Moeder wil 10.000 euro na schoolfoto tijdens offerfeest
+ Reageer op onderwerp
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2 3 4 5 LaatsteLaatste
Resultaten 46 tot 60 van 68
    Wereld Ster Avatar van OttomanLady
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    7.992
    Citaat Geplaatst door 4321 Bekijk reactie
    Scholen hebben vaak een vaste schoolfotograaf omdat dat financieel voordeliger is.

Dan heb jij makkelijk te praten dat een directeur van een basisschool met al deze mensen en hun wensen rekening dient te houden.

Kom op zeg, ik had je wat hoger ingeschat. Denk je nou echt dat het mogelijk is om met ieders wens rekening te houden?

Heb je niet gezien hoeveel feest- en gedenkdagen het hindoeïsme heeft? En wat je hebt kunnen zien is nog niet alles omdat er ook een andere grote stroming te vinden is in het hindoeïsme en deze stroming heeft ook weer zijn eigen gedenk- en feestdagen.

Zo hebben katholieken hun eigen feestdagen en dat geldt ook voor de protestanten.

Alevieten, joden, boeddhisten etc. Allemaal hebben ze hun eigen wensen.

Overigens, jij wilt dat dat de directeur dus achter elk naam van elk kind een bepaalde godsdienst of levensovertuiging opschrijft. Wat jij wilt is dus dat de directeur alle kinderen in bepaalde hokjes plaatst. Iets waar een openbare basisschool afstand van neemt.

Ja joh, alle schooldirecteuren zijn afgestudeerd op het gebied van volkerenkunde en godsdiensten.

De moslims zijn wel in een kwaad daglicht gekomen. Voor de zoveelste keer hebben mensen hun gal kunnen spuwen op het internet en heeft de media aandacht mogen besteden aan dit onderwerp.

Ik ben geen atheïst. Het lijkt erop dat bepaalde gelovigen (laat ik maar niet specifieker worden) denken dat ze hier van alles en nog wat kunnen eisen. Zo werkt dat niet.
    Zucht, ik word zo moe van jou. Je praat weer als kip zonder kop;

İk heb in het onderwijs gewerkt
    Elke leraar in het basisonderwijs is verplicht haar leerlingen en hun achtergrond te kennen en bv toezicht te houden op eetwensen, dit geldt ook voor kinderen die een bepaalde allergie hebben. Met name omdat er op school ook lunch/dinners wordt aangeboden en er door het schoolbestuur boodschappen wordt gedaan. Rekening houden met elkaar zorgt alleen maar voor een gezelligere sfeer in de klas en op school.

İk probeer je dit al de hele dag uit te leggen, maar ws weet je niet wat saamhorigheid en gezelliggeid in de klas inhoudt zoals ik dat altijd heb ervaren op openbare basisscholen.

İk snap niet wat je me precies probeert wijs te maken maar mijn mening is en blijft dat op een basisschool in een wijk waar 39% vd inwoners niet Westerse alllchtoon is, je leerlingen niet kunt uitsluiten van bepaalde zaken omdat je niet accuraat bent met je planning. İk vind dat een slechte zaak, voornamelijk ook omdat er is aangegeven door ouders dat er niet voldoende over is gecommuniceerd. İk bind het dus goed als ouders op zoek gaan naar een school die z'n leerlingen en ouders wel serieus neemt!

Oh yeah :) Avatar van 4321
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    4.061
    Citaat Geplaatst door OttomanLady Bekijk reactie
    Zucht, ik word zo moe van jou. Je praat weer als kip zonder kop;

İk heb in het onderwijs gewerkt
    Elke leraar in het basisonderwijs is verplicht haar leerlingen en hun achtergrond te kennen en bv toezicht te houden op eetwensen, dit geldt ook voor kinderen die een bepaalde allergie hebben. Met name omdat er op school ook lunch/dinners wordt aangeboden en er door het schoolbestuur boodschappen wordt gedaan. Rekening houden met elkaar zorgt alleen maar voor een gezelligere sfeer in de klas en op school.

İk probeer je dit al de hele dag uit te leggen, maar ws weet je niet wat saamhorigheid en gezelliggeid in de klas inhoudt zoals ik dat altijd heb ervaren op openbare basisscholen.

