Bekijk originele versie : mag een moslim meisje een vriendje nemen?
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
ik ken iemand die verliefd is op een jonge ze hebben verkering gekrengen enzow.
maar dat is mijn punt niet die meisje draagt een hoofddoek, die verkering heeft dus. en een goeie vriendin van haar vriendje heeft ook een vriendje maar zij vind dat zij zelf wel een vriendje mag nemen maar mijn vriendin niet omdat zij een hoofddoek draagt..
wat vinden jullie ervan?
mag de ene het wel omdat ze geen hoofddoek draagt en de ander niet omdat ze dat wel doet .. ik bedoel ze zijn tog allebei moslims en als het HARAM is is het voor beide zo tog..
geve jullie ook ff je mening(A) zou heel lief zijn:D:P
Een vriend/vriendin hebben is niet haram.
Maar ze moeten er wel rekening mee houden dat ze elkaar helemaal niet mogen aanraken, zelfs niet in de ogen mogen kijken; dát is wel haram.
MasterTurk
23-04-2005, 17:23
Maar ze moeten er wel rekening mee houden dat ze elkaar helemaal niet mogen aanraken, zelfs niet in de ogen mogen kijken; dát is wel haram.
Wat heeft het dan voor zin om een vriend/vriendin te nemen.(conf)
Wat heeft het dan voor zin om een vriend/vriendin te nemen.(conf)
Ja, anders niet :)
Vermeld ik er ook nog even bij dat je geen vriend of vriendin mag, zonder dat je zeker bent dat je met diegene