+ Reageer op onderwerp
Pagina 1 van 5 1 2 3 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van 61
    The only one Avatar van Beyefendi
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    6.495

Is schizofreen(gek) zijn geen recht hebben op een relatie?

Hoi mensen,

Telkens als ik een vrouw probeer leer te kennen en zij mij leert kennen gaat een en ander mis.
    Want nadat ik zeg dat ik schizofreen ben willen ze ineens niet verder met mij,gelijk kappen ze af ook al hebben we urenlang gesproken.

Ik weet niet wat ik moet doen, als ik ga verbergen dat ik schizofreen ben denk ik dat ze moeilijk achter kunnen komen.
    Volgens mijn psychiaters (ik ben 1.5 jaar opgenomen geweest in psychiatrisch ziekenhuis)kan ik mijn ziekte/aandoening(wat je het ook wilt noemen) goed verbergen.

Wat is jullie advies aan mij?
    Moet ik liegen of gewoon de waarheid zeggen.(wanneer ik de waarheid zeg zien ze me ineens voor een of andere seriemoordenaar die gemene dingen met hun gaat doen)

Ik ga deze kwestie de eerstvolgende keer ook bespreken met behandelaar.
    All my life!

2. -->
    Bindokuzyüzbeş Avatar van Reyyy.
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    2.667
    Weetje wat ik al knap vind van jou. Dat je het durft te zeggen!
    Ik ken iemand, çok yakinimdan biri. Het is bij hem zo te ver gegaan, maar nog wilt hij niet geholpen worden en toegeven.. Kijk door zulke mensen wordt je toch wel gek.

Maar hoe jij het aanpakt vind ik juist dapper, je moet het wel van te voren zeggen. Zo iets kun je niet bijv. tijdens je huwelijk later toegeven. Bu karsindakine haksizlik olur, hemde çok.

moderator Avatar van Tabutcu_
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    4.177
    zet eerst je relatie uit met een persoon, zeker van minimum één jaar. toon haar dat je deftig kan functioneren.
    maak haar maw goed verliefd op jou en geef na een jaar toe. zeg dat het een ziekte is waar je mee moet leven en dat je er niets aan kan doen.

als ze je dan niet begrijpt zal ze je nooit begrijpen.
    Laatst gewijzigd door Tabutcu_: 08-02-2013 om 13:35
    Ne hasta bekler sabahı,
    Ne taze ölüyü mezar.
    Ne de şeytan, bir günahı,
    Seni beklediğim kadar.

sosyalizm!
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    14.773
    het is niet voor jou makkelijk om een relatie aan te gaan maar ook niet voor de dame tegenover je. ik heb gewerkt met je soortgenoten (al weet ik niet hoever jij bent in je hulpverleningstraject). maar dit aan te kaarten bij je behandelaar lijkt me een goed idee :)

zeker niet liegen! dat accepteert niemand!
    Yaşa Mustafa Kemal paşa yaşa!

sosyalizm!
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    14.773
    Citaat Geplaatst door Tabutcu_ Bekijk reactie
    zet eerst je relatie uit met een persoon, zeker van minimum één jaar. toon haar dat je deftig kan functioneren.
    maak haar maw goed verliefd op jou en geef na een jaar toe. zeg dat het een ziekte is waar je mee moet leven en dat je er niets aan kan doen.

als ze je dan niet begrijpt zal ze je nooit begrijpen.
    mwah, een jaar volop liegen en doen alsof er niets met je aan de hand is, zou al moeilijk kunnen zijn voor iemand zonder schizofrenie laat staan iemand met schizofrenie.

en wie accepteert nou een voorgelogen jaar?

Wereld Ster Avatar van OzanKemal
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    5.382
    Citaat Geplaatst door Beyefendi Bekijk reactie
    Hoi mensen,

Telkens als ik een vrouw probeer leer te kennen en zij mij leert kennen gaat een en ander mis.
    Want nadat ik zeg dat ik schizofreen ben willen ze ineens niet verder met mij,gelijk kappen ze af ook al hebben we urenlang gesproken.

Ik weet niet wat ik moet doen, als ik ga verbergen dat ik schizofreen ben denk ik dat ze moeilijk achter kunnen komen.
    Volgens mijn psychiaters (ik ben 1.5 jaar opgenomen geweest in psychiatrisch ziekenhuis)kan ik mijn ziekte/aandoening(wat je het ook wilt noemen) goed verbergen.