İk snap niet wat je me precies probeert wijs te maken maar mijn mening is en blijft dat op een basisschool in een wijk waar 39% vd inwoners niet Westerse alllchtoon is, je leerlingen niet kunt uitsluiten van bepaalde zaken omdat je niet accuraat bent met je planning. İk vind dat een slechte zaak, voornamelijk ook omdat er is aangegeven door ouders dat er niet voldoende over is gecommuniceerd. İk bind het dus goed als ouders op zoek gaan naar een school die z'n leerlingen en ouders wel serieus neemt!
    Prima om rekening te houden met voedsel, maar het slaat wel erg door als je ook rekening moet houden wanneer de fotograaf langs komt omdat slechts één moeder het zo nodig vindt dat haar kinderen op de foto komen te staan. Te triest voor woorden. De wereld staat in brand, maar deze moeder loopt te janken om een foto. Kansloos.

Weet je wat saamhorigheid is? Dat je vrij krijgt zonder enig moeite omdat het een religieuze feestdag is, maar dat je dan ook weet dat je kinderen bepaalde dingen missen op school zoals vakken als rekenen en taal en misschien zelfs een schoolfotograaf. Dat je daar bewust van bent en niet de school voor de rechter sleept omdat je kinderen de schoolfotograaf zijn misgelopen. Dat is saamhorigheid!

İk snap niet wat je me precies probeert wijs te maken
    Dat jij het niet snapt verbaast mij ook niet.

De moeder alleen vond dat zij onvoldoende was geïnformeerd. De overige ouders waren dat wel blijkbaar, dan is het niet de fout van de school, maar van de moeder zelf.

Het is inderdaad goed dat de kinderen weg zijn van die school. Voor de school is het niks anders dan opgeruimd staat netjes.

12 juni volgt de uitspraak. Ik hoop op een drastische wenteling van de rechter en mocht dat toch niet gebeuren dan is het verstandig dat de school in hoger beroep gaat. De school kan deze zaak zeker winnen, misschien niet bij deze vreemde rechter, maar wel bij een andere/hogere rechter.

Amateur Avatar van Cleo
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    208
    Deze moeder gaf aan dat er onvoldoende is gecommuniceerd over de komst van de fotograaf. Verder is het vieren van bayram in veel gezinnen wel een hele belangrijke happening waarbij familie neefjes nichtjes samenkomen en volgens de traditie hoort daar ook het gebed 's ochtends in de moskee bij.

Kan je aangeven waar zij precies van profiteert volgens jou? En hoe zij misbruik maakt van het verdriet van het kind?
    Dan heeft deze moeder vast niet goed geluisterd of het simpelweg aan haar laars gelapt aangezien andere ouders het wel hebben begrepen

Je hoeft mij niet uit te leggen hoe het vieren van de bayram gaat. En nogmaals vrouwen en kleine kinderen (met name meisjes) gaan niet naar de moskee voor het bayramgebed. Dat zou jij als moslima heel goed moeten weten.

Volgens mij ben ik heel duidelijk geweest in mijn argumenten.In verdere kleine details treden is overbodig en niet relevant. Dat jij het niet wilt begrijpen is jouw probleem. Net als die moeder uit het verhaal.

Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    7.992
    Citaat Geplaatst door Cleo Bekijk reactie
    Dan heeft deze moeder vast niet goed geluisterd of het simpelweg aan haar laars gelapt aangezien andere ouders het wel hebben begrepen

Je hoeft mij niet uit te leggen hoe het vieren van de bayram gaat. En nogmaals vrouwen en kleine kinderen (met name meisjes) gaan niet naar de moskee voor het bayramgebed. Dat zou jij als moslima heel goed moeten weten.

Volgens mij ben ik heel duidelijk geweest in mijn argumenten.In verdere kleine details treden is overbodig en niet relevant. Dat jij het niet wilt begrijpen is jouw probleem. Net als die moeder uit het verhaal.
    Als je dat was geweest, dan had ik je in je 1e post wel begrepen. Jammer dat je er niet op in gaat.

