+ Reageer op onderwerp
Resultaten 1 tot 2 van 2
    Premium Lid Avatar van mercimek
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    7.501

Deze plekjes in Ankara mag je écht niet missen

Sıla Ertunç (23) studeert politicologie en bestuurskunde. Ze groeide op in de Turkse kustplaats Izmir, maar verhuisde dertien jaar geleden met haar ouders naar de bruisende hoofdstad Ankara. In VIVA deelt ze haar favo plekken.

Wat maakt Ankara zo bijzonder?

‘Het is een fantastische stad! Ankara bruist en er is altijd wel iets te beleven. Vooral ’s avonds als alle lichtjes branden, geniet ik enorm. Zelfs het razende verkeer is dan mooi. Ankara telt zo’n vijf miljoen inwoners. Om tot rust te komen ga ik naar een van de vele natuurparken buiten de stad. Mijn favoriet is Egriova Yaylası, een prachtig gebied waar ik in de weekenden vaak ga kamperen. Er is daar geen bereik, dus mijn telefoon staat uit. Ultieme me-time!’

Wat is typisch Ankara?

‘Ankara is een stad met veel geschiedenis. Het barst er van de Romeinse, Byzantijnse en Ottomaanse archeologische overblijfselen. Het centrum bevindt zich op een 150 meter hoge, rotsachtige heuvel. Hier vind je verschillende ruïnes, waarvan de Augusteum de meest indrukwekkende is. Ga ook zeker even naar het kasteel: Ankara Kalesi. Die hele buurt is de moeite waard, met kleine, kronkelende straatjes. Daarnaast is Ankara dé stad voor studenten; er zijn maar liefst zestien universiteiten. Dus ook wat dat betreft zit ik hier goed!’

In welk gedeelte van de stad woon je?

‘In Çankaya, waar het stikt van de zakencentra, overheidsgebouwen en winkelcentra. Het is een oude wijk die heel modern oogt. Zodra ik één stap buiten de deur zet, sta ik midden in de drukte. Van koffietentjes tot hippe, kleine restaurantjes: alles is er.’

https://www.viva.nl/tijdschrift-viva...als-in-ankara/
    soeppie ?

2. -->
    Amateur
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    27
    Türkiyenin her yeri güzel hele benim memleket daha güzel

Bookmarks

Berichtregels