+ Reageer op onderwerp
Resultaten 1 tot 2 van 2
    Premium Lid Avatar van mercimek
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    7.509

Syriëganger Victor Droste wil terug naar Nederland en geeft zich aan bij het Turkse leger

Nederlanderse Victor Droste uit Heeten wil terug naar Nederland. Hij heeft zich daarom aanggeven bij het Turkse leger om zo een terugkeer te realiseren naar Nederland. Oud-PVV'er Arnoud van Doorn kreeg een mail van Droste die de Turkse regering heeft benaderd.

Droste die zaterdag de mail heeft verstuurd wil graag terug naar Nederland om daar terecht te staan. Victor zou daarvoor door Turkije moeten reizen en wil daar graag toestemming voor krijgen.

"Ik zweer bij Allah dat ik niet kom om de Turkse bevolking of haar leger kwaad te doen. Ik wil gewoon terug naar huis." Droste hoopt dat het Turkse leger dit toestaat.

De advocaat van Victor Droste heeft gehoord dat Victor zich wil aangeven, maar heeft zelf nog geen contact kunnen krijgen met zijn cliënt.

Ook pogingen van RTV Oost om Droste te bereiken stranden, terwijl hij in het verleden snel reageerde.

Vertrek naar Syrië
    De voormalig postbode, die in maart 2013 naar Syrië vertrok, laat weten zich te distantiëren van Islamitische Staat (IS) en aanslagen in het westen en in andere landen. Sinds vorig jaar staat hij op de nationale terreurlijst.

Begin maart werd hij opgeroepen om voor de rechter ter verschijnen voor lidmaatschap van een terreurorganisatie. Hij gaf aan terug te willen keren naar Nederland om zichzelf te kunnen verdedigen. Tot januari 2018 krijgt hij de tijd om terug te keren naar Nederland, anders wordt hij bij verstek veroordeeld.

http://www.sallandcentraal.nl/sallan...t-turkse-leger
    soeppie ?

2. -->
    Amateur
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    30
    Ik hoop dat hij NOOIT meer in Nederland aan kan komen.

Bookmarks

Berichtregels