Advertentie: bereik met Hababam.nl Turkse jongeren

Google

PDA

Bekijk originele versie : De hoofddoek wel of niet verplicht - deel ( ?? )

Pagina's : [1] 2

Yasemin77
19-12-2005, 04:13

Naar aanleiding van het feit dat de topic over hoofddoek en werken op het eind niet meer over hoofddoek EN werken ging zal ik mijn vraag hier stellen. Ik zag dat er onlangs een soortgelijk topic is gestart door cicekgirl, maar daar was maar een serieuze reactie op gekomen, en dus probeer ik het nu opnieuw:

Is het dragen van een hoofddoek echt verplicht??

Waarom heeft Atatürk het dragen van een hoofddoek in publieke ruimten verboden?

Verder las ik het volgende op internet:

Dat de Koran de hoofddoek verplicht stelt, is volgens Nahed Selim niet waar. ,,Er wordt altijd verwezen naar twee teksten. De ene tekst zegt dat de vrouw haar zina moet bedekken. Daar is door de koranuitleg van gemaakt dat ze haar 'schoonheid' moet bedekken. Maar als je elders in de Koran en hadith zoekt, zie je dat zina betekent: 'sieraden, opmaak'. Het is dus van oorsprong gewoon een oproep aan vrouwen om zich niet te veel op te doffen.'' Ook de tweede, al even beroemde tekst, gaat volgens Nahed Selim niet over hoofddoeken. Het is volgens haar een tekst die vrouwen opdraagt hun dagelijkse kleding decent recht te trekken. ,,In die tijd en streek waren dat toevallig wijde omslagdoeken. Maar dat is niet de essentie van het gebod.''

Bron: http://members.lycos.nl/sylviasanders/experiences3.html

Vooraanstaande moslims, zoals Ali Bardakoglu (1), roepen overigens op om de islam in hun land te ‘moderniseren’. Bardakoglu is de hoogste religieuze ambtenaar van het land. Hij is hoofd van Diyanet, het Directoraat voor Religieuze Aangelegenheden, dat 70.000 moskeeën beheert: “Wij zijn onafhankelijk en krijgen geen opdrachten van de regering, maar wij moeten de koran opnieuw interpreteren!”
Moeten vrouwen de hoofddoek dragen?
“Zij doen dat al veertien eeuwen. De traditie is zo sterk. Dat kunnen we niet zomaar afschaffen. Maar islamgeleerden zullen nooit zeggen dat iemand zonder hoofddoek geen moslim is.”
Bron: http://www.1world2travel.com/article.php?articleID=282

Het valt me trouwens op dat de discussie van het al dan niet verplicht gesteld zijn door de Koran van een hoofddoek heel erg leeft.
Ik heb op meerdere Nederlandse sites gezien dat hierover gediscussieerd wordt.
Eigenlijk mag ik niet verwijzen naar andere fora meen ik gelezen te hebben in de regels, maar ik denk dat het relevant is voor het onderwerp en misschien zijn hier broeders en zusters ( zo noemt men elkaar op onderstaande site http://www.nolantica.com/forum/html/emoticons/wink2.gif ) die het interessant vinden om deze Engelstalige discussie te lezen. Ik moet er eerlijk bij zeggen dat gezien het tijdstip ik mijn aandacht er niet meer helemaal bij kan houden en slechts enkele stukken heb gelezen.
http://www.islamicity.com/forum/forum_posts.asp?TID=2914&PN=1&TPN=1

Yasemin77
20-12-2005, 20:05
Is er dan helemaal niemand die wil / kan reageren http://www.fxthewebsite.com/forums/fxforum/Emoticon_misery.gif???

MaXSeL
20-12-2005, 20:06
kben op werk ,kzal er later op reageren zodra ik tijd heb

#Ithrane#
20-12-2005, 20:38
Mijn god, mensen zijn echt naïef. Ik zoek even een hadith voor je op waarin staat dat het verplicht is.

Google, een hele wereld gaat voor je open..

bangbang
20-12-2005, 20:40

Heb het haar al aangegeven:)

Trouwens jij bent ook naief als je nu van google de eerste beste ding eraf ript, zij moet gewoon zelf op onderzoek uitgaan en haar conclusies aan vastbinden:)

#Ithrane#
20-12-2005, 20:44
Hier alvast een voorproefje;

In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige

Het bedekken van de hoofd...etc dient alleen tijdens het gebed te geschieden en bij aanwezigheid van mensen die de vrouw niet zonder hoofddoek mogen zien. Allah de verhevene zegt in Soerat Annoure aya 31

“En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve aan hun echtgenoten, of hun vader, of de vaders van hun echtgenoten, of hun zonen of de zonen van hun echtgenoten, of hun broeders, of de zonen van hun broeders, of de zonen van hun zusters, of hun vrouwen, of slavinnen waarover zij beschikken, of mannelijk helpers die geen begeerte meer hebben, of de kinderen die nog niet op de ‘Aura van vrouwen letten. En laten zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden die zij verbergen te laten kennen, en keert jullie allen berouwvol tot Allah, O gelovigen. Hopelijk zullen jullie welslagen”

En Allah (stw) weet het beste.

entelkiz
20-12-2005, 20:52
Heb het haar al aangegeven:)

Trouwens jij bent ook naief als je nu van google de eerste beste ding eraf ript, zij moet gewoon zelf op onderzoek uitgaan en haar conclusies aan vastbinden:)

bencede anders zou ze altijd een twijfel in haar hoofd hebben

Yasemin77
22-12-2005, 01:03
Mursel is van Joodse afkomst dus is beter als je niet naar hem luisterd, trouwens Yas heb jij niets te doen, ga langs een moskee, ze ik ben verdwaald dan laten ze je zien waar de eerste beste Doner zaak is:D

Nee no joke, loop binnen allez, maar niet naar de Marokkaanse die willen gelijk dat je meebetaald voor de gas en electra doormiddel van collecte:D

Wie is Mursel? heb ik iets over het hoofd gezien ( grappig nu: over het hoofd gezien.. )
En nee keb niet veel te doen http://www.nolantica.com/forum/html/emoticons/wink2.gif.

offtopic:
Döner vind ik yekkie, dit is mijn gezicht bij alleen al de gedachte eraan:

http://www.hirestandard.com/yikes.gif

Yasemin77
22-12-2005, 01:25
@Yesil; Hoezo moet ze zelf gaan onderzoeken!? Ze opent toch een topic en verwacht dat anderen het voor háár gaan opzoeken? Wat is het nut van deze topic anders?

Ik heb haar al eerder voorgesteld om de koran eens aandachtig te gaan lezen. Want zij, zij is écht de weg kwijt.

Nee hoor het is absoluut niet mijn bedoeling dat anderen het voor mij gaan opzoeken, dacht dat mensen het misschien zo wel wisten. En die soera waar jij naar verwijst die ken ik ook hoor(yez)

Maarreh: wanneer heb je mij dat dan voorgesteld, kan het me niet herinneren namelijk.

Vraagje: wie ben jij om te bepalen of ik de weg kwijt ben??

Yasemin77
22-12-2005, 01:30
@Yesil; Hoezo moet ze zelf gaan onderzoeken!? Ze opent toch een topic en verwacht dat anderen het voor háár gaan opzoeken? Wat is het nut van deze topic anders?

Ik heb haar al eerder voorgesteld om de koran eens aandachtig te gaan lezen. Want zij, zij is écht de weg kwijt.

Trouwens: als ik zou willen dat anderen dingen voor mij gaan opzoeken en ik zelf er dus te beroerd voor ben, dan had ik het wel bij één zin gelaten hè?

Ik heb heus wel enig speurwerk verricht alvorens ik mijn vraag postte, maar ik kom er niet uit.
En zoals je op dat Amerikaanse forum kunt zien ( en ook als je een beetje rondkijkt op andere fora, dan zie je gewoon dat deze discussie leeft, en dat sommige moslims het zelf ook niet weten.

bangbang
22-12-2005, 12:19
Meid loop een dagje met mij mee en ik beantwoord als je vragen, over islam, onze geschiedenis, cultuur, gewoontes, lichte zeden, zeden alles:D

Maar ff serie hoor want ik heb ook gekeken naar ruim aantal sites en meeste klakken er maar wat op, enige die soms wel relax dingen aangeeft is Ihtrane:)

AppieA
24-12-2005, 16:05
Asalaam Alaikom

hey meid effe voor de duidelijkheid, de hoofddoek is geen traditie maar is een onderdeel van het geloof.

want ik lees dat ataturk het hoofddoek heeft afgeschaft, en waarom vraag ik me af ? ik bedoel laat mensen dragen wat ze willen, en als ze nu opeens uit het niets broeken gaan afschaffen dan staan we ook een mond vol met tanden en kijken dan allemaal verbijsterd van waarom.

maar wat ik duidelijk probeer te maken is als jullie echt dingen willen weten over fde islaam. dan kan je het beste uit de koran boek halen , " tawheed" en "boekhaari". want internet heeft ook zijn met de tijd mee "trekkjes" want wat er te lezen staat op internet hebben ze zegmaar zelf vertaald met hun eigen woorden en er zitten toepassingen bij.

maar ja nog 1 ding, ik zie dat meiden hoofddoek dragen, met 1 kilo make-up op en strakke kleding etc als je hoofddoek draagt draag het dan goed.

AppieA
24-12-2005, 16:07
Abee, mag ik 1 Döner met Zla hahaahh :P

AppieA
24-12-2005, 16:12
Precies. :)

Ik haal echt niet zomaar iets van het internet. De internetsite's waar ik op kijk zijn goedgekeurd door imams die ik ken.

Asalaam Alaikom

wie zijn dat imaams die het goed hebben gekeurd ???hoe heeten ze of van welke stad komen ze??
imaams zijn ook maar mensen en kunnen fouten maken( allah ahlem ), het beste is als je alles zelf van de koran leest, dan krijg je het preciese uitleg.

Yasemin77
25-12-2005, 05:19

Óók goed.

Lees jouw andere -ik ben gen***** en toen keihard gedumpt- topic maar eens, daar had ik het jou voorgesteld. ;)

En ik ben ITHRANE om uit jouw onwetende, domme, naïeve topics te concluderen dat jij de weg kwijt bent. Als moslima zijnde mag ik iemand op zijn fouten wijzen en zeggen dat hij DOM bezig is. Dat jij laks aan Allah's(swt) regels hebt, bewijs jij wel weer aan jouw idiote reacties en topics waar je geeneens spijt betuigt aan Allah (swt) te lezen.

Ja;

jij bent de weg kwijt.

Dametje, kun jij je een beetje inhouden alsjeblieft??!!!
Ik heb geen topic geopend met die titel!

En ik bepaal voor mezelf wel of ik de weg wel of niet kwijt ben, dat laat ik niet aan jou over!

En waarom moet ik ergens spijt van betuigen als ik geen spijt heb?
Nee jij, jij doet het allemaal zo goed!
Je moet niet over een ander oordelen wijffie!

Pagina's : [1] 2