+ Reageer op onderwerp
Pagina 1 van 161 1 2 3 6 11 21 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van 2407
    ... Avatar van GINKALxKIZ
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    5.900

Inrichting van je huis/kamer

Hallo allemaal,

Hierbij een onderwerp waar ik de laatste tijd zelf mee bezig ben. De inrichting van het huis. Ik heb sinds kort een eigen huisje (nou ja, al zo'n 4 maanden), maar ik ben nu pas echt bezig met het inrichten ervan.
    Het gaat me niet zo heel makkelijk af, ook vanwege de vele kosten die erbij komen kijken.

Mijn slaapkamer is zo goed als af en daar ben ik heel blij mee. Ik heb het ingericht in de kleuren paars, lila, roze en bordeaux, met heel veel kaarsjes e.d. Het ziet er erg gezellig uit (al zeg ik het zelf).

De woonkamer heb ik een pakket voor besteld. Kleur is donkerbruine bekleding (banken en stoelen) en blank eiken. Alleen de accessoires en dergelijke ben ik nog druk mee bezig.

Ik ben benieuwd naar de inrichting van jullie huizen. Of in ieder geval naar jullie smaak wat betreft inrichting. Wat is de indeale inrichting voor jullie huis? Ik verwacht foto's van hoe je het wel zou doen en hoe je het absoluut niet zou doen. Tips en dergelijke met betrekking tot aanbiedingen, koopjes en uitverkoop zijn altijd welkom. En foto's van de huidige inrichting zijn ook welkom.

Ik plaats zometeen wel enkele foto's van de slaapkamer, want die is nu zo goed als af.
    Laatst gewijzigd door GINKALxKIZ: 17-11-2007 om 23:12
    Bu sehir Rakiyla yasar, bu sehir cigarayi ceker, bu sehir gonduzu yasar, bu sehir geceyi sever. Bu sehir adami sever, bu sehir kadini dover, bu sehir kanimizi emer, bu sehir icin ulmeye deyer.
    Istanbul Istanbul Istanbul elinden oper...

2. -->
    ... Avatar van GINKALxKIZ
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    5.900
    Hierbij mijn slaapkamer, die nu zo goed als af is. Het enige wat nog ontbreekt is een hanglamp voor aan het plafond en een bijzettafel voor in het midden. Ik heb nu nog zo'n witte bol aan het plafond hangen, maar dat oogt erg lelijk. En in het midden heb ik een heel klein tafeltje, maar dat moet dus groter zijn en hoger. Ik ben zelf erg blij met mijn kamer. Het is echt een meisjeskamer in de kleuren paars, roze, lila en bordeaux. Als de kaarsjes aan staan, dan oogt het heel warm.

Dit is meteen links bij binnenkomst. De spiegel heeft mijn moeder op een rommelmarkt gekocht. De boekenkast was erg voordelig. Ik gebruik hem trouwens niet alleen als boekenkast, zoals te zien is. Het tafeltje onder de spiegel was ontzettend oud. Ik heb het bekleed met plakhout en het ziet er gelukkig weer uit als nieuw.

Meteen rechts van bovenstaande foto is mijn kledingkast. Dit is een ingebouwde kast, waar ik niet zo blij mee ben. De enige oplossing is om het te verven in een andere kleur. Ik ben ontzettend netjes. Al mijn truitjes zijn op kleur gesorteerd. Mijn broeken hangen allemaal bij elkaar en mijn rokken, jurken en korte broeken ook.

Meteen rechts van de kledingkast staat mijn bed. De bedoeling is dat de hele muur boven mijn bed vol komt te hangen met foto's. De kussentjes op mijn bed heb ik aan mijn moeder laten maken. Dat scheelde weer in kosten.

En rechts van mijn bed is mijn raam. Ik heb twee schuine wanden in mijn slaapkamer. Erg onhandig. Ik kan er ook niks mee, want het zijn gipswanden. Uiteindelijk heb ik bij de Xenos plakkers gevonden, waarmee ik toch enige versiering heb aangebracht. Mijn fauteuil heb ik vandaag opgehaald. Ik wilde eigenlijk een paarse fauteuil, maar dat was nergens te vinden, dus werd het bordeaux.

Hierbij het vooraanzicht van mijn raam en bankje. De vitragestof heb ik gekocht en mijn moeder heeft het voor me genaaid. Alleen heb ik een gat onderin gebrand tijdens het strijken. Erg zonde. Gelukkig heb ik nog voldoende stof om het te vervangen. In de mand links naast mijn fauteuil liggen al mij sieraden en rechts mijn make-up. Had geen flauw idee waar ik het anders kwijt kon en dit was uiteindelijk ook wel leuk.