Het ging mij niet alleen om het gebed, maar bij ons is het bijvoorbeeld gebruikelijk dat na het gebed alle familieleden bij opa en oma verzamelen om met z'n allen te ontbijten, misschien had dit gezin ook zoiets waar ze graag bij aanwezig wilden zijn.

Jammer dat je onvoldoende inlevingsvermogen toont en deze dappere moeder gelijk zo verketterd.

Azgın Teke Avatar van BlackDavit
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    22.869
    İşleri güçleri hep mağduru oynamak.

Çelişkiye bak
    Madem okadar dinine bağlılar bu lavuk aile ozaman kızlarını ilin oğullarıyla yan yana fotoğraf çekilmesine nasıl izin veriyor?

Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    7.992
    Citaat Geplaatst door 4321 Bekijk reactie
    Prima om rekening te houden met voedsel, maar het slaat wel erg door als je ook rekening moet houden wanneer de fotograaf langs komt omdat slechts één moeder het zo nodig vindt dat haar kinderen op de foto komen te staan. Te triest voor woorden. De wereld staat in brand, maar deze moeder loopt te janken om een foto. Kansloos.

Weet je wat saamhorigheid is? Dat je vrij krijgt zonder enig moeite omdat het een religieuze feestdag is, maar dat je dan ook weet dat je kinderen bepaalde dingen missen op school zoals vakken als rekenen en taal en misschien zelfs een schoolfotograaf. Dat je daar bewust van bent en niet de school voor de rechter sleept omdat je kinderen de schoolfotograaf zijn misgelopen. Dat is saamhorigheid!

Dat jij het niet snapt verbaast mij ook niet.

De moeder alleen vond dat zij onvoldoende was geïnformeerd. De overige ouders waren dat wel blijkbaar, dan is het niet de fout van de school, maar van de moeder zelf.

Het is inderdaad goed dat de kinderen weg zijn van die school. Voor de school is het niks anders dan opgeruimd staat netjes.

12 juni volgt de uitspraak. Ik hoop op een drastische wenteling van de rechter en mocht dat toch niet gebeuren dan is het verstandig dat de school in hoger beroep gaat. De school kan deze zaak zeker winnen, misschien niet bij deze vreemde rechter, maar wel bij een andere/hogere rechter.
    İk ben ook benieuwd naar de uitspraak; de schadevergoeding zal vermoed ik niet ingewilligd worden maar zij zal hoogstwaarschijnlijk in het gelijk gesteld worden. İk hoop als bonus dat deze directeur een flinke tik op z'n vingers krijgt; tenzij hij excuses maakt en belooft zoveel mogelijk rekening te houden met de feestdagen van z'n allochtone leerlingen, op z'n minst voor diegenen die een grotere hoeveelheid vormen op z'n school.

Azgın Teke Avatar van BlackDavit
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    22.869
    @4321 volgens islam mogen die meiden niet eens in een klas zitten, laat staan in een klasfoto met jongens erbij.
    Heel tegenstrijdig en schijnheilig

Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    4.061
    İk ben ook benieuwd naar de uitspraak; de schadevergoeding zal vermoed ik niet ingewilligd worden maar zij zal hoogstwaarschijnlijk in het gelijk gesteld worden. İk hoop als bonus dat deze directeur een flinke tik op z'n vingers krijgt; tenzij hij excuses maakt en belooft zoveel mogelijk rekening te houden met de feestdagen van z'n allochtone leerlingen, op z'n minst voor diegenen die een grotere hoeveelheid vormen op z'n school.
    Kijk daar begint het al...

Blijf maar dromen.

Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    4.061
    Citaat Geplaatst door BlackDavit Bekijk reactie
    @4321 volgens islam mogen die meiden niet eens in een klas zitten, laat staan in een klasfoto met jongens erbij.
    Heel tegenstrijdig en schijnheilig
    Idd. Haar verhaal stinkt van alle kanten, jammer dat de rechter dit niet inziet.

Weet je Blackdavit, zolang wij en vele anderen met ons het wel inzien, is er nog altijd hoop.

Stay positive.

