+ Reageer op onderwerp
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van 29

Onderwerp: Bedrogen en Besmet

Amateur Avatar van Denizje
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    24

Bedrogen en Besmet

Hallo iedereen, het is weer een tijd geleden, maar ramadan en feestjes waren erg druk.
    Een aantal van jullie vragen zich af waarom mijn verhalen toppers zijn. De reden hiervoor is dat ik de verhalen heb geschreven voor een website over seksuele voorlichting helemaal gericht op mensen met onze achtergrond, www.geentaboes.hababam.nl. Aan de site hebben veel Turkse jongeren aan gewerkt waaronder ik.

Ik ga nu een nieuw verhaal plaatsen. Dit verhaal is gebaseeerd op feiten. Ik heb hiervoor iemand geinterviewt en heb daar een verhaal over geschreven. Het gaat dus neit over mij:-) Veel plezier met lezen!

Ik ben Gulden. Ik ben 20 jaar en woon nog met mijn broer Murat bij mijn ouders in Amsterdam. Ik heb een zus, Dilan, die al getrouwd is en niet meer bij ons woont. Ik heb een goede relatie met haar. We vertellen elkaar alles. Maar vandaag vertelde ze me iets waar ik heel erg van schrok…

________
    “Ben je alleen?” vroeg Dilan. Ze belde me gister op. Helemaal huilend. Dat heeft ze nog nooit gedaan. ”Wat is er, wat is er?” vroeg ik. “Ben je alleen?” vroeg ze nog een keer. Mijn broer was niet thuis, mijn vader lag te slapen op de bank en mijn moeder was bezig in de keuken. “Nee ben niet alleen, maar wat is er?” “Ik moet je spreken”, zei Dilan tegen me.

Vijf jaar geleden is Dilan getrouwd met Cem. Cem is een leuke man, hij is lief voor d’r en ze zien er heel gelukkig uit met zijn tweeën. Ze wonen in Amsterdam, niet zo heel ver van mij. Dilan is echt mijn maatje, we vertellen elkaar alles. Vroeger was dat niet zo. Toen hadden we juist vaak ruzie. Ik ben wat jonger dan Dilan, dus we begrepen elkaar niet echt goed. Maar nu kan ik zo goed met haar praten over alles. Dat heb ik eigenlijk met niemand anders. Oke, ik overdrijf, ik heb mijn beste vriendin Evelien ook nog, maar zij begrijpt ook weer niet alles. We zijn wel echt hartsvriendinnen en we hebben echt veel lol samen. Maar als er iets belangrijks is ofzo, dan ga ik naar Dilan.

“Ik moet je echt spreken” zei Dilan. “Maar dat kan alleen als niemand het kan horen”. “Wie heb je aan de telefoon?” riep mijn moeder uit de keuken. Ik wist niet wat ik moest zeggen Dilan zei tegen me: “Niet zeggen dat je met mij hebt gesproken!” en ze hing op. Allerlei gedachtes gingen door mijn hoofd en opeens stond mijn moeder achter me. “Arayan Kimdi?”, vroeg ze nog een keer. Ik legde de telefoon op de haak, draaide me om en zei: “Euh, dat was Evelien, ze is ziek en vraagt ik of langskom. Ik ga even ok?” Phew, dat kwam er sneller uit dan ik had gedacht. Ik ben zelf verbaasd over mijn eigen leugen. Normaal lieg ik niet tegen mijn ouders ofzo. Oke, ik vertel ze misschien niet alles, maar is dat liegen? Soms moet het gewoon. Ik kan nu moeilijk eerlijk gaan vertellen waar ik naartoe ga. Ik voel me wel schuldig hoor, maar het moet maar even…
    Laatst gewijzigd door Denizje: 25-09-2009 om 15:49
    “Het leven is geen probleem dat opgelost dient te worden maar een mysterie dat geleefd moet worden."

2. -->
    ADIGEADIGEADIGE Avatar van Storywriter
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    2.489
    wat een troepje..
    So baby dont worry, you are my only, You wont be lonely, even if the sky is falling down, Youll be my only, no need to worry, Baby are you down down down down down.