En meteen rechts naast mijn raam in de hoek is mijn theehoekje Ik ben een echte theemens, dus alles voor een lekker kopje thee staat hier. Ook dit tafeltje is bekleed met plakhout.

Rechts van mijn theehoekje staat mijn bureau. Die heb ik gevonden op marktplaats. Hij is nog zo goed als nieuw en het past erg goed bij mijn interieur. Onder mijn bureau liggen mijn voorraaddozen met van alles en nog wat erin. Zo oogt het iets schoner. Boven mijn bureau hangen drie kleine spiegeltjes. Ze hingen eigenlijk bij mijn ouders in de gang, maar ze staan zo leuk in mijn kamer, dus ik mocht ze meenemen.

En dan hebben we mijn hele kamer alweer gehad. Met een beperkt budget is het toch mogelijk om iets leuks van mijn kamer te maken. Het enige probleem is dat ik blijkbaar niet tegen stof kan en dan de hele dag loop te hoesten. En dus heeft mijn huisarts aangeraden om l*****at te leggen in de slaapkamer in plaats van tapijt Daar baal ik wel van. Ik weet ook nog niet of ik het ga doen.

Ik heb vandaag ook gordijnen, hanglampen en een hocker voor mijn huiskamer gekocht!!! Het schiet alweer een beetje op.
    Bu sehir Rakiyla yasar, bu sehir cigarayi ceker, bu sehir gonduzu yasar, bu sehir geceyi sever. Bu sehir adami sever, bu sehir kadini dover, bu sehir kanimizi emer, bu sehir icin ulmeye deyer.
    Istanbul Istanbul Istanbul elinden oper...

Amatun li Allah
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    998
    Damn, je hebt veel spullen

Maar leuke kamer, voor mij iets te vol, al die kleuren.

Ik heb een kamer met als behang gestreepte kleuren, zachte kleuren; lichtbruin, wit, beige, creme en licht groen dat je nauwelijks ziet.
    Mijn dekbed is appelgroen, ik heb allemaal appelgroene kaarsjes. Appelgroene bureaustoel, doosjes, prullebak enz. Binnenkort een appelgroene puf/zitzakje.
    Tot slot: meubels zijn blank eiken ( denk ik ), en ik heb ook l*****at ook blank eik (?).
    "Till this day I still struggle to uphold my deen.."

O'nun şefkati. Avatar van Kelebek.
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    15.986
    Het ziet er allemaal erg leuk uit. Guzel yapmissin:).
    Hahah overal zie je gewoon schoentjes uitsteken! Shop-alcoholic?!
    ‎"Öyle bir 'Yâr' sevelim ki; elimizde su tasıyla, iftarı bekleyen oruçlu gibi bekliyelim onu.''

Premium Lid
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    10.697
    Hey Ginkalxkiz, gefeliciteerd met je eigen huisje en ik hoop dat je erg gelukkig zult zijn in je eigen stekkie.

Leuke kleuren heb je bedacht, dat komt een beetje overeen met wat ik heb. Ik zal binnenkort een paar foto's maken en plaatsen.

Ik heb strakke meubels, maar de aankleding is knus te noemen.
    In mijn woonkamer heb ik kersenhouten meubels; salontafel, eettafel, hoektafeltje en een tv kast. Mijn bankstel is zwart.
    De muren zijn creme kleurig, maar de wanden zijn aan 1 kant donker lila en aan 1 kant aubergine. Dat geeft een diepte in de kamer en een warme uitstaling.

Op de salontafel heb ik een ronde rieten mand met daarin een grote witte lantaarn.
    Op de eettafel heb ik een rechthoekige rietenmand met daarin 4 witte servetjes en een witte rieten lantaarn in het midden. Aan 2 kanten een vierkanten witte bak van hout met daarin een vaas en imitatiebloemen (wit, roze en fuchsia).
    Op de hoektafel heb ik een schaal met gekleurde kaarsen; roze, rood, lila, wit en daarbij glazn waxinehoudertjes.
    Voor mijn ramen heb ik aan 1 kant panelen en aan de kant van de keuken jaloezieën.

Pfff.. het is best veel uitschrijven. Ik zal eens op mijn vrije dag foto's maken
    Laatst gewijzigd door gulll: 18-11-2007 om 09:05

dumanizm
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    20.760
    Check die schoenen

Dengesiz Avatar van C_C
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    21.652
    Ik vind persoonlijk dat je in een bepaalde ruimte, of het nou je slaapkamer is of je woonkamer het niet te druk moet maken.
    Accesoires zijn altijd leuk, maar met mate.

