+ Reageer op onderwerp
Resultaten 1 tot 13 van 13
    Amateur
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    4

Verliefd op Nederlandse man

Selam arkadaslar,

Ik zit al een tijdje met een probleem en vroeg me af of hier mensen zijn die hetzelfde probleem hebben of hebben meegemaakt in hun omgeving. Ik heb nu ongeveer een half jaar een relatie met een Nederlandse jongen. Ik ken hem van school, we studeren allebei geschiedenis. Het begon eerst heel vriendschappelijk maar we raakten steeds vaker in gesprek over van alles. We hadden genoeg te praten omdat we heel veel gemeenschappelijke interesses hebben. Voordat ik hem leerde kennen, was hij geinteresseerd geraakt in de islam en heeft daar veel over gelezen (hij vindt het midden-oosten en vooral turkije erg interessant ook) en weet echt heel veel erover. 4 maanden geleden heeft hij de shahada gedaan en is nu moslim. Niet perfect, maar hij is nog steeds lerende en doet zijn best.

Wil hem heel graag voorstellen aan mijn ouders, want we zijn tot een punt gekomen dat we graag verder willen en eigenlijk het liefst al verloven en trouwen. Maar ik vind dit heel lastig, omdat ik een moeilijke vader heb. Mijn moeder is chill en zolang mijn partner moslim is, zal ze iedereen accepteren en mijn broer ook, maar mijn vader is heel koppig. Hij is zelf geen vrome moslim en drinkt en gokt en doet heel veel haram maar als het op mijn toekomstige partner aankomt, moet hij perse aan bepaalde eisen voldoen zoals dat hij Turks moet zijn. Ik persoonlijk vind dit onzin, want de enige eis die de Islam stelt, is dat je partner moslim moet zijn dus er is geen probleem. Mijn tante is ook met een Nederlandse man getrouwd en mijn vader heeft 10 jaar niet gepraat tegen haar, alleen maar omdat ze met een Nederlander trouwde (die was geen moslim), nu hebben ze het inmiddels wel goedgemaakt. Ben bang om ze teleur te stellen, ook al weet ik dat ik niks verkeerds doe. Heb gewoon iemand gevonden waar ik het heel goed mee kan vinden en verder mee wil. Wat kan ik het beste doen? Mijn ouders weten het allebei nog niet, mijn broer vermoedt wel iets maar hij zegt er niks over hij is wel chill. Ik wil het als eerste aan mijn moeder vertellen, maar ik weet niet hoe ik het over moet brengen op mijn vader. Heeft iemand tips? Mensen met ervaring?

Thank you alvast

2. -->
    The only one Avatar van Beyefendi
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    6.194
    islam dit islam dat
    is die gap besneden?
    All my life!

Premium Lid
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    448
    Citaat Geplaatst door Mutlu Bekijk reactie
    Je vader is de enige dwarsligger. Gooi hem in de sloot en geniet van je leven.
    Je kunt overal wel een vader vinden. Maar een partner, daar is er maar 1 van..
    Je doet zeker niets verkeerds.. Ga zo door..

Nu ook het woord Islam de revue passeert..nog een mededeling..
    Ook al ben je getrouwd, als een vader vraagt om te scheiden, zijn er genoeg geleerden, die zeggen dat je dan als nog dient te gehoorzamen..
    Noem eens namen van die geleerden

Sincap Avatar van marjinal_
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    1.093
    Is je dutch vroomboy rijk? Misschien kan hij je kopen voor een aantrekkelijke bedrag. Is je vader gelijk van zijn gok schulden af.

Amateur Avatar van Nevsehirliyim50
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    103

Ook al ben je getrouwd, als een vader vraagt om te scheiden, zijn er genoeg geleerden, die zeggen dat je dan als nog dient te gehoorzamen..
    Je kunt overal wel een vader vinden? En gooi hem in de sloot?

Drama Mutlu, echt drama.

Amateur
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    4
    was hij al als kind, maar islam begint niet met besnijdenis natuurlijk :). zo is mijn vader ook besneden maar doet niks met islam

Amateur
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    4
    hij is niet rijk en we hebben geen schulden, we zijn zelf rijk

Amateur
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    4

waarom zou ik mijn vader die niet moslim is en alleen maar schade brengt aan de familie gehoorzamen en een goede moslim verlaten voor hem?

Premium Lid
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    448
    Citaat Geplaatst door duygu321 Bekijk reactie
    waarom zou ik mijn vader die niet moslim is en alleen maar schade brengt aan de familie gehoorzamen en een goede moslim verlaten voor hem?
    Bacim sen o manyagi dinleme. Kadin profiliyle giren erkek kullanici. Yillardir kendisini cozemedik biz. Gercek hayattada cok degisik birisi zaten. Takma sen.

Allah yazdiysa olur merak etme. Sabir tonen en zich overlaten aan hem.

Sincap Avatar van marjinal_
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    1.093
    Hoax topic mağdurları

Premium Lid
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    1.162
    Zaten öyle adamın kızı böyle olur başka birşey beklenmezdi

Amateur
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    245
    Mutlu da olmasa fikir yardimina muhtac insanlari besleyecek babayigit yok forumda bee.

Ne kadar sevap kazaniyordur simdi imrendim.

Amateur
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    346
    Ay koptum ya.. şu verilen advieslere:) en orjinalıda marjinal'ınkisi.. orjinal @marjinal_

@Mutlu sen çoluk çocuğa advies verme gözün sevim lütfen get a fucking life.. git bi meslek öğren Allah aşkına

Bookmarks

Berichtregels