Advertentie: bereik met Hababam.nl Turkse jongeren

Google

PDA

Bekijk originele versie : Seytan-i Melûn

Pagina's : [1] 2 3

imami
11-05-2005, 09:55

jammer genoeg is de cultuur van Seytan-i Melun de dominante cultuur geworden...

Als je goed de cultuur en bepaalde regels van de Islam onderzoekt, en dan kijkt naar de westerse cultuur dat ik vele landen (o.a. Islamitische) snap je wat ik bedoel.

Als je iets zegt vanuit een islamitische standpunt, wordt je extremist of terrorist genoemd...

En als je dan iets zegt wordt je extremist genoemd. Er zijn dingen die wij niet in de westerse media mogen zeggen. De Westerse cultuur is perfect en democratie van de westerse hoort in elke land ingevoerd te zijn.

En door wie is dit allemaal aangeleerd?... Door de media die in handen is van Seytans kinderen (Amerika, Israil)...

Als jij kijkt in de Islamitische gemeenschap hoe mensen dingen overnemen van tv of tijdschriften die niet mogen van de Islam, en goed onderzoekt hoe de media in elkaar zit, dan snap je wat ik bedoel.

De kleding van meisjes/vrouwen en jongens/mannen die door de Islam wordt afgekeurd, wordt als normaal gezien...

Dit is gewoon zo en het is gewoon aangeleerd door de westerse cultuur dat het normaal is. Ik zeg niet laten we ons gaan kleden net als 14 eeuwen geleden. Maar er zijn bepaalde kleding die niet mag worden gedragen van de Islam, maar mensen zien het als normaal en moslims dragen het, omdat het in de westerse cultuur als normaal wordt gezien. Ik heb het niet alleen over Nederland of over Europa, dit gebeurd in de hele wereld en zelfs in Iran.

De gedrag van de westerse (Amerikaanse/Israëlische) mensen wordt gezien als normaal, want als je aan die normen en waarden houdt, dan leef je in 'vrijheid'. Dan heb je te maken met 'democratie'...

Sommige moslims vinden sommige dingen die de Westerse doen NORMAAL, terwijl hun geloof zegt dat je je niet zo moet gedragen. Als je ziet wat voor vrijheid je hebt in werkelijkheid in bepaalde landen dat democratische landen worden genoemd, snap je wat ik bedoel. Dit moet je niet onderzoeken door middel van tv, want daar laten ze niet dingen zien dat Amerika en Israel niet willen. Je moet het een keer van de Islamitische standpunt bekijken.

'we willen democratie', dit is hetzelfde als we willen de ware Islam weg hebben, als je het goed onderzoekt...

Ga naar Irak en kijk wat er gebeurd. Ik zeg niet ga voor de tv zitten en kijk wat er gebeurd, want daar laten ze toch niet dingen zien dat Amerika en Israel NIET willen. De democratie heeft sommige aspecten die zeer tegenstrijdig zijn met de Islam en als je goed onderzoekt, zie je dat de democratie meer tegenstrijdig wordt met de Islamitische cultuur.

Allah cumlemizi Seytan-i Melun'un serrinden uzak tutsun ve bizi nefsimizin serrinden korusun...

Amin

Perzian-boy
11-05-2005, 11:17
Amin

mooi geschreven IMAMI

maar mensen gaan het toch niet begrijpen,

of net als iemand express lompe reactie's gegeven..!!

ImoshMania
11-05-2005, 11:45
het is echt mooi geschreven en jammer genoeg is het waar

zAman_
11-05-2005, 11:51

Ga naar Irak en kijk wat er gebeurd. Ik zeg niet ga voor de tv zitten en kijk wat er gebeurd, want daar laten ze toch niet dingen zien dat Amerika en Israel NIET willen. De democratie heeft sommige aspecten die zeer tegenstrijdig zijn met de Islam en als je goed onderzoekt, zie je dat de democratie meer tegenstrijdig wordt met de Islamitische cultuur.

