+ Reageer op onderwerp
Resultaten 1 tot 3 van 3
    Banned
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    381

Emine: Mijn ouders willen graag dat ik terugkom, maar ik vind het veel te leuk hier in Nederland

De 28-jarige Emine Yetisir uit Turkije woont nu vier jaar in Nederland. Toen ze haar bachelor rechten in Istanbul afrondde, vond ze het tijd voor een nieuw hoofdstuk in haar leven. Ze vertrok naar Leiden voor een master Rechtsgeleerdheid. "In Nederland kon ik een Engelstalige master doen in een internationale omgeving." Dat laatste kon niet in Turkije, vertelt Emine. "Bovendien staat Universiteit Leiden bekend om de goede rechtenopleidingen. Voor mij goede redenen om Turkije te verlaten."

Emine werkt inmiddels zo'n tweeënhalf jaar in Nederland, als projectleider bij een NGO voor ontwikkelingslanden. "Vanaf januari begin ik aan een nieuwe baan als bedrijfsjurist bij een Turkse bank in Amsterdam."

Ze had een aantal jaar geleden niet gedacht dat ze in Nederland zou blijven, maar nu lijkt ze haar plekje gevonden te hebben. "Ik wilde heel graag samenwerken met mensen van verschillende culturen. Er zijn hier veel internationale bedrijven en je hoeft niet hier niet persé Nederlands te spreken."

Voorlopig denkt Emine nog niet aan teruggaan naar Turkije. "Mijn ouders willen wel graag dat ik terugkom, maar ik vind het veel te leuk hier."

https://nos.nl/op3/artikel/2202820-b...nederland.html

2. -->
    Sincap Avatar van marjinal_
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    1.384
    Ok Emine.

Amateur Avatar van TAS
    Status
    Geslacht