+ Reageer op onderwerp
Resultaten 1 tot 15 van 15
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    2.004

24 jarige Volkan Caliskan uit Harderwijk mag Turkije nog steeds niet verlaten

ARNHEM - Volkan Caliskan, de Harderwijker die door de Turkse overheid verdacht wordt van het steunen van terroristische activiteiten, mag dat land nog steeds niet verlaten.

Zijn broer Kemal zegt tegen Omroep Gelderland: 'Het is zwaar, maar we zijn een nuchtere familie en houden ons sterk. Het is absurd dat Volkan nog steeds niet weg mag. We wachten op melding dat hij snel berecht zal worden en dit in het buitenland mag afwachten. Maar daar moet de rechter over beslissen.'

Bang voor beïnvloeding
    Volkan's broer is nog altijd terughoudend maar naar de media. Hij wil graag als woordvoerder van de familie praten over zijn broertjes situatie, maar is bang dat alles wat hij zegt de zaak van Volkan op een negatieve manier kan beïnvloeden.

Met zijn broertje gaat het naar omstandigheden oké, vertelt Kemal. 'Hij wil gewoon snel weten waar hij aan toe is, terug naar Nederland en aan zijn studie in Nijmegen beginnen. De hele situatie heeft een flinke impact op hem. Hij is nu in Ankara, waar hij nog altijd vrijwilligerswerk doet in de hondenopvang. Laatst stuurde hij een foto waarop hij een biertje drinkt samen met onze moeder, die nu nog bij hem is.'

Protest bij voetbalmatch
    De 24-jarige student Volkan werd half augustus opgepakt na een voetbalwedstrijd. Daar werden spandoeken getoond die steun betuigden aan twee docenten die in hongerstaking waren gegaan, als protest tegen de maatregelen die president Erdogan trof na de coup van een jaar daarvoor.

Na een paar weken kwam Volkan vrij, maar hij mag het land tot nog toe niet verlaten.

http://www.omroepgelderland.nl/nieuw...-niet-verlaten
    huil wanneer je wil huilen,probeer zo weer je leven op te pakken je krijgt haar niet terug door verdrietig te zijn,koester de momenten dat je met haar hebt gedeeld en wens haar de hemel toe.
    wees een goede zoon en weet dat ze trotse glimlach op je

2. -->
    Amateur
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    87
    Erdogan is een verachtelijke machtswellusteling die na de couphoax zijn kans schoon zag iedereen die niet voor hem is en dus tegen onder het mom van terrorisme bullshit te intimideren en op te sluiten.
    Vervolging en veroordeling vindt vervolgen plaats op basis van de door emoties geleide 'rechtsstaat'
    Bewijzen zijn ondergeschikt aan het doel en wie een weerwoord heeft is per definitie object van staatsgestuurde verdachtmakingen en slachtoffer van volksmennerij. Zelfs als je niet in Turkije woont zo blijkt maar weer.

blacklisted Avatar van Cotanak__
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    14.582
    Hij is gewoon terecht aangehouden.
    I believe whatever doesn't kill you, simply makes you ... stranger

Amateur
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    87
    Citaat Geplaatst door Cotanak__ Bekijk reactie
    Hij is gewoon terecht aangehouden.
    Want?

Amateur
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    87
    Omdat ome erdo zegt dat het goed is? Nooit geleerd voor jezelf te denken?
    (Retorische vraag, nee dus.. dus je hoeft geen antwoord te geven)

blacklisted Avatar van Cotanak__
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    14.582
    Citaat Geplaatst door Monodon Bekijk reactie
    Want?
    omdat het in Turkije nog altijd verboden is om een staatshoofd te beledigen, die geld ook voor de dode ataturk waar je ook voor berecht kan worden bij protest of belediging.

Het probleem met jullie is dat jullie denken dat de nederlandse regeltjes ( of de westerse regeltjes althans ) over in de wereld gelden.

Echt vind het prachtig om te zien dat de zogenaamde journalistiek in Turkije nu keihard word aangepakt. Het probleem met vooral de linkse turken daar is dat ze het verschil niet weten tussen beledigende kritiek en opbouwende kritiek om vervolgens te zeggen ik durf niet meer te praten. Over in de wereld geld dezelfde regel, pas op je woorden.
    I believe whatever doesn't kill you, simply makes you ... stranger

Amateur
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    106
    Ben het eens met Cotturuk. Praten is zilver, zwijgen is goud.

Kijk alleen al naar de ellende die Hebdo heeft veroorzaakt. Ook hij was zeker geen favoriet van bv het Franse koningshuis, die vonden hun schrijfstijl altijd al arrogant en beledigend.

Je kunt niet zomaar beledigende of kwetsende woorden verspreiden om je dan vervolgens te op vrijheid van meningsuiting omdat je een chicken bent die geen verantwoordelijkheid kan dragen voor de gevolgen.

İk blijf van mening dat het nodig is dat Erdoğan de media in TR aanpakt. Ze zenden al jaren bagger uit en ook wat er in de kranten te lezen is gaat vaak over de katzek.. :)

Hzr. BlackDavit Avatar van BlackDavit
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    18.527
    Praten is zilver, zwijgen is goud.
    Kişiden kişiye değişir :)

Amateur
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    7
    Hij is aangehouden om "steun aan terroristen", wat natuurlijk niet zo is.

Amateur
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    7
    Citaat Geplaatst door OttomanLady Bekijk reactie
    Je kunt niet zomaar beledigende of kwetsende woorden verspreiden om je dan vervolgens te op vrijheid van meningsuiting omdat je een chicken bent die geen verantwoordelijkheid kan dragen voor de gevolgen.
    Hopelijk bedoel je iets anders dan de aanslag waarin veel onschuldige mensen vermoord werden...

Amateur
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    106
    Citaat Geplaatst door Laqlac Bekijk reactie
    Hopelijk bedoel je iets anders dan de aanslag waarin veel onschuldige mensen vermoord werden...
    Over welke aanslag heb je het? İk praat terreur absoluut niet goed en verafschuw het. Maar ik vind het ook niet kunnen als er beledigend en kwetsend wordt gesproken richting een bepaalde doelgroep; het mes snijdt aan 2 kanten en het valt mij op dat onschuldige mensen steeds de dupe worden van wat arrogante en op aandacht beluste zeikerds..

Dat Erdoğan voorzorgsmaatregelen treft en zich verzet tegen terreurpropaganda op deze manier vind ik een goed teken en getuigt van karakter..

sosyalizm!
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    14.647
    Hij is al in Nederland ❤️
    paranla şeref kazanma
    şerefinle para kazan ki
    paran bittiğinde
    şerefinde bitmesin ..

Amateur
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    7
    [QUOTE=OttomanLady;6817768]Over welke aanslag heb je het? İk praat terreur absoluut niet goed en verafschuw het. Maar ik vind het ook niet kunnen als er beledigend en kwetsend wordt gesproken richting een bepaalde doelgroep; het mes snijdt aan 2 kanten en het valt mij op dat onschuldige mensen steeds de dupe worden van wat arrogante en op aandacht beluste zeikerds.. /QUOTE]

De aanslag op Charlie Hebdo van 2015 waarbij 12 onschuldige burgers stierven.

Amateur
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    106
    [QUOTE=Laqlac;6817919]
    Citaat Geplaatst door OttomanLady Bekijk reactie
    Over welke aanslag heb je het? İk praat terreur absoluut niet goed en verafschuw het. Maar ik vind het ook niet kunnen als er beledigend en kwetsend wordt gesproken richting een bepaalde doelgroep; het mes snijdt aan 2 kanten en het valt mij op dat onschuldige mensen steeds de dupe worden van wat arrogante en op aandacht beluste zeikerds.. /QUOTE]

De aanslag op Charlie Hebdo van 2015 waarbij 12 onschuldige burgers stierven.
    We hebben het idd over hetzelfde; het is nooit goed te praten uiteraard, echter ik vind dat Hebdo zelf ook debet is aan de dood van die onschuldige mensen. Met woorden (beelden in dit geval) kwets je mensen en het maakt bij iedereen verschillende emoties los. Het zit al langer niet meer goed in de wereld maar bewust je medemens kwetsen om wat punten te scoren is gewoon evil.

sosyalizm!
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    14.647
    Owja omdat je gekwetst wordt moet je doden. Sociaal-emotionele ontwikkeling is gaan staken.
    paranla şeref kazanma
    şerefinle para kazan ki
    paran bittiğinde
    şerefinde bitmesin ..

Bookmarks

Berichtregels