+ Reageer op onderwerp
Resultaten 1 tot 5 van 5
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    2.004

Nederlandse Marisse is gelukkig met man én zijn vrouw

Huis en haard verlaten voor een leven met een getrouwde man in Gambia. Marisse van Drunen (26) uit Oud-Beijerland doet het. Sinds april leeft ze permanent in het West-Afrikaanse land. Met Seedy, zijn eerste vrouw Mariama en hun vier kinderen.

Na zes wat kortere vakanties in Gambia valt Marisse tijdens een lange reis door het land als een blok voor de charmes van Seedy. De eigenaar van de twee hectaren grond in het kustdorpje Gunjur. Enig probleem: hij is gelukkig getrouwd en heeft vier kinderen.

,,De verwachtingen van een relatie zijn in Gambia anders dan in Nederland. Hier mag een man meerdere vrouwen trouwen. Mits hij voor hen kan zorgen. Dat collectivisme – het leven in gemeenschap – vind ik mooi en bijzonder. Al ben ik wel goed bij mezelf te raden gegaan of ik dit wilde, want dit is nieuw voor mij. Maar met hulp van Seedy en Mariama heb ik er vertrouwen in dat ik mij dit wil aanleren", zegt ze.

Om de paar dagen woont ze samen met haar man. De andere dagen leeft Seedy drie kilometer verderop bij zijn eerste vrouw. ,,De Gambiaanse mentaliteit is dat iedereen welkom is. Ze zijn hier erg gastvrij. Daardoor kan ik op elk moment van de dag bij familie en vrienden naar binnen lopen. Ik voel me rijk."

Bijna twee jaar Gambia hebben van haar een echte Gambiaanse gemaakt. Ze kent de gebruiken en spreekt bijna vloeiend de lokale stamtaal. Ze heeft een beste vriendin, met wie ze zowel haar gevoelens als haar man deelt. ,,Mariama is geweldig", zegt Marisse. ,,Het is heel fijn om haar dichtbij te hebben. Ik zie het als zusterschap. We regelen samen van alles voor de familie. Ze leert me onder meer Afrikaans koken." Lachend: ,,Want dat kan Mariama toch écht beter dan Seedy."

https://www.ad.nl/hoeksche-waard/mar...rouw~af4da013/
    huil wanneer je wil huilen,probeer zo weer je leven op te pakken je krijgt haar niet terug door verdrietig te zijn,koester de momenten dat je met haar hebt gedeeld en wens haar de hemel toe.
    wees een goede zoon en weet dat ze trotse glimlach op je

2. -->
    Amateur
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    105
    Biz bunu yapsak taşlarlar..

Benimde bi Seedy'm olamadı ona yanarım:)

Hzr. BlackDavit Avatar van BlackDavit
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    18.524
    Ağzına laik bir kitap

Amateur
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    105
    Naast de liefde voor Seedy is het vooruit helpen van de bevolking een reden om zich in West-Afrika te vestigen. En dus richtte ze met haar nieuwe gezin de Nyamina Garden Foundation op. Een stichting die de bevolking helpt door op hun twee hectaren land in werk te voorzien. Het respecteren, samenwerken en leven met de natuur is een ander aspect. ,,We zijn een kleine stichting. Al het geld dat bij ons binnenkomt, vloeit direct door naar onze gemeenschap."
    İk vind dit wel heel bijzonder, ze is echt een goed mens met een groot volgens mij..

sosyalizm!
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    14.644
    Ze heeft geen respect voor zichzelf dus anderen respecteren is één en al theater.
    paranla şeref kazanma
    şerefinle para kazan ki
    paran bittiğinde
    şerefinde bitmesin ..

Bookmarks

Berichtregels