Ik heb zelf geen huis, maar ik ben vandaag aan de gang geweest in de IKEA.

1 hoofdkleur en 1/ 2 bijpassende kleuren lijken mij genoeg om het er enigszins leuk uit te laten zien.

Ik heb als verassing vandaag kussens, dekentjes een nieuwe tapijt en kaarsjes gekocht bij de IKEA en de kleur van het huis veranderd, morgen ga ik 2 muren in een ander kleurtje verven zodat alles een beetje bij elkaar past. De woongedeelte is gedeeltelijk klaar, de keuken zal ik in de komende weken af proberen te krijgen met toestemming van mijn ouders.

De kleuren waar ik voor heb gekozen zijn er 3

Hoofdkleur is een warme kleur bruin, bijpassende kleuren zijn crème en turqoise.
    Laatst gewijzigd door C_C: 20-11-2007 om 17:48

Ab-i hayat Avatar van AkSaRaYLi_
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    11.446
    Het geeft een beetje stressgevoel Selcan, ligt het aan mij of aan jou keuzes voor bijv kleur Het zou fijner zijn als je paar Ferdi en Müslum Posters zou ophangen op de muur en in de achtergrond wat arabesk liedjes
    "Onlar sanıyorlar ki, biz sussak mesele kalmayacak. Halbuki biz sussak, tarih susmayacak. Tarih sussa, hakikat susmayacak."

Dengesiz Avatar van C_C
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    21.652
    Citaat Geplaatst door AkSaRaYLi_ Bekijk reactie
    Het geeft een beetje stressgevoel Selcan, ligt het aan mij of aan jou keuzes voor bijv kleur Het zou fijner zijn als je paar Ferdi en Müslum Posters zou ophangen op de muur en in de achtergrond wat arabesk liedjes

hahaha, het is eigenlijk heel rustgeven, alleen de muren zijn heel erg bleek... dat laat alles meer in het oog springen, binnenkort hebben de muurtjes ok een ander kleur, en zijn de details niet zoooo opvallend meer

Game Over...
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    2.617
    is dat nou een kamer dat voor jou is? benim mini odam var karsambayla dolu.
    in elke hoek kleine boxjes van DVD spelen Bureau met allemaal rommel, kinderbedje waar ik op lich met laptop. je moet hetzelfde kleur doen als mijn kamer, lichtblauw. mijn kamer is kon wel wat lichtere kleurtje gebruiken.

Nosce te ipsum Avatar van TurKy_LadY
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    27.817
    ziet er heel leuk uit ginkal

CAN KIRIKLARI Avatar van ikkie
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    542
    leuke kamer ginkal :)

je hebt veel schoeneen..dat viel me het eerst op..yatagin alti dolabin ici..hahaha

Ow ja ik weet niet waar je woont maar in Amsterdam en in Zaandam is er een winkel die Action heeft. Daar hebben ze ook altijd wel leuke accessoires voor een betaalbare prijs. En om Xenos ook niet te vergeten natuurlijk.
    Laatst gewijzigd door ikkie: 20-11-2007 om 12:53

Baba Member Avatar van RSN
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    9.992
    damn check al die schoenen.. zo moet lipsticks kamer er ook ongeveer uit zien haha
    Laatst gewijzigd door RSN: 20-11-2007 om 13:25
    [*edit reden:spam

HBBM Verslaafd
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    10.514
    Je hebt het wel huiselijk gemaakt vind ik. Een tipje voor, als je die foto's lekker door elkaar plakt ziet het er mooier uit (vind ik persoonlijk) dan dat je alles netjes naast elkaar plakt, dan is het heo gek het ook klinkt overzichtelijker
    Ik heb zelf geen huis dus ik hou me weinig bezig met inrichting. Mijn kamer is klein en zit vol met mn bureau, boekenkast bed en nachtkastje verder heb ik blauwe muren, een soort collage op een van mijn muren met foto's en gedichten en plaatjes alles en nog wat het is een hele warboel:P
    Maar als ik later een appartementje heb ga ik het zo minimalistisch mogelijk inrichten. Geen prul in me huis zoals dantel mantel en beeldjes, alleen het hoofdnoodzakelijke en ik wil alles in wit. zwart rood en grijs.

break yourself! Avatar van JozefOnline
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    2.617
    schoenenkast te koop

Bookmarks

Berichtregels