Bekijk op het forum :

Europees Hof: proces tegen Öcalan oneerlijk....

ImoshMania
12-05-2005, 12:17

Europees Hof: proces tegen Öcalan oneerlijk 12 mei 2005, 10:23:06 STRAATSBURG (ANP) - Het proces tegen de Koerdische leider Abudllah Öcalan in 1999 in Turkije is oneerlijk verlopen. Dat heeft het Europese Hof voor de Rechten van de Mens donderdag bepaald. Ex-PKK-leider Öcalan had de zaak bij het Europese Hof aangespannen nadat hij was veroordeeld tot de doodstraf wegens het leiden van het separatistische Koerdische verzet en hoogverraad. Zijn straf werd al in 2002 omgezet in levenslang. De uitspraak van het Hof is een bevestiging van een beslissing van twee jaar geleden, waartegen Turkije in beroep was gegaan. Het Hof beveelt niet expliciet aan om de rechtszaak tegen Öcalan over te doen, maar Turkije komt nu waarschijnlijk wel onder morele druk te staan om de voormalige PKK-leider opnieuw te berechten. Ankara wil lid worden van de Europese Unie en moet voldoen aan de Europese criteria voor de mensenrechten. De beslissing van het Europese Hof moet overigens nog wel worden geratificeerd door de Raad van Europa, die zich bezighoudt met de mensenrechten in Europa.

RuzgarGulu
12-05-2005, 12:28
Her ne kadar Öcalani sevmesekte, ne kadar o insan haklarinin ne oldugunu bilmesede, kötüye kötülükle karsilik verilmez... Ik hoop alleen niet, wanneer zijn vonnis wordt herzien, dat hij ineens vrij komt of iets dergelijks.

ImoshMania
12-05-2005, 12:29
onu bunu bilmem gebersin hain köpek

RuzgarGulu
12-05-2005, 12:32
Sen ne kadar gebermesini istesende, zo ver zal het nooit komen. Aslinda var ya, Turkiye o kadar cok EU'ye girmek istiyo ki, dat het me niet zal verbazen als ze die vent vrij laten.

ImoshMania
12-05-2005, 12:39

Sen ne kadar gebermesini istesende, zo ver zal het nooit komen. Aslinda var ya, Turkiye o kadar cok EU'ye girmek istiyo ki, dat het me niet zal verbazen als ze die vent vrij laten. zo ver kunnen ze nooit gaan yani:S

KaRaKaN
12-05-2005, 12:41
als dat gebeurt jongen butun turkiye ayaklanir. turkiyenin hatasi zaten bu adami yakaladiklarinda direk oldurmedikleri. Buldugun an kafadan vuracaktin klaar. En fuck de EU die turken mogen wel is hierheen komen en zien wat voor leven er hier is. Turkije kan beter onafhankelijk blijven. Eumis... pff

ImoshMania
12-05-2005, 13:07
wat haat ik dat dier....

RuzgarGulu
12-05-2005, 13:38
als dat gebeurt jongen butun turkiye ayaklanir. turkiyenin hatasi zaten bu adami yakaladiklarinda direk oldurmedikleri. Buldugun an kafadan vuracaktin klaar. En fuck de EU die turken mogen wel is hierheen komen en zien wat voor leven er hier is. Turkije kan beter onafhankelijk blijven. Eumis... pff Veel van de Turken daar denken dat het geld hier aan de bomen groeit. Sanki biz burda yoldan topluyoz:s Zaten wie zegt dat alle Turken in de EU willen. Herseyi yapan Erdogan en zijn achterban. Turkije kent geen democratie, al zeggen ze van wel. Dit geldt voor meerdere landen. Herneyse, Türkiye Öcalini öldüremezdi, o zaman bütün dünya ayaklanirdi...

Betul
12-05-2005, 13:55
o adami zaten krallar gibi yasatiyorlar hapiste..wat komen ze aankakken met oneerlijkheid en mensenrechten-shit...bizim suhedamizin kani nerde kalicak peki? O adami asmasinlar tamam, cunku her gun yeniden olmeli dort duvar arasinda.. Turkiyeyle ugrasmaktan yilmayacak bu ulkeler..dilerim gun gelir bu kolladiklari PKK shit durumlari onlarin basina bela olur.. Turkiyeye gelince..asla ve asla AVRUPA BIRLIGI icin oyle sacma birsey yapmazlar merak etmeyelim.. ;)

G-Gi
12-05-2005, 14:04
pkk (...)ini serbes birakmalilar, cunku hapisde kaldigi surece onu olduremezler... adami milletin arasina atsinlar:D... neolur acaba:D?

Darkworld
12-05-2005, 15:21
Turkije kan Apo niks doen, Europa zit er met de neus bovenop.. laat hem maar lekker levenslang rotten in zijn cel. Celotzak :)

ImoshMania
12-05-2005, 16:13
jaaaa zeker namussuz serefsiz

SweeTy
13-05-2005, 00:46
Ik begrijp turkije niet... Waar wachten ze op vermoorden die OCu klaar,,, Eu dan maar niet in... lekker boeiend... Okadar insanlar oldu... DOOR HEM... en met zijn pkk NOGMAALS FUCK PKK.... Ocalan leeft nu als koning man... dat is toch niet de bedoeling... Erodogan olsam zal ik net als bij Cyprus konusu... zeggen van HEY HOOOO ik ga ervandoor...