€ $ Avatar van Gece.Gözlum.
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    425
    moest je nou echt die times new roman gebruiken

Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    24
    ???
    “Het leven is geen probleem dat opgelost dient te worden maar een mysterie dat geleefd moet worden."

있✿었 Avatar van Sirine
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    1.647
    ga gwn verder sgat :) ilk başta sanırım karışık olmuştu yazı..
    heryerde times new roman felan yazıyordu. maar nu is het wel goed.

♥ALLAH Avatar van Posof.75
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    1.712
    devamm
    Ik Geloof In Allah`Ta Ala Net Zoals Een Blinde Gelooft In De Zon Niet Omdat Hij De Zon Ziet Maar Omdat Hij Die Voelt!
    Nasıl Yaşarsan Öyle ÖLÜRSÜN, Nasıl ÖLÜRSEN Öyle Dirilirsin

Bir bardak su bulunca okyanusa sirt cevirme

Tutsak Avatar van Original-R
    Status
    Geslacht
    Man
    Reacties
    3.259
    Evlenmeden önce baska biri ile cinsel iliski yasamis. Bunu kocasina anlatmis.. O'da delirmis hakli olarak

Devami bu mu?
    En kötüsü yalnız uyanmak değilmiş meğerse. Asıl berbat olan onun yalnız uyanmadığını bilmekmiş...

Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    11.105
    Citaat Geplaatst door Original-R Bekijk reactie
    Evlenmeden önce baska biri ile cinsel iliski yasamis. Bunu kocasina anlatmis.. O'da delirmis hakli olarak

Devami bu mu?

hahaha iemand heeft het verhaal al helemaal samengevat :P bence senin dedigin gibi olacak
    Biz Allah'a tutunmayı unutunca,
    tutunduğumuz her şey başımıza belâ oldu..

Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    24
    Ik zou zeggen, gewoon lezen en als het niet bevalt, er staan meerdere verhalen op de site. Voor degenen die het wel leuk vinden, hier is het tweede deel:

“Tamam, hoe laat ben je terug?” vraagt mijn moeder. “Euhh ik ga even heen en weer, misschien drink ik nog effe een kopje thee met haar”. Ze vraagt of ze me moet brengen. “Nee ma”, riep ik zo rustig mogelijk terwijl ik mijn jas aantrok. “Ik blijf misschien even zitten en dan zit je maar te wachten”. “Het wordt wel zo donker he, en je weet dat het gevaarlijk is dan op straat. Bel me als het later wordt, dan haal ik je op”. “Tamam anne, zei ik en trok de deur achter mij dicht.

Altijd voordat ik uit huis ga: Waar ga je? Met wie? Hoe laat ben je terug? Thuis zijn voor donker…blaaablaaa! AL die vragen… damn hey! Ik kijk achter me of ik geen bekende zie. You never know, straks kom ik iemand tegen en ja dan moet ik weer wat verzinnen ofzo. Ik bel mijn Dilan... In gesprek... Shit hey, hang nou op man, ik kan niet lang wegblijven.
    Ik sms Evelien effe ondertussen: Eef als mn moedr belt ben je ziek en haal k je stagevrslag by je op. Leg je nog uit x Gul. Op haar kan ik wel rekenen. We praten altijd veel met elkaar en we vallen ook ongeveer op dezelfde jongens. Laatst zagen we een jongen bij de tramhalte. Hij deed te erg! Leuke donkere spijkerbroek, strakke witte T-shirt. Er stond ‘trust me I’m single’ op! Hoop dat ik hem nog een keer tegen kom bij de halte ofzo.

