekijk reactie
    Erg leuk voor je kind zeg, slapen in een moskee
    Misschien is het niet leuk voor je kind, ik zeg eerlijk ik ben in de zomervakantie ook geweest paar jaar geleden, toen had ik ook heel erg heimwee, maar als ik terug kijk, ben ik wel blij dat ik tog wel ben geweest, want heb daar een hoop geleerdd.. En die kindje blijft alleen maar het weekend weg, en dat is ook niet zo lang..

Citaat Geplaatst door Erdi Bekijk reactie
    fatna, voed je kind zelf op en laat hem/haar niet gehersenspoeld worden...
    Gehersenspoeld ?! .. Zoo waar slaat dat nou weer op?..

Maar Fatna, Ik denk dat het wel goed is voor je kind, hij gaat naar een goeie plek, niet naar een verkeerde.. Ik raad je wel aan dat je eerst de moskee gaat onderzoeken, en zelf gaat vragen naar wat er allemaal gaat gebeuren etc. Hij is daar het dichts bij Allah, dus ik denk dat Allah wel bij hem zal zijn, ALS er wat verkeerds gebeurd.. Maar dat denk ik niet.. En hoop het niet..!
    Het belangrijkste is gewoon dat je erna moet vragen in de moskee wat er allemaal gaat gebeuren in dat weekend.. Bevalt het je niet? Dan doe je het niet? Zowel, dan wel..
    Güneşe arkanı dönersen, ancak kendi gölgeni görürsün.. Ben onlara güneşi
    gösterdim, Aptallar parmağıma baktılar..

Bookmarks

Bookmarks

Berichtregels