Bekijk op het forum:

Sakalla Model Vermek...



Pagina's : 1 2 3 4 [5] 6

Um_Umeyr
10-03-2009, 22:52



Dedigin gibi een baard zetten heeft zijn voorwaarden.. Dus je kan een baard pas een baard noemen als het zich aan die voorwaarden voldoet hea? Neyse Özür diliyorum, ben yatcam yaa ik moet morgen vroeg op... Hakkinizi helal edin... Siz devam edin ben yarin sabah stageda tekrar girerim konuya:D hehe Hadi allah rahatlik versin.. Selamun Aleykum.... Aman helaal olsun, sende helaal et. Wa aleykum salaam wa rahmatullaah

CesnarJ
10-03-2009, 22:58
Bıyık & sakal kazımak Sual: Sünnete uygun olan bıyığı, sakali mazeretsiz kazımanın hükmü nedir? CEVAP Bid'attir. (S. Ebediyye) dikkat edin! mazeretsiz diyor! az oncede belirttigim gibi ve Benim tek Inanacagim Diyanet Cami Hocalarinada gore, bizim su zamanda mazeretimiz var! Kirli sakal Sual: Sünnete uygun sakal bıraksam, fitneye sebep olur. Kirli sakal bıraksam o da bid'at oluyor. Ama ben kirli sakalı çok seviyorum, bana da yakışıyor. Sünnet niyeti ile değil de âdet olduğu için kirli sakal bırakmamın sakıncası olur mu? CEVAP Âdet olduğu için de olsa, top sakal, keçi sakalı ve kirli sakal tabir edilen sakal biçimleri mekruh olur. Hele sünnet diye bırakılırsa bid'at ve haram olur. Kirli sakal tabiri hoş. En azından sünnet olmadığı, temiz olmadığı anlaşılıyor. bu zamanda, o zamanin sakali sizde biliyorsunuz Fitne oluyor Insallah bir gun gelirde, Gunes yeniden dogar, o aydinlik gunler Bizim Humkettigimiz gunler, o zaman mazeretimiz olmaz! neyse ben boyle dusunuyorum Herkese tekrar hayirli geceler

EbaZerr
10-03-2009, 23:01
Yunus emre :) ben sakal birakiyorum, ben simdi cogunun gozunde teroristmiyim? Beni taniyanlar cok iyi biliyorlar beni. Evet tek dezavantaji yeni ise girerken belki ilk etapta seni tanimadiklari icin cekinmeleridir. Veya senden korkmalaridir ONYARGILARINDAN dolayi... Hocalarin sakal birakmamasini hic anlamiyorum!

aKSaRaYLi_aLiCaN
10-03-2009, 23:14
Allah razi olsun Broeders.. Yavas yavas begin ik een beetje helderheid te krijgen.. ik heb alleen nog van Y.E Kardes egt een duidelijk antwoord gekregen op mijn vraag.. ik denk niet dat je een duidelijke antwoord hebt gekregen van Y.E, Tam tersi NEFSININ HOSUNA GIDEN bi cevap oldu bu. sana sahabtan belli vermedigim ornek hadis kalmadi. neyse selamet ile

Dilruba
10-03-2009, 23:17
Y.E. size gecerli olan mazeret o zaman bizim icinde gecerlidir, simdi basortumuzu cikartalimmi? Erkek icin 'tesettur' de onemli. Basortunun verdigi avantajlardan biriside KIMLIGINI/Kisiligini gostermektir. Erkekte aynisini yapmasi gerekiyor. Efendimiz bosu bosuna sakal soyle boyle olsun demedi. Muslumanin musluman oldugunu gormen gerekiyor. Nokta. Bitti. Tabiki bununla 'iyi' bir musluman olunmuyor, onuda kimse demiyor.. ama sakal olmasi gereken bisey. Erkek fitratina uygun. Fitratla ugrasmayin. Ugrasanlarin halini goruyoruz. Nedense erkeklerde daha cok travesti, escinsel cikiyor. Bozmayin kendinizi, UTANMAYIN dininizden, onlar sizi terrorist gorse bile siz Peygamberin sunnetini uzerinizde tasiyorsunuz.. bundan daha gurur verici bisey olabilirmi? Ezilmeyin, buzulmeyin, gevsemeyin. Biraz bacilardan ornek alin, onlarda ayni muameleyi goruyorlar.. ve dusunun kadinlar fiziken daha gucsuz.. sakalinizin var olmasi sadece kendiniz veya dininiz icin degil basortu takan bacilarinizi bir nevi desteklemis olursunuz. Bence utanc verici bir durum. Asil kadinlar daha gucsuz ve onlar islamin simgesini tasiyorlar. Erkekler ise korkup sakal birakmiyorlar. Olacak is mi? :D Peki senin Bu konu hakkinda bi bilgin varmi? Sorumu tekrarliyim, Sakalina Sekil Vermek, Yani Top sakal, Lijnbaard efendime soyliyim O baard gibi sakkalar.... Vacibmi? Harammi? Gunahmi? Mekruhmu?.. Yada Birakirsan sorun yokmu? Zaten top sakal, lijnbaard gibi sakallar islami sakalla alakasi yok. Uzamiyor o ayri... neyse baskalari zaten nasil, hangi uzunlukta olmasini belirtmis. Joden krullen hun baarden (in ieder geval de haartjes die langs hun oren hangen).. misschien een optie. :D

