Bekijk originele versie : Ode aan Istanbul.
DesertRose
25-05-2009, 23:42
Uit de oude doos & niet echt een column, maar wilde het toch delen
Istanbul huilt en ik huil mee.
De bliksemflitsen verlichten de stad en benadrukken haar schoonheid. Het geluid van de harde wind lijkt op de droevigste serenade. Het stormachtige weer is te vergelijken met wat ik van binnen voel. Nooit had ik gedacht me zo één te kunnen voelen met een stad.
Al van kleins af aan intrigeert Istanbul me. Het was een van de eerste herkenningspunten wanneer we met de auto Turkije binnen reden. Dit is de enige stad ter wereld die op twee continenten ligt werd er gezegd. Op dat moment deed het me niet veel ik was te jong om het te begrijpen. De immense bruggen en majestueuze moskeeën deden me echter wel beseffen dat het een grootse stad was. Het was als een totaal andere wereld; een verdwaalde stad uit de sprookjes van duizend en één nacht.
Jaren later zou ik voor het eerst kennis mogen maken met haar. Vanaf het eerste moment dat ik voet zette in de stad voelde ik me op de een of andere manier verbonden met haar. Het leek alsof mijn ziel jarenlang doelloos had rond gedwaald en eindelijk haar bestemming gevonden had.
Hoewel ik duizenden plaatjes, beelden en foto’s had gezien blijft haar schoonheid me verbazen iedere keer weer wanneer ik me op haar straten bevind. Ik word keer op keer geraakt door het uitzicht en de levendigheid van een stad met zo een grootse historie.
Zoals altijd wanneer je het naar je zin hebt is de tijd voorbij gevlogen. Mijn laatste paar dagen in mijn thuis ver weg van mijn huis zijn aangebroken. Telkens wanneer ik dat besef voel ik de tranen in me opkomen. Hoe verlaat je in godsnaam datgene waar je jezelf hebt gevonden?
Ja, ik zal wel moeten vertrekken, maar niet zonder dat ik mijn hart en ziel achterlaat. Als een leeg omhulsel zal ik Istanbul verlaten met enkel de zoete herinneringen die ik mee zal dragen en koesteren.
Het begint harder te regenen. Ik laat mijn tranen de vrije loop. De druppels die uit de hemel vallen vermengen zich met mijn tranen. Ze geeft me haar laatste geschenk; een toepasselijke afscheid in eenheid..
http://www.thomascooktravelshop.be/images/istanbul01.jpg
UNI_BJK_1903
26-05-2009, 00:04
Aklima muslum baba geldi
sA73C1m-Ca4
Kwam toevallig op je blog terecht toen ik dit las. Dacht dat ik het ergens van kende. Heb je me dit ooit doorgestuurd of zo? Dat intro komt me zo bekend voor (en nee niet van Istanbul Agliyor :D)
Vind het in ieder geval een prachtig stuk.
Ja, ik zal wel moeten vertrekken, maar niet zonder dat ik mijn hart en ziel achterlaat. Als een leeg omhulsel zal ik Istanbul verlaten met enkel de zoete herinneringen die ik mee zal dragen en koesteren.
Amen.
Daydreamer
26-05-2009, 00:22
Kwam toevallig op je blog terecht toen ik dit las. Dacht dat ik het ergens van kende. Heb je me dit ooit doorgestuurd of zo? Dat intro komt me zo bekend voor (en nee niet van Istanbul Agliyor :D)
Vind het in ieder geval een prachtig stuk.
Amen.
dus dat, komt zoooo bekend voor dit
_HKTyNkdFug
Deze past er precies bij!
Ezberimsinnn
26-05-2009, 15:04
Je omschrijft mijn gevoelens echt perfect toen ik 2 jaar geleden Istanbul verliet, terwijl ik in Turkije op vakantie was. Toen het vliegtuig opsteeg, bleef er iets steken in mijn keel.
Mooi geschreven DR!
egeliicadii
27-05-2009, 00:21
Heel mooi! mooi hoe je je gevoelens en gedachtes verwoord..
complimenten
Myn_paard_is_zwart
08-06-2009, 23:15
istanbul,
reva görüldü bitmez bir yare
uzaklarda bekler oldu vuslat
vardir elbet sirr-i bir sebep
selam olsun ugrarsa o melek
hosça kal sehri harabem tut bir dilek
Daydreamer
08-06-2009, 23:45
burc, het is nesjet
DesertRose
08-06-2009, 23:49
Yus en B het staat op mn blog op Hyves. Weet niet of ik het hier eerder had geplaatst ooit?
Dank je wel allemaal :D
Daydreamer
08-06-2009, 23:51
Niet alleen dat sev, iemand heeft geschreven zoals jij, vooral het beginstuk. Daarom kwam het zo bekend voor. (en heb hem ook ooit via msn gekregen van je)
maar mooi geschreven girl.
DesertRose
09-06-2009, 00:14
Hoe bedoel je iemand heeft geschreven zoals jij? (on)
Heel leuk geschreven DesertRose!
Dat plaatje maakt hem helemaal compleet..
Mijn complimenten..
AHfilterkoffie
09-06-2009, 21:19
Dit is precies hoe ik mij voelde na het verlaten van Mekka.
Het verlaten van je waarlijke thuis.
DesertRose
10-06-2009, 16:22
Heel leuk geschreven DesertRose!
Dat plaatje maakt hem helemaal compleet..
Mijn complimenten..
Dank je wel :D
Dit is precies hoe ik mij voelde na het verlaten van Mekka.
Het verlaten van je waarlijke thuis.
Ik wil er niet eens aan denken hoe ik me dan ga voelen..