+ Reageer op onderwerp
Resultaten 1 tot 2 van 2
    Wees tolerant Avatar van Sidney
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    2.005

Vragen over Nederlandse schooldiploma versus Turkse schooldiploma

Ik ben in Turkije aan het solliciteren voor een baan in de luchtvaart, maar daar wordt door verschillende firma's de criteria gesteld dat je of minimaal een Ön Lisans of Lise mezuniyet diploma hebt, maar ik weet niet wat ik nu heb?

Ik denk dat Lise gelijk is aan Havo in Nederland, maar Ön lisans weet ik niet.

Wat heb ik gestudeerd?
    Na mijn vmbo basis diploma heb ik 2 mbo opleidingen gedaan maar beide niet afgerond (heel stupid, i know).
    En daarna vavo-theoretisch gedaan met enkele certificaten, ook niet afgerond. Dus ik heb alleen een vmbo diploma nu. Reden dat ik mijn opleidingen niet heb kunnen afronden is door mijn chronische ziekte.

Meerdere mensen hebben mij verteld dat ik met mijn vmbo diploma ook lise ben in Turkije, maar volgens is het dan "tamamlanmamış lise" en dus niet de volledige diploma.

Ik zit nu te overwegen om of Havo in Nederland te studeren en die in Turkije in te wisselen voor een Lise denklik of om in Turkije açik lise ögretim te studeren wat 2.5 jaar duurt.

Kan iemand mij hier meer over vertellen?

2. -->
    Belofte
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    905
    bulunduğun ülkenin başkonsolosluğunda ki eğitim müşavirliğinde lise denklik belgesi alman gerekiyor.
    eğer gerekiyorsa yüksek okul veya üniversite denklik belgesi için de yüksek öğretim kurumuna başvurmak gerekiyor.
    işlemler oldukca uzun sürebiliyor, vaktince başlatman şart.

Bookmarks

Berichtregels