Oh ik dwaal af en mijn zus is nog steeds in gesprek. Ik stuur wel een sms: Ben al1 maar niet lang, bel me mobiel nu! Als ik nu naar d’r toe ga, dan red ik het niet om voor het donker terug te zijn. Shit hey, waarom belt ze niet terug? Einnnndelijk gaat mijn telefoon. “Wat is er aan de hand hey", riep ik. En ze begon te vertellen…

"Het is echt erg Gülden, mijn leven is echt voorbij. Ik haat Cem!” Oke… nu snapte ik haar effe niet. Ze vindt Cem toch leuk, lief en aardig? Ze is al 5 jaar getrouwd. En voor zover ik weet nog steeds verliefd. Ik keek op mijn horloge en ik was alweer een uurtje verder. Ja duhh logisch he als ik zo lang moet wachten tot je me belt.
    “Dilan: vertel effe wat er aan de hand is, ik moet zo weer terug. “Het is echt een ramp” riep Dilan door de telefoon, “ik weet niet wat ik moet doen”. Haar stem klonk echt heel verdrietig. Het deed me pijn om haar zo te horen. Maar toch wist ik nog niet wat er aan de hand was. “Doe rustig Dilan, doe rustig. Ik kan je bijna niet verstaan. Probeer rustig te worden en vertel me wat er aan de hand is.” Ondertussen kreeg ik een sms van Evelien: Je moedr belde, heb gezegd da je alw-er weg bent.
    Dilan ging verder: “ik heb iets raars, ik kan misschien geen kinderen krijgen alleen maar door Cem. Watte, dacht ik? Ik snapte er helemaal niets van. “Wat bedoel je, wat bedoel je? Ik snap je niet, hoezo kan je geen kinderen krijgen, wat heeft Cem gedaan?” Dilan begon nog meer te huilen ik hoorde haar echt snikken. “Oke, en zeg niets tegen papa en mama ja? Shit, ik zie Cem’s auto. Hij is thuis! Ik hang op ja Gül?” Ja wat moet ik hier nou mee dacht ik. Maar ja, er zat niks anders op he. “Is goed” zei ik, “ik kom morgen wel naar je toe.” “Oke” zei ze en ze hing op.
    Laatst gewijzigd door Denizje: 30-09-2009 om 12:22

aksaraylim(L)
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    1.084
    eeeeeeeeee waarom zo kort
    BeLaM

Bilelim ki, milli benliğini bilmeyen milletler, başka milletlere yem olurlar!!
    Ne Mutlu Túrkum Diyene!!

Gidemedim ... Avatar van mervee38
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    7.402
    snel verder, yoksa unutuom

Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    24
    Derde deel:

Ik liep naar huis. Ik wist niet wat ik moest denken. Dilan kan geen kinderen krijgen? Hoe weet ze dat dan? Wat heeft ze? Allemaal rare gedachtes en vragen gingen door mijn hoofd. Straks heeft ze een ziekte? Misschien heeft Cem haar geslagen? Misschien is Cem onvruchtbaar? Shit man, ik vraag me echt af wat kan het zijn?

Evelien iyimiymiș”, riep mijn moeder toen ik thuiskwam. Oh ja, Eef, dacht ik. “Ehmm, ja, ze is een beetje ziek, griep ofzo. Niet heel erg, maar ze voelde zich niet goed. Oh ja, morgen ga ik naar Dilan. Cem moet werken en we gaan een beetje chillen gewoon.” Als ik in bed lig staar ik naar het plafond. Ik krijg geen slaap. Denk aan Dilan. Ik kan echt niet verzinnen wat er is? Ik ga d’r smsen. Misschien kan ze wel terug smsen als ze niet slaapt: Dil, slaap je al? Sms effe als je kan. Wat is er? K kan niet slapen… Na 10 minuten heeft ze nog niet gereageerd. Ik begin nu wel slaap te krijgen…

De volgende dag sta ik vroeg op. Ik kijk op mijn telefoon. Geen smsje! Shit! Ik ga naar Dilan. Ik bel aan en de deur gaat open. Ik zie Dilan met rode dikke ogen. Ze heeft zeker ook weinig geslapen. Ze kijkt me aan en valt in mijn armen. “Gel iceriye gecelim”, zegt ze. Ik loop achter haar aan en weet niet echt hoe ik me precies moet gedragen. We ploffen op de bank en we drinken een kopje thee. Het is stil, niemand zegt wat. “Dilan” zeg ik zacht, “Ne oldu.” Ze begint te vertellen…

