Bekijk originele versie : moslim worden ?
Haagse-Gozah
17-05-2005, 19:53
mensen ik ben zelf halfturks en halfhollands,
ik ben niet echt moslim maar,
maar heb veel intresse erin gehad, laatste tijden dan,
en opeens zie ik die stromingen bijv, shia suni maliki safi hambali hanifi
welke zou ik moeten zijn :S
geef uitleg aub :$
want anderss raak ik in de war..!!
Heey probeer eens deze site misschien dat je er dan uit komt
http://home.hetnet.nl/~aemmes72/reli_t.html
Haagse-Gozah
17-05-2005, 20:50
hmm thnxs,
maar nagehan, komt er na de profeet Muhammed, nog een profeet..!!
en geloof jij alles in die link over de ISLAM?
mensen ik ben zelf halfturks en halfhollands,
ik ben niet echt moslim maar,
maar heb veel intresse erin gehad, laatste tijden dan,
en opeens zie ik die stromingen bijv, shia suni maliki safi hambali hanifi
welke zou ik moeten zijn :S
geef uitleg aub :$
want anderss raak ik in de war..!!
w w w . a l - s h i a . c o m
Haagse- Gozah als je in de Islam gelooft en het doorleest in de Koran dat weet je dat Profeet Mohammed de laatste Profeet is..
je bent half turks en ik neem aan dat je turkse ouder ook een moslim is... ik zou die stroming aannemen leer eerst de islam later kan je de stromingen wel onderzoeken en maak je je eigen keuze...
en ik zou je aanraden met een geleerde of hoca ofso te praten hij kan je vast een beetje op weg helpen..
bence burdakilerden stroming hakkinda fikrini sorsan herkes kendi stromingini aanraden yapar dogal olarak raak je alleen maar meer verward van.. je moet je eigen keuze maken;)
maar dedigim gibi once islami ogren...
w w w . a l - s h i a . c o m
PS: hier vindt je veel info over de islam zelf en niet alleen maar dingen die met de shia te maken hebben. Je kan de Quraan op deze site in vele talen lezen en met uitleg van de versen enz enz. Je kan over bijna alles info vinden.
deze site is ook goed. w w w . a l - i s l a m . o r g . Hier kan je zelfs info in het nederlands krijgen.
En @ Turkkizi,
Ik hoop dat je mij niet hebt willen aanduiden met je reactie, want ga maar zelf kijken op de site. Maar ik ga er van uit dat het niet zo is dat je mij wou aanduiden.
PS: hier vindt je veel info over de islam zelf en niet alleen maar dingen die met de shia te maken hebben. Je kan de Quraan op deze site in vele talen lezen en met uitleg van de versen enz enz. Je kan over bijna alles info vinden.
deze site is ook goed. w w w . a l - i s l a m . o r g . Hier kan je zelfs info in het nederlands krijgen.
En @ Turkkizi,
Ik hoop dat je mij niet hebt willen aanduiden met je reactie, want ga maar zelf kijken op de site. Maar ik ga er van uit dat het niet zo is dat je mij wou aanduiden.
nee zeker niet.. ik had jou reactie niet eens gelezen toen ik mijn reactie schreef;)
maar dat zou nu kunne gebeuren dat jij shiitse sites opgeeft en ik soennie/hanefise en dat brengt tot meer verwarring tog:D
Haagse-Gozah
18-05-2005, 15:41
hmm thnxs:D
maar nagehan had wat gevraagd..!!
Perzian-boy
18-05-2005, 21:59
Shiieten beweren dat Hz. Muhammed de laatste profeet is toch
en de sunnieten niet,,
wrm niet ??
dat staat in die site wat nagehan heeft gegeven..!!
1*. Sunieten Deze aanduiding wil zeggen dat men gelooft dat Muhammed de laatste, meest recente, profeet is, en dat er wellicht nog eentje kan komen. Zoals sommige Christenen de volgende profeet, de Maytreya, nog verwachten. terug (1*).
2*. Shi-ieten Deze aanduiding wil zeggen dat men gelooft dat Muhammed de laatste en ook de allerler laatste profeet is en dat er daarna nooit meer een profeet zal komen (zoals sommige Christenen impliciet aannemen dat de vernieuwing van de religie ophoudt bij de Kruiziging van Jezus. terug (2*).
:S:S
Perzian-boy
18-05-2005, 22:00
Mensen De Profeet Muhammed Is De Laatste Profeeet..!!
Shiieten beweren dat Hz. Muhammed de laatste profeet is toch
en de sunnieten niet,,
wrm niet ??
dat staat in die site wat nagehan heeft gegeven..!!
1*. Sunieten Deze aanduiding wil zeggen dat men gelooft dat Muhammed de laatste, meest recente, profeet is, en dat er wellicht nog eentje kan komen. Zoals sommige Christenen de volgende profeet, de Maytreya, nog verwachten. terug (1*).
2*. Shi-ieten Deze aanduiding wil zeggen dat men gelooft dat Muhammed de laatste en ook de allerler laatste profeet is en dat er daarna nooit meer een profeet zal komen (zoals sommige Christenen impliciet aannemen dat de vernieuwing van de religie ophoudt bij de Kruiziging van Jezus. terug (2*).
:S:S
Dat zal wel niet kloppen .. Het is een onzinsite. Dat is dus écht niet waar.
ja waar slaat dit nou weer op...misschien zouden jullie je eens moeten verdiepen in het soennietisme perzianboy ;)
Perzian-boy
19-05-2005, 15:44
ja waar slaat dit nou weer op...misschien zouden jullie je eens moeten verdiepen in het soennietisme perzianboy ;)
pzzt
k heb me genoeg verdiept, en heb al die onzin gezien gelezen.
vandaar dat ik shiiet ben geworden, zoals ik eerder zei....
majaaa
ZATEN MUHAMMED PEYGAMBER is gewoon de laatse profeet..!!
Haagse-Gozah
19-05-2005, 15:48
Volgens mY heeft perzian-boy gelijk, want in de bijbel staat ook gegeven na Jezus zal nog een Mesiah komen en daarna niet meer..!!!
de allerlaatste zover ik het weet..
Haagse-Gozah
19-05-2005, 15:48
dan lijkt de sunisme wel een beetje op AHmedia mezheb