Dit is de foto die Nederland niet mocht zien van de Oranjes en die dan ook op een onverbiddelijk NEE stuitte van de Rijks Voorlichtings Dienst (RVD). De gewraakte kiek werd door een bezoeker van de Amsterdamse trendy uitgaansgelegeheid Jimmy Woo gemaakt toen hij of zij prins Maurits diep in de nacht bezig zag met een een dame, die niet zijn echtgenote Marilène was.... De alerte bezoeker pakte zijn mobieltje en maakte een foto van Maurits die op weg lijkt om zijn nachtelijke verovering een liefdeskus te geven....
De gewraakte foto is op grootformaat te zien bij de website sterrenstek.nl
(klik op de afbeelding voor een grotere versie)

De maker van de foto bood zijn waar vervolgens aan bij het weekblad Story die de foto ook kocht. Maar Story, die de door de RVD eenzijdig bedachte mediacode -waarin zo ongeveer staat dat niemand en niets rond onze Oranjes gefotografeerd mag worden- heeft getekend diende de foto vooor publicatie voor te leggen aan de RVD. En de dienst weigerde toestemming omdat het hier een PRIVEZAAK van Maurits betrof. Dat zijn we met de RVD eens, maar is een mogelijk vreemdgaande prins van Oranje ook niet gewoon nieuws?

Story zwichtte echter, maar hoofdredacteur Matthiue Slee bedacht een truc en liet de foto natekenen en drukte die af bij een verhaal waarin de vraag wordt gesteld of het huwelijk van Maurits en Marilene nog een lang leven beschoren is.

Ook al omdat vorig jaar al geruchten de ronde dat Maurits iets zou hebben met SBS-presentatrice Gillyon van Vessem waarmee hij op St Maarten niet alleen een zeilbot gedeeld zou hebben...,

Na het gerucht dat Maurits op tropisch Sint Maarten hete nachten beleefd zou hebben met Gallyon van Vessum ging de prins direct in de tegenaanval om te bewijzen dat er met zijn huwelijkniets mis zou zijn. Hij poseerden met vrouw en kinderen om duidelijk te maken dat er niets aan de hand was, maar de als charmeur bekendstaande Maurits kan het niet laten...

Recent, om precies te zijn op vrijdag 30 maart, stortte hij zich dus niet alleen in gezelschap van vrienden in het Amsterdamse nachtleven, maar kon hij andermaal niet van de dames afblijven. En ditmaal was het geen gerucht, want de bezoekers van de Amsterdamse uitgaansgelegenheid Jimmy Woo konden volop meegenieten van de escapades van de prins.

Maurits moet geweten hebben dat niet alleen zijn aanwezigheid, maar ook zijn opvallende gedrag, nieuws zouden worden, maar dat interesseerde de 'hete' prins blijkbaar niet!

De maker van de foto dfeed in Story overigens ook tekstueel nog een duit in het zakje: "Ik was die avond ook in deze club. Aan het begin van de avond, rond middernacht, zag ik Maurits boven in de club staan, aan de bar. Dat is normaal, want de dansvloer beneden gaat pas later open. Maurits was samen met twee vrienden. Eentje met blond haar, die duidelijk wat ouder was dan hij, en &#233;&#233;n met kort stekelig haar. Op dat moment had ik nog niet door om wie het ging. Ik bleef wel staan, want ik vond het een knappe man. Ik ben zelf net weer vrijgezel, dus ik dacht: waarom niet? Bovendien had hij ook al een paar keer naar mij gekeken. Hij was duidelijk aan het flirten! Toen kwam er een vriend van mij op me af, die hem had herkend. Hij vertelde me dat het Maurits was , getrouwd en vader an drie kinderen. <

Zo intiem was Maurits met zijn mysterieuze blondine volgens Story
Nou,' zegje eerlijk: toen ik dat hoorde, geloofde ik mijn oren niet! Echt: hij gedroeg zich als een vrijgezel op jacht! Ik ben weggelopen, want aan een getrouwde man heb ik echt geen behoefte. Later op de avond, om een uur of drie, zag ik hem weer. Zijn donkerblauwe blouse had hij een beetje opengeknoopt. Bij danste &#224; la John Travolta en zakte door zijn knie&#235;n tegen een meisje aanstond. Ik keek ernaar, omdat ik het een grappig gezicht vond. Hij is weliswaar niet de beste danser ter wereld, maar om een prins te zien die zich zo laat gaan, d&#225;t is wel grappig!

Op een gegeven moment kwamen er twee meisjes om hem heen huppelen. Ik kende ze allebei niet. De ene , was donkerblond, de andere blond. Die meiden zwermden eigenlijk steeds om hem heen, maar zoals altijd is er uiteindelijk een de gelukkige. In dit geval was het de donkerblonde jongedame. Ik schat dat ze tussen de achttien en vijfentwintig jaar was. Om ongeveer kwart over vier stonden ze met z'n tweetjes tegen de dj-wand aan. En ja, wat moet ik erover zeggen? Het zag er in elk geval h&#233;&#233;l intiem uit. Niet voor niets
wilde mijn vriendin nog even blijven om te kijken hoe het zou aflopen. Ik was echter te moe: ik ging naar huis...'

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1399502

waar is die foto dan?