Zie grote letters :P Wijzig dat even :)

DeliciQ
11-05-2005, 16:36

Geplaatst door imami

Ga naar Irak en kijk wat er gebeurd. Ik zeg niet ga voor de tv zitten en kijk wat er gebeurd, want daar laten ze toch NIET dingen zien dat Amerika en Israel NIET willen. De democratie heeft sommige aspecten die zeer tegenstrijdig zijn met de Islam en als je goed onderzoekt, zie je dat de democratie meer tegenstrijdig wordt met de Islamitische cultuur.

lees ook de grote dik gedrukte letters:D, het klopt wel...

DeliciQ
11-05-2005, 16:37
imami allah razi olsun, het is gewoon de waarheid waar ik totaal mee eens ben...prima(ss)
allah hepimizin yardimcisi olsun.....

imami
11-05-2005, 17:15
dankje wel voor de complimenten, Allah hepinizden razi olsun.

Dit had ik in een andere topic geplaats, zonder de uitleg (de uitleg die er nu staat is voor mensen die er niet veel van afwisten). Maar toen dwaalde mensen af van het onderwerp van die topic, dus plaatste ik hem hier. Dit keer dan met uitleg. Ik hoop dat de uitleg duidelijk genoeg is.

ImoshMania
11-05-2005, 17:16
jaaaa dit is echt mooi..... ook nog feiten dus.. zette mij echt aan het denken dus bedankt

imami
11-05-2005, 17:17

sagol;)

Zenci Turk
11-05-2005, 19:55
Imami, ik heb je betoog drie keer gelezen. En ik heb diep respect voor deze woorden. En ik begrijp het nu ook. Jouw boodschap is dit keer goed bij mij overgekomen. En in dit licht is mijn reactie overtrokken geweest. Sterker nog..... wellicht illustreert mijn reactie zelf dat je gelijk hebt.
Mijn vader zou zeggen:"Je hebt een wijze man nodig om deze wijze woorden uit te spreken, maar je bent nog wijzer als je durft toe te geven dat je met je mening fout zat."

Ik verheug me alweer op onze volgende discussie vriend! En ik hoop dan dat jij wijzer bent..... :)

Zenci

zAman_
11-05-2005, 21:20
Geplaatst door imami

Ga naar Irak en kijk wat er gebeurd. Ik zeg niet ga voor de tv zitten en kijk wat er gebeurd, want daar laten ze toch NIET dingen zien dat Amerika en Israel NIET willen. De democratie heeft sommige aspecten die zeer tegenstrijdig zijn met de Islam en als je goed onderzoekt, zie je dat de democratie meer tegenstrijdig wordt met de Islamitische cultuur.

lees ook de grote dik gedrukte letters:D, het klopt wel...

Eh, ben ne dedim? :P

DeliciQ
11-05-2005, 21:43
Eh, ben ne dedim? :P

oww het was al gewijzigd toen ik het las.. neyse sorry foutje;)

Zehra...
11-05-2005, 21:54
Imami, ik heb je betoog drie keer gelezen. En ik heb diep respect voor deze woorden. En ik begrijp het nu ook. Jouw boodschap is dit keer goed bij mij overgekomen. En in dit licht is mijn reactie overtrokken geweest. Sterker nog..... wellicht illustreert mijn reactie zelf dat je gelijk hebt.
Mijn vader zou zeggen:"Je hebt een wijze man nodig om deze wijze woorden uit te spreken, maar je bent nog wijzer als je durft toe te geven dat je met je mening fout zat."

Ik verheug me alweer op onze volgende discussie vriend! En ik hoop dan dat jij wijzer bent..... :)

Zenci

haha mooi hoor... Immami en Zenci turk Ma$allah....;)

imami
11-05-2005, 23:05

Zenci

;) iedereen maakt wel fouten, maar als je die toegeeft ben je net zoals je vader zegt nog wijzer.

Perzian-boy
12-05-2005, 12:13

;) iedereen maakt wel fouten, maar als je die toegeeft ben je net zoals je vader zegt nog wijzer.

Imamii als mensen ook maar de fouten zien over de khaliefen :D dan zou het mooier zYn (A)

Pagina's : [1] 2 3