Op het podium is de Marokkaanse Nederlandse cabaretier Najib Amhali een echte lolbroek, maar achter de schermen zag zijn leven er recentelijk wat minder rooskleurig uit. De 40-jarige Najib kampte met een flinke depressie. "Ik was kapot, dronk veel en gebruikte ook drugs."

Dit zegt hij in het blad Nieuwe Revu. Najib kon het niet meer opbrengen om leuke dingen te doen en wilde enkel in zijn bed liggen. "Als ik ergens heen moest, keerde ik soms voor de deur weer om. Ik had geen zin om altijd maar leuk te zijn," vertelt hij. In die tijd bedroog de cabaretier zijn vrouw Chafina Ben Dahman met een ander, waarop het huwelijk op de klippen liep.

"Tja, waarom gaan mannen vreemd, waarom is ijs koud? Het is een cliché,” legt hij uit. “Het ging niet goed tussen ons en daarom ging ik mijn geluk misschien ergens anders zoeken. Het is vooral stom dat ik het deed.” Het gaat nu weer wat beter met Najib, die ook weer aan het daten zou zijn. "Ik geniet nu. Met volle teugen. Ik had vier keer per week een kutdag, nu nog maar één keer in de maand."

https://www.nu.nl/achterklap/2534112...depressie.html