“Ik ben naar de dokter geweest, omdat ik pijn had als ik moest plassen. En pijn in mijn onderbuik. Soms deed het ook pijn als ik met Cem... euh …ahum je weet wel.” Oke, dus ik bel de dokter voor een afspraak. Ik kon gelijk over een uur komen. Ik had Cem nog niets gezegd, omdat ik eerst wilde weten wat het was. Oke, dus ik zo naar de dokter, vroeg ze wat voor klachten ik had en of ik pijn had en dat soort dingen. Toen moest ik gaan liggen met mijn benen… euh… wijd. Nam ze een uitstrijkje uit mijn jeweetwel. Ze zou het naar het lab sturen, en dan moest ik een week wachten voor de uitslag. Oke, dus gister belde de dokter me op of ik even langs kon komen. Dus ik gister weer naar de dokter. Ze vroeg hoe lang het al zo was, wanneer de pijn is begonnen en weetje wat ze ook vroeg: of ik wisselende contacten had!! Gaat toch te ver Gülden! IK? Wisselende contacten?! Maar goed, ik probeerde rustig te blijven, want je weet hoe ze zijn. Ze snappen het niet. Dus ik zo: “ja Cem is mijn eerste en laatste, ik heb het met niemand anders gedaan, ik was maagd… Toen zei ze: “je hebt Chlamydia”. Gülden, ik dacht echt ‘what the fuck, wat the fuck is Chlamydia nou weer’. Ik wist dat het een geslachtsziekte was, maar verder? Kan ik andere mensen besmetten? En wat doet het? Dus toen ging ze me uitleggen wat het was enzo. En dat ik andere mensen kan besmetten door seksueel contact. Ik was echt stil. Ik moest even nadenken van hoe heb ik het gehad? Misschien door een wc-bril ergens ofzo? Maar goed, dus ze gaf me een folder met informatie. Toen vroeg ik: Kan ik kinderen krijgen? Ze zei dat ze denkt, ze denkt he Gülden, ze wist het niet eens zeker, dat ik wel kinderen kon krijgen, omdat ik er zo vroeg bij ben, maar sommige vrouwen kunnen geen kinderen meer krijgen omdat hun eileiders ontstoken zijn ofzoiets. Weet ik veel! Ze schreef een recept uit. Ik heb antibiotica gekregen en ze zei dat ik de kuur echt MOEST afmaken. Als het goed is gaat het binnen een week weg. Ik moet volgende week terug komen. Ze zei dat het wel heel goed te behandelen is. Maar toch, sommige vrouwen zijn er gewoon onvruchtbaar van geworden. En het is echt iets voor mij dat ik zo een pech heb! Güllll, wat nu?! Ik heb echt zin om hem te slaan! Straks kan ik echt geen kinderen krijgen? Dan houdt mijn leven op. Voor wat leef ik dan eigenlijk?”
    Dilan gaf mij de folder. “Bak” zei ze ,,hier staat het allemaal in”. Ik pakte de folder en begon te lezen. Wat is Chlamydia…..Hoe ontstaat het…Wat zijn de gevolgen, ja wat zijn de gevolgen?

Amateur
    Status
    Reacties
    7
    Het vierde deel:

Ik schrok van het verhaal en Dilan keek me aan. “Ne yapmaliyimmm? Ze begon te huilen. “Weetje wat ik zo erg vind Gül, als je het alleen via seks kan krijgen, dan kan ik het alleen van Cem hebben gehad toch?! Het kan alleen op die manier daar terecht zijn Ik weet niet wat ik moet doen. Cem heeft mij dit aangedaan. Ik kan het toch alleen van hem hebben. Dus dan is hij vreemdgegaan toch? Of had hij het al? Ik haat hem echt! Hij moest zo nodig eerst rondneuken! Ik zit mijn hele leven de heilige Maria uit te hangen. Iedereen lult maar met maagd, ziektes en bullshit. Dan blijf ik maagd tot mijn huwelijk en krijg ik dit! Ik haat hem! Ik haat hem echt!” Zucht…”Dilan, canim” zei ik. “Je hebt niks fouts gedaan, het is Cem’s schuld klaar. Heb je hem al gesproken hierover? Wil je weer naar de dokter? Voor een gesprek? Dan kan je alles vragen wat je wilt. Ik ga met je mee dan?” Dilan kijkt me verdrietig aan: “Ja, misschien is dat beter. Ik ben echt bang dat ik geen kinderen kan krijgen. En ik weet eigenlijk helemaal niet of ik met die… die arghh! Ik wil ‘em vermoorden!” Ik hou Dilan vast. Ik haat Cem ook. Als Dilan geen kinderen kan krijgen heeft hij haar leven verpest! Maar ik kan het moeilijk nog erger maken door dat nu te gaan zeggen. “Dilan, het gaat goed komen” zeg ik. “Wie weet is het te genezen. We kunnen het straks vragen”.

Ik bel de dokter voor een afspraak. “We zitten vandaag helemaal vol” zegt de assistent. Ik blijf het proberen: “Kunt u niets verplaatsen?” vraag ik. “ Het is echt belangrijk, en het zal niet lang duren.” Ze zegt dat ze gaat kijken wat ze kan doen en ons binnen 10 minuten terug belt…
    Na ongeveer 5 minuten gaat de telefoon. Ik neem op: “Met Gülden”. Het is de doktersassistent: “Dag Gülden, je hebt geluk. Ik heb rond 3 uur nog een klein gaatje weten te regelen. Gaat dat lukken?” Ik kijk Dilan aan en sein met mijn vingers: 3 uur goed? Ze knikt ja. “Ja is goed hoor, 3 uur is prima.”.

Bij de dokter vraagt Dilan hoe groot de kans is dat ze geen kinderen meer kan krijgen. De dokter vertelt “Soms zijn er mensen die er heel lang mee lopen zonder dat ze dat weten”. Bij jou is dat gelukkig niet zo, maar bij vrouwen die het langer hebben kunnen de eileiders ontstoken raken. Jij bent er gelukkig al heel vroeg bij. Als je de kuur goed afmaakt is het genezen en zal je er waarschijnlijk helemaal geen last meer van krijgen. Je mag alleen tijdens je kuur geen seksueel contact hebben, anders kan je weer besmet worden. Maar verder is Chlamydia heel erg goed te genezen. Het is wel belangrijk dat je na de kuur nog wel terugkomt voor controle”. Ik bemoei me in het gesprek: “Ja dat moet ze zeker. Dat is ook wel de bedoeling. Maar kan haar man ook onvruchtbaar worden?” “Ja dat zou kunnen” antwoordt de dokter, het komt wel minder vaak voor. De bacteriën kunnen via de zaadleiders terechtkomen in de prostaat en de bijbal. En dit kan leiden tot een bijbalontsteking. Het is dus wel belangrijk dat je er met je man over praat. Heb je dit al gedaan?” Dilan antwoordt: “Nee nog niet, maar ik ben het wel van plan. Ik moet alleen nog even nadenken over hoe ik het hem ga vertellen”. De dokter neemt het woord weer over: “Ja, je moet echt met hem gaan praten. Hij moet dit gewoon weten. Misschien weet hij niet eens dat hij het heeft. Hij weet dus niet wat er aan de hand is”. Dilan knikt. De dokter zegt: “Je kan ook een afspraak bij me maken om samen met hem erover te praten als je dat wilt. Hij moet wel sowieso langskomen voor een onderzoek en medicijnen.

Premium Lid Avatar van LeeiLa_
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties
    6.506
    hmm ben benieuww.. go on

Premium Lid Avatar van Faddooo
    Status
    Geslacht
    Vrouw
    Reacties