Wat is jullie advies aan mij?
    Moet ik liegen of gewoon de waarheid zeggen.(wanneer ik de waarheid zeg zien ze me ineens voor een of andere seriemoordenaar die gemene dingen met hun gaat doen)

Ik ga deze kwestie de eerstvolgende keer ook bespreken met behandelaar.

sosyalizm!
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    14.773
    by the way ik vind je allesbehalve gek!

Wereld Ster Avatar van OzanKemal
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    5.382
    Citaat Geplaatst door Cesm-i_Siyahim Bekijk reactie
    by the way ik vind je allesbehalve gek!
    Dan ken je mij nog niet....

Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    4.177
    Citaat Geplaatst door Cesm-i_Siyahim Bekijk reactie
    mwah, een jaar volop liegen en doen alsof er niets met je aan de hand is, zou al moeilijk kunnen zijn voor iemand zonder schizofrenie laat staan iemand met schizofrenie.

en wie accepteert nou een voorgelogen jaar?
    als hij van in het begin gaat toegeven zal hij nooit de kansen krijgen om zich te bewijzen. mensen hebben nu eenmaal schrik.
    (tijdelijk) liegen in deze context vind ik daarom gepast en zie ik als enige oplossing.
    Ne hasta bekler sabahı,
    Ne taze ölüyü mezar.
    Seni beklediğim kadar.

Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    4.177
    btw ik hoop dat je serieus bent man
    Ne hasta bekler sabahı,
    Ne taze ölüyü mezar.
    Seni beklediğim kadar.

Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    5.131
    Ik denk dat je meer kans hebt op een relatie die ontstaat uit een bestaande vriendschap, dan kan diegene je beter leren kennen zonder direct over je te oordelen en kan ze het eventueel accepteren.

einzweiPOLIZEI Avatar van nightwalker
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    4.377
    - een vrouw vinden met veel empathie
    - nadat je hebt verklaard dat je schizofreen bent zou ik alles wat daarmee gepaard gaat ook vertellen zodat de persoon in kwestie niet voor verrassingen komt te staan. Wat er gebeurd tijdens een psychose en dat je je dan niet bewust bent van je daden en dat je erna tijd nodig hebt om te herstellen etc.
    - of (ik zou het denk ik zo doen) als je een goed gevoel hebt bij haar; "Ik moet je wat vertellen, ik ben schizofreen. Je kan nu 2 dingen doen; me verlaten, afgaande op de vooroordelen die je wellicht over dit onderwerp hebt gehoord, wat er op neer komt dat je nooit echt van me hebt gehouden want mijn beperking zou niet tussen onze relatie in moeten komen te staan. Of je luistert naar wat ik te vertellen heb over mijn ziekte en geeft 'ons' een kans."
    Birligimizi bozanin dirligi bozulsun.

sosyalizm!
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    14.773
    samen naar informatie avonden gaan oid

The only one Avatar van Beyefendi
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    6.495
    Citaat Geplaatst door Reyyy. Bekijk reactie
    Weetje wat ik al knap vind van jou. Dat je het durft te zeggen!
    Ik ken iemand, çok yakinimdan biri. Het is bij hem zo te ver gegaan, maar nog wilt hij niet geholpen worden en toegeven.. Kijk door zulke mensen wordt je toch wel gek.

Maar hoe jij het aanpakt vind ik juist dapper, je moet het wel van te voren zeggen. Zo iets kun je niet bijv. tijdens je huwelijk later toegeven. Bu karsindakine haksizlik olur, hemde çok.
    Ik wou ook niet geholpen worden totdat ik met politiemacht gedwongen werd.
    Ook al zeg ik het niet van te voren zijn er alsnog andere mensen die (misschien valse) dingen over mij zeggen tegen deze persoon.
    Had ik ook te maken toen bij mijn werkgever destijds, ze vertelden mijn werkgever dat mocht ik in de ziektewet vallen door mijn psychologische problemen dan dat de kosten voor de werkgever zijn.
    All my life!

sosyalizm!
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    14.773
    Citaat Geplaatst door Tabutcu_ Bekijk reactie
    als hij van in het begin gaat toegeven zal hij nooit de kansen krijgen om zich te bewijzen. mensen hebben nu eenmaal schrik.
    (tijdelijk) liegen in deze context vind ik daarom gepast en zie ik als enige oplossing.
    zeg nooit nooit. op elk potje past een deksel

Bookmarks

Berichtregels