Amateur Avatar van Cleo
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    208
    Als je dat was geweest, dan had ik je in je 1e post wel begrepen. Jammer dat je er niet op in gaat.

Het ging mij niet alleen om het gebed, maar bij ons is het bijvoorbeeld gebruikelijk dat na het gebed alle familieleden bij opa en oma verzamelen om met z'n allen te ontbijten, misschien had dit gezin ook zoiets waar ze graag bij aanwezig wilden zijn.

Jammer dat je onvoldoende inlevingsvermogen toont en deze dappere moeder gelijk zo verketterd.
    Dat jij het niet begrijpt zegt iets over jou. Duidelijker kan het niet zijn.
    Aangezien jij in deze topic als enige alle andere argumenten van tafel wilt vegen door steeds maar weer nadere verklaringen te vragen krijg ik de indruk dat jij je gelijk wilt halen.

Nogmaals ik weet hoe het werkt. Het "ontbijt" wordt pas gezamenlijk genuttigd rond 11-12 uur als de mannen terug zijn (detail)

Ik verketter haar niet....ik walg van hypocrisie. (Verkettert is het by the way)

Premium Lid Avatar van Mr_Bruinsma
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    45.564
    Dames, niet vechten.
    So close, no matter how far

Premium Lid
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    2.237
    10,000 euro? Tnxbai!

Maar wat me het meeste stoort....kan er nu echt niet een amateurfotograaf onder de ouders gewoon een keer opnieuw komen schieten op een doodsaaise niet-feestelijke dinsdamiddag?
    Wat kost 30 keer een foto afdrukken hee?

Manmanman...blijf eens in contact met je medemens.

Als die moeder het zo belangrijk vind, dan betaal die paar tientjes. Hooguit!
    We only see our perceptions.

Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    7.992
    Citaat Geplaatst door Cleo Bekijk reactie
    Dat jij het niet begrijpt zegt iets over jou. Duidelijker kan het niet zijn.
    Aangezien jij in deze topic als enige alle andere argumenten van tafel wilt vegen door steeds maar weer nadere verklaringen te vragen krijg ik de indruk dat jij je gelijk wilt halen.

Nogmaals ik weet hoe het werkt. Het "ontbijt" wordt pas gezamenlijk genuttigd rond 11-12 uur als de mannen terug zijn (detail)

Ik verketter haar niet....ik walg van hypocrisie. (Verkettert is het by the way)
    Gelukkig heeft de rechter wel wat verstand in z'n bol en heeft deze moeder in het gelijk gesteld; het is discriminatie.

Overigens, in het artikel wordt duidelijk aangegeven dat moeder met haar dochters het traditionele gebed heeft bijgewoond. İk krijg de indruk dat je de bayram, de voorbereidingen, de drukte, het bezoek ed anders meemaakt dan een moeder met kids, anders had je geweten dat zo'n drukke dag voorbij vliegt en familiaire verplichtingen met zich meebrengt, voor een moeder is het onmogelijk om vroeg op school te zijn met 2 kinderen. Dat anderen dat wel hebben gedaan mogen ze naturlijk zelf weten maar ik zou zoiets ook zeker niet pikken, en dan woon ik in een nogal blanke buurt.
    Tijdens de feestdagen wil ik lekker genieten met al mijn neefjes, nichtjes familie etc.

İk probeer verder niet mijn gelijk te halen, iedereen mag zelf weten hoe ze zich laten behandelen en hoe assertief ze daarin willen zijn. Ik geef alleen mijn kijk op de situatie en deel graag mijn mening, ook als die niet overeenkomt met de mening van anderen.

Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    7.992
    Overigens vind ik het zeer vervelend dat deze directeur nog steeds in dienst is; ik weet niet hoelang hij daar al werkt maar met deze mentaliteit zou ik mijn kinderen echt niet op zo'n racistische school willen plaatsen. Alle moslimkinderen van groep 1 tot 8 een beetje pesten; wel vrij maar als je op de foto wil moet je maar komen. Blij maken met een dooie mus dus.

Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    4.061
    Ohohoho de directeur had een fotograaf ingepland tijdens hindoe- en moslimfeestdagen. Wat een rascist!!!

Bookmarks

Bookmarks

Berichtregels