Bekijk op het forum :

Opnieuw zorgen over Onur Air na motorproblemen

Pagina's : [1] 2

Angelus
04-05-2005, 15:41

Een vliegtuig van de Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air, die onder verscherpt toezicht staat van de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW), moest dinsdagavond laat terugkeren naar Schiphol wegens motorproblemen. Dat heeft de inspectie woensdag bekendgemaakt. Het toestel kreeg kort na de start vanaf Schiphol te maken met een storing in een van de motoren. De piloot is onmiddellijk teruggevlogen naar de luchthaven. De passagiers bleven ongedeerd. Onur Air vliegt onder meer op Dalaman voor reisorganisatie OAD Reizen. Een inspecteur van de IVW heeft de hele avond contact gehouden met de maatschappij en heeft uiteindelijk besloten dat het vliegtuig aan de grond moest blijven. De motor moet grondig geïnspecteerd worden. De Telegraaf onthulde maandag dat de Turkse vakantievlieger Onur Air voor vluchten naar Schiphol gebruikmaakte van minstens twee onveilige vliegtuigen, geregistreerd in Kirgizstan en Sierra Leone, ingehuurd voor de voorjaarspiek van maatschappijtjes in Jordanië. Onur Air blijft onder verscherpte controle zolang de veiligheid niet wordt gegarandeerd, liet inspectiewoordvoerder Willard Elissen met nadruk weten. "Onze westerse veiligheidsregels, die Turkije nota bene zelf heeft ondertekend, bleken niet te worden nageleefd. We zijn ernstig verontrust door de geconstateerde feiten." Afgelopen jaar heeft de IVW behoorlijk wat toestellen van buitenlandse prijsvechters onder de loep genomen. Vooral Turkse maatschappijen kwamen slecht uit de bus. Bij Fly-Air zaten bijvoorbeeld bagagenetten in het ruim los, bij Onur Air waren navigatiekaarten verlopen of gaf de linkerbrandstoftank een defect aan. In april spande Onur Air een proces aan tegen reisorganisatie TUI Nederland en haar bestuursvoorzitter Steven van der Heijden. Aanleiding vormde een uitspraak die Van der Heijden deed in een interview met reisvakblad ReisRevue. De TUI-topman stelde in het interview dat de eigenaren van Onur Air verdacht worden van drugssmokkel en witwaspraktijken. De Turken reageerden met een eis tot rectificatie en een schadeclaim. Bron:telegraaf.nl (http://reiskrant.nl/reiskrant/reisnieuws/20532711/Opnieuw_zorgen_over_Onur_Air.html)

Zehra_38_
04-05-2005, 15:51
Wij waren met die vliegtuig bijna neergestort ik kan het nog heel goed herinneren,maar was jaren terug... Volgens mij blijft die vliegtuig echt slecht..:(

Ferhunde
04-05-2005, 21:12
Zeker weer uren vertraging..!

ImoshMania
04-05-2005, 21:14
is gewoon fucking erg mann.. vakantie diye hevesleniyon verpesten ze alles gelijk in het begin van je trip

MasterTurk
04-05-2005, 21:40

Vallah ik ga dit jaar op vakantie met de auto maar terug weg is vliegen. Ik wil wel heel huids aankomen. Dus dat wordt 2x nadenken voordat ik een vliegticket koop.

DeliciQ
04-05-2005, 22:54
yüzlerce insanin hayatini riske atiyorlar yaa.. simdiye kadar hep uçakla gittim turkiyeye, allahima sukur bisey olmadi hic:D ik ga dit jaar voor het eerst met auto, maar ik wil het niet..!!:(

TurKy_LadY
04-05-2005, 22:55
Niyee... Met aut0 kan bets gezzelig zijn h00r.. Majaaa urennnnn langg 2/3 daagjes in autoo kan ook D0eelo00ssz zijn yani

TurKy_LadY
04-05-2005, 22:55
Niyee... Met aut0 kan bets gezzelig zijn h00r.. Majaaa urennnnn langg 2/3 daagjes in autoo kan ook D0eelo00ssz zijn yani

TurKy_LadY
04-05-2005, 22:56
oepps 2x Oldu Mjaaa

DeliciQ
04-05-2005, 22:57
Niyee... Met aut0 kan bets gezzelig zijn h00r.. Majaaa urennnnn langg 2/3 daagjes in autoo kan ook D0eelo00ssz zijn yani jah maar wordt mijn 1e reis, best eng:D ve sevgili , gicik bi arkadasim var beni korkutmaya calisiyor, met alle negatiefe dingen, bende firsat vermiyorum inadina ik doe of ik het allemaal heel leuk vind :D:D

TurKy_LadY
04-05-2005, 22:59
ooh jaa 1e reissse is anders.. Majaa is wel leuk leuk hoor... hahahah met alle negatiefe dingen dta is nie zo t0f.. jaa sen firsat verme doe maaar net alsof je het heeeel leuk vind en er egt zin in hebt ;)

DeliciQ
04-05-2005, 23:01
ooh jaa 1e reissse is anders.. Majaa is wel leuk leuk hoor... hahahah met alle negatiefe dingen dta is nie zo t0f.. jaa sen firsat verme doe maaar net alsof je het heeeel leuk vind en er egt zin in hebt ;) oke bedankt voor de tip(A):P:D

TurKy_LadY
04-05-2005, 23:01
hehe hadi veel suc6 verder ;)

MasterTurk
04-05-2005, 23:12
jah maar wordt mijn 1e reis, best eng:D ve sevgili , gicik bi arkadasim var beni korkutmaya calisiyor, met alle negatiefe dingen, bende firsat vermiyorum inadina ik doe of ik het allemaal heel leuk vind :D:D Je vriend moet niet zo overdrijven. Ik ga al heel heel lang met de auto en het is echt leuk. Ik heb liever de auto dan de vliegtuig. En ik heb geen hoogtevrees of vliegangst

TurKy_LadY
05-05-2005, 00:04

Jaa dogru Autoo is wel heel leukk... ne guzel geze gezee git... ama vliegtuig vin dik ook wel chill.. ben je er binnen paar uurtjes lekker chill:D

Pagina's : [1] 2