Karamanli_turk
11-03-2009, 09:20
Selamun Aleykum, Sincik hadi farzetki ben tamamen sakal birakmak istiyorum... Dat gaat zowiezo niet lukken, want bij mij groeit alleen onder me kin de hele onderkant haar, en zeg maar net boven me kaaklijn. biyik desen aralikli buyuyor. Simdi sakal birakirsam ki denedim 1,5 hafta kesmedim. Acayip bi görüntü oldu. Ik ben een beetje köse yanaklarimda saç büyüyor yanliz je kan ze tellen(zo wienig dus) daarom zet ik een lijnbaard. Lijnbaardi koydummuda tam oluyor cunku o lijnin Ustunde Fazla sakal yok zaten. Ama sakali birakmak istersen, ilk önce normaal bi sakalin olmasi gerekiyor tog? Hani heryerde buyumesi gerekiyor, dus op me hele wang. Me hele familie heeft egt een baard die dik op elkaar groeit, ayni sac gibi. Mijne is niet zo bu yasima gelmeme ragmen. Dus eehmmm:D???

CesnarJ
27-03-2009, 23:04
evet, soz verdigim gibi Hocamiza bu soruyu sordum daha onceden soracaktim, ama gecen hafta Canakkale programi oldugundan sorumu iletemedim.. Kendilerine, sizin burda dediginiz gibi sakal kazimanin haram olup olmadigini sordum. Cevap; Sakal kesmek (kazimak) haram veya gunah demek yanlis olur.. sadece bir muslumana yakismaz, yani haram degil mekruhtur. ''Mekruh (Arapça: مكروه) İslam dininde olmayan bir terim. Efâl-i Mükellefin'dendir. İslam'da "hoş görülmeyen, beğenilmeyen şey" nedeni Islamin yeni dogdugu zamanlar diger musluman olmayan insanlardan farklari belli olmasi icin sakal birakilirmis.. ayni sekilde Peygamber efendimiz herkes sac uzattiginda, sacini keser herkes sacini kestiginde, sacini uzatirmis yine ayni farkin olmasi icin.. Islam dini kolaylik dinidir ''bu konuyu bugun kisa konusma zamani buldum, cunku yine baska bi programimiz vardi, baska bir zaman bol zamanimiz oldugunda bu konuyu daha detayli sorucam'' saygilar//.

Karamanli_turk
27-03-2009, 23:21



evet, soz verdigim gibi Hocamiza bu soruyu sordum daha onceden soracaktim, ama gecen hafta Canakkale programi oldugundan sorumu iletemedim.. Kendilerine, sizin burda dediginiz gibi sakal kazimanin haram olup olmadigini sordum. Cevap; Sakal kesmek (kazimak) haram veya gunah demek yanlis olur.. sadece bir muslumana yakismaz, yani haram degil mekruhtur. nedeni Islamin yeni dogdugu zamanlar diger musluman olmayan insanlardan farklari belli olmasi icin sakal birakilirmis.. ayni sekilde Peygamber efendimiz herkes sac uzattiginda, sacini keser herkes sacini kestiginde, sacini uzatirmis yine ayni farkin olmasi icin.. Islam dini kolaylik dinidir ''bu konuyu bugun kisa konusma zamani buldum, cunku yine baska bi programimiz vardi, baska bir zaman bol zamanimiz oldugunda bu konuyu daha detayli sorucam'' saygilar//. Allah Razi Olsun Yunus Emre..

