+ Reageer op onderwerp
Pagina 3 van 5 EersteEerste 1 2 3 4 5 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 45 van 61
    Belofte
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    2.442
    Citaat Geplaatst door x74 Bekijk reactie
    Iemand die schizofreen is hoeft niet per se te hallucineren. Maar ze vervormen de waarheid wel altijd op de een of andere manier. Zoals veel te veel achterdocht.
    Sommige normale mensen hebben ook achterdocht, daar kan beyendis vrouw wel mee leren leven. Maar wel altijd eerlijk blijven, liegen is niet goed voor je relatie.

2. -->
    Premium Lid
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    10.697
    Ik zou beginnen met het geven van de informatie over shizofrenie. De meeste mensen zijn er niet bekend mee. Op het moment dat het meisje weet wat het is, kan ze ook beter een beslissing nemen. Door gelijk te zeggen dat je shizofreen bent, schik je een meisje af.
    En, natuurlijk de kans blijft dat het meisje het contact verbreekt, hoe dan ook...ook na een jaar als je beslist om het later te vertellen. Dan zal jouw hart nog meer breken, omdat je dan misschien van haar houdt en omdat je niet eerlijk tegen haar bent geweest.
    Ik wens je veel sterkte...het blijft lastig!

Cokta Tinnnn Avatar van Sahrem
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    5.307
    Schizofrenie kent meerdere vormen dus ik zou beginnen met uitleggen in welke vorm jouw ziektebeeld is. Een beperking hebben hoeft niet altijd en voor iedereen een dealbreaker zijn, maar dan zou je er aan het begin voornamelijk vaak over moeten praten zodat de ander je begrijpt en dus ook een betere afweging kan maken over of zij hier mee kan leven.

@ beyefendi: Waarom ben je overigens gedwongen opgenomen terwijl je geen stemmen hoor of mensen/dieren/beelden ziet die er niet zijn? uit mijn ervaring met mijn klanten kan ik vertellen dat het vaak mensen zijn die dingen zagen en hoorden die er niet zijn waardoor zij voor zichzelf en anderen een gevaar konden vormen. Om deze reden zijn een paar klanten gedwongen opgenomen. Herneyse Allah kalbine gore versin. Sizofrensin diye kimseyle beraber olamicaksin diye bisey yok. Bos yere uzme kendini

... Avatar van x74
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    1.063
    Citaat Geplaatst door mehrap Bekijk reactie
    Sommige normale mensen hebben ook achterdocht, daar kan beyendis vrouw wel mee leren leven. Maar wel altijd eerlijk blijven, liegen is niet goed voor je relatie.
    Ja maar dit is niet zomaar achterdocht. Kan een normaal persoon ooit het idee krijgen dat een spa rood flesje geheime berichten bevat ofzo?

Belofte
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    2.442
    Ja maar dit is niet zomaar achterdocht. Kan een normaal persoon ooit het idee krijgen dat een spa rood flesje geheime berichten bevat ofzo?
    hahaha

sosyalizm!
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    14.775

Galata

over een gedwongen opname beslist de burgemeester of de rechter. zij nemen een maatregel: de burgemeester geeft een ibs af en de rechter een rm. verbeter me als ik het mis heb.

edit:

ibs = inbewaringstelling
    rm = rechterlijke macht
    Yaşa Mustafa Kemal paşa yaşa!

* Milliyetci * Avatar van _Sehzade_
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    49.047
    Her insan biraz delidir, bende

Takma kafana
    Türkler öldürülebilir, lakin mağlup edilemezler - Napoleon Bonaparte

CM Avatar van CookieMonster
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    901
    Als diegene echt van je houdt zal ze je nooit verlaten. Ik zou het zeker niet verzwijgen, maar ik zou het ook niet bij de eerste date al zeggen.
    Na een paar dates (2/3) je ziekte aankaarten. Alle ins and outs vertellen, ook dat er veel mensen negatief over je praten e.d. puur om jou in een slecht daglicht te plaatsen etc.

Ik hoop echt dat je iemand vind die van je gaat houden wie/hoe jij bent!

Premium Lid
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    12.381
    Genoeg mensen(miljoenen, zo niet miljard) die geloven dat er "Geen God" staat geschreven op Coca Cola, of dat er "Allah" staat geschreven op Nike schoenen. Dus het zou me niet verbazen.

* Milliyetci * Avatar van _Sehzade_
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    49.047
    Waarom zou je gek moeten zijn als je in dat soort dingen zou geloven?
    Türkler öldürülebilir, lakin mağlup edilemezler - Napoleon Bonaparte

Dood Avatar van Erkan_K
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    8.827
    Citaat Geplaatst door Tabutcu_ Bekijk reactie
    zet eerst je relatie uit met een persoon, zeker van minimum één jaar. toon haar dat je deftig kan functioneren.
    maak haar maw goed verliefd op jou en geef na een jaar toe. zeg dat het een ziekte is waar je mee moet leven en dat je er niets aan kan doen.

als ze je dan niet begrijpt zal ze je nooit begrijpen.
    met alle respect voor je mening natuurlijk, maar als een vrouw dat bij mij zou doen is het per direct afgelopen...hoeveel zij ook van mij houdt of wat er allemaal al is gebeurd. Ik zou niet eens medelijden hebben dat ze dan zo diep in de put valt....want als het iets is waar ik een hekel aan heb is zulke dingen verborgen houden. Ik zou dan niet eens nakomelingen willen van haar....
    Resting in peaces

Gull. Avatar van Aldirma.Gonul.-
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    1.635
    waarom zou je het verbergen, het is eenmaal zo! wees jezelf, wie je niet accepteerd zoals je bent kan lekker vertrekken.. er komt beslist wel iemand die het nier erg zal vinden. don't worry!
    GItmeye cesaretsiz, kalmaya yorgun..

Premium Lid Avatar van Zümrüd-ü Anka
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    5.135
    melabaa ehihi ki

(tam beautiful mind'i izlerken bu topige rastladim, yazmadan gecemicem)

eger ki ilaclarini duzenli bir sekilde kullaniyorsan ve doktorunla surekli gorusuyorsan herhangi bir insandan farkli olacagini dusunmuyorum. ama sizofrenin tipleri vardir, biliyorsun. sen hastaliginin boyutunu yazmamissin, ki buna gerek yok elbette ama yazsaydin en azindan daha isabetli bir seyler yazilabilirdi.

neyse sey hatunlarin senden uzaklasmalarinin sebebi seni azili bir seri katili olarak gorduklerinden degil, "deli" olarak gorduklerinden oluyor. toplumda hangi ruhsal problemi soylersen soyle, aldigin tek karsilik "deli" tanimlamasidir. ee toplumsal bilgisizlik iste abi naparsin. sonucta ruhsal problemi olan insanlar tipta bir cok kategoriye ayrilir, cesitli tedavi yontemleri, bir suru ilaci, metodu vardir. iyilesme imkani bile vardir.

yani sorun sende degil, toplumda.

fakat senin direkt dogrulari soylemeni de kutluyorum. sen sen ol, bu dogrulardan ayrilma. muhakkak karsina bunlari kabul edecek ve anlayacak biri cikacaktir. sen sadece RELAKS ol, tedavini aksatma.

not: haa ama o hatunlari da anlamiyor degilim. onlar da kendilerine gore kismen haklidirlar.
    simdi imzami okuyorsun ya, herkes sana benzeyecek

Belofte Avatar van octoput
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    591
    Schizofren adami kim anlar sever? Schizofren bir kadin tabiiki. Aklini kullan kardesim!

Amateur
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    301
    Sen en iysi tedavini surdur ve kendine zaman ayir. Hayatini toparla, tedavine ve islerine yogunlastir enerjini. Schizofreni kontrol altina alinabilinir benim bildigim kadariyla ama sen kendini iy hissedinceye kadar veya kendini kontrol edinceye kadar ciddi bir iliskiye girme. Ilk once kendini guzelce bir toparla, sonra evlenmeyi dusun. Kendini iy hissetigin vakit, yani kendini kontrol edebilecegin vakit zaten karsindaki insan senin boyle bir hastaligin oldugunun farkina bile varmiz. Sonra guzelce evlenirsin, allah muhafaza, evlilik esnasinda rahatsizlik yeniden ortaya cikarsa, o zaman hersey anlatirsin.

Bizim millet bu tip vakalarda, ayni yukardaki bayanan dedigi gibi hemen boyle american psycho sahneleri felan onune getiriyor. Halbuki sizofren insanlar tedavi gordukleri vakit ayni normal insan gibiler. Yanliz supheci olabiliyorlar ve kafalarinda senaryolar kuruyorlar. kafalarindaki kurgular gercek olarak gormeye basliyor, vesaire. Sen sabirli ol, tedavini gor ve allaha dua et. Gerisi zamanla yoluna girer ins. Kendini ray ustune oturtmadan baskasini hayatina sokman sorun cikarabilir. Hem sana, hemde hayatini paylasmak istedigin insana. O yuzden sabir kardesim, dua ve sabir. Allah sifani versin, bilki hastalik sabrettigin vakit cok buyuk bir nimettir. Allah sabreden hastanin gunahlarini affeder. vesselam

Bookmarks

Berichtregels