+ Reageer op onderwerp
Resultaten 1 tot 4 van 4
    Amateur
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    351

Geachte belastinginspecteur, leuker kan ik het niet maken

Wederom vond ik één van uw overdreven schrijfsels op de mat. En weet u, ik sta schaakmat. Hoe u aan het bedrag komt is mij een raadsel. Waarschijnlijk zit de nultoets vast op uw automatiseringsapparaat, want het bedrag heeft minstens één nul teveel.

Weet u zeker dat u mij niet verwart met Prins Bernhard jr. of zijn oudere broer? Oh nee, zij hebben fiscale vrijstelling van inkomstenbelasting, wegenbelasting, und so weiter, und so weiter omdat zij van Duitschen bloed zijn.

Nu keek ik vanavond naar het journaal, en nu blijkt dat bij de aanslag aan ‘Nike’ en ‘Proctor & Gamble’de nultoets van uw automatiseringsapparaat in zijn gehéél niet heeft gewerkt. Sterker nog, ik begreep dat de aanslagformulieren voor deze bedrijven niet eens door de machine zijn gegaan.

En nu blijkt dat u daar óók nog weet van heeft. Zit ik hier als hardwerkende brave burger een paar duizend Euro bij elkaar te schrapen, om eindelijk eens van uw voorkeur voor blauw af te zijn, hoor ik dat bijvoorbeeld ‘Nike’ slechts € 162.000.000 zonder afdracht aan uw toko, naar het buitenland sluist. Bij Proctor & Gamble is het maar € 676.000.000

En nee, mijn nultoets zit niet vast!

Geachte inspecteur der belastingen, aangezien er een hele reeks buitenlandse bedrijven zijn die ook geen fiscale afdracht hoeven te doen, wil ik ook graag voor deze regeling in aanmerking komen. Ik wil mij best als Amerikaan, Chinees of Arabier verkleden. Zegt ú maar wat uw voorkeur is. Ik beloof plechtig dat het onder ons blijft.

Vooralsnog deel ik u mede dat ik uw aanslag heb doorgestuurd naar de firma Nike Retail BV te Hilversum (zie foto). Dáár kunt u het bedrag, inclusief uw flauwe boete wegens de te late betaling proberen te innen. Tsja, leuker kan ik het niet maken toch?

Hierbij vraag ik iedere Nederlandse belastingplichtige dit artikel op de sociale media te delen en mijn voorbeeld te volgen, door iedere aanslag door te sturen naar:

Nike Retail BV

Colosseum 1

1213NL HILVERSUM

Of naar:

Proctor & Gamble

Watermanweg 100

3067GG ROTTERDAM

https://www.hoemannendenken.nl/2017/...oor-naar-nike/

2. -->
    Amateur
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    232
    Haha! Bluf als je dit echt durft!

Premium Lid Avatar van Mutlu
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    341
    Sevdim. Bu adam benim kafadan..tanışmak isterim.

Premium Lid
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    418
    Als een ondernemer met een paar ton omzet per jaar, geef ik hem helemaal gelijk. Mutinationals zoals nike, shell enz hoeven geen belasting te betalen terwijl wij als kleine ondernemers tot onze laatste centen aan omzet opgeslokt worden.

Bookmarks

Berichtregels