CesnarJ
27-03-2009, 23:23
Sagol, sendende kurban

EbaZerr
28-03-2009, 01:15
evet, soz verdigim gibi Hocamiza bu soruyu sordum daha onceden soracaktim, ama gecen hafta Canakkale programi oldugundan sorumu iletemedim.. Kendilerine, sizin burda dediginiz gibi sakal kazimanin haram olup olmadigini sordum. Cevap; Sakal kesmek (kazimak) haram veya gunah demek yanlis olur.. sadece bir muslumana yakismaz, yani haram degil mekruhtur. nedeni Islamin yeni dogdugu zamanlar diger musluman olmayan insanlardan farklari belli olmasi icin sakal birakilirmis.. ayni sekilde Peygamber efendimiz herkes sac uzattiginda, sacini keser herkes sacini kestiginde, sacini uzatirmis yine ayni farkin olmasi icin.. Islam dini kolaylik dinidir ''bu konuyu bugun kisa konusma zamani buldum, cunku yine baska bi programimiz vardi, baska bir zaman bol zamanimiz oldugunda bu konuyu daha detayli sorucam'' saygilar//. Yunus Emre lutfen daha detayli sorarken allah rasulunun 10 sey fitrattandir diye baslayan bir hadisi varmis bunu biliyormusunuz ve hangi 10 sey fitrattandir diyede sorabilirmisin? Veya mekruh denmis evet bu goruste olan bildigim kadari ile alimler var, ama ahirette mekruhun karsiligi nedir hocam diye sorarmisin. Cunki malum farzi yerine getirene mukafat terk edene veya haram isleyene ceza var. Ya mekruha ne var diye sorarsan guzel olur. (Bugunki ismi ile) Iran kralligindan gelen elcilerin sakallarini kazidiklarini ve biyik biraktiklarini gore Allah rasulunun onlara sirtini donerek bunu size kim emretti diye sormasina onlarin ilahimiz demesi akabinde Allah rasulude sakalini sivazlayip bunuda bana Rabbim emretti hadisini aciklarmisiniz diye de sorabilirsin. Benim niyetim dogruyu ogrenmek eger sakal birakmak sunnet ve kazimak mekruh ise ben kisalttikca bosuna uzuluyorum demektir, ozaman gonul rahatligi ile kisaltirim. Yani amacim dogruyu ogrenmek. Selametle (:

capanoglu
28-03-2009, 13:15
Eskiden Milli Gorusculerin lakabi "Sakallilar idi" Simdi? :) Imamlarimiz bile diyanet usulu takiliyor.

CesnarJ
28-03-2009, 13:32
Yunus Emre lutfen daha detayli sorarken allah rasulunun 10 sey fitrattandir diye baslayan bir hadisi varmis bunu biliyormusunuz ve hangi 10 sey fitrattandir diyede sorabilirmisin? Veya mekruh denmis evet bu goruste olan bildigim kadari ile alimler var, ama ahirette mekruhun karsiligi nedir hocam diye sorarmisin. Cunki malum farzi yerine getirene mukafat terk edene veya haram isleyene ceza var. Ya mekruha ne var diye sorarsan guzel olur. (Bugunki ismi ile) Iran kralligindan gelen elcilerin sakallarini kazidiklarini ve biyik biraktiklarini gore Allah rasulunun onlara sirtini donerek bunu size kim emretti diye sormasina onlarin ilahimiz demesi akabinde Allah rasulude sakalini sivazlayip bunuda bana Rabbim emretti hadisini aciklarmisiniz diye de sorabilirsin. Benim niyetim dogruyu ogrenmek eger sakal birakmak sunnet ve kazimak mekruh ise ben kisalttikca bosuna uzuluyorum demektir, ozaman gonul rahatligi ile kisaltirim. Yani amacim dogruyu ogrenmek. Selametle (: bak bi konuyu daha hatirlattin, hocam bisey daha demisti bana, dun unutmusum yazmayi dedigim gibi cok detayli konusmadik, bu aralar programimiz baya bi agir ama sunuda demisti; eger biri sakal birakip, sonra yeniden kesiyor (kazitiyor) ise bundanda bi sevap (sunnet) almaz, buna deginmisti neyse bidahaki sefere detayli sekilde sorup, burdaki sorularinida not alip cevabini buraya yazarim saygilar

Moehie
29-03-2009, 14:38
Sakal basta hanefilerde olmak uzere bir tutam birakmasi vacibtir. Hanefilere gore elmacik kemiginden asagasi sakaldir... bunun ustu alinabilir. Biyigin da hanefilere gore kazinmasi gerekir. (cok ilginc ki mailiklerde kaziyanlara 40 deynek vuruluyor, onlardada makasla kisaltmalisin) Selefilerin gorusleri zaten ortada. Ik heb zelf ebazerr-baard tegenwoordig. :) Bilin yani. Simdi dengesizler sen birakiyon mu diye soru sorarlar, hani acik arayacaklar ya. :D

EbaZerr
29-03-2009, 14:42
Sakal basta hanefilerde olmak uzere bir tutam birakmasi vacibtir. Hanefilere gore elmacik kemiginden asagasi sakaldir... bunun ustu alinabilir. Biyigin da hanefilere gore kazinmasi gerekir. (cok ilginc ki mailiklerde kaziyanlara 40 deynek vuruluyor, onlardada makasla kisaltmalisin) Selefilerin gorusleri zaten ortada. Ik heb zelf ebazerr-baard tegenwoordig. :) Bilin yani. Simdi dengesizler sen birakiyon mu diye soru sorarlar, hani acik arayacaklar ya. :D hahaha o nasilmis bi anlat hele :D

Moehie
29-03-2009, 14:46



hahaha o nasilmis bi anlat hele :D Valla o ismi ben koymadim :D Sen daha iyi bilirsin hahaha.. Seni taniyanlar weten wat voor baard je hebt.. :)

Pagina's : 1 2 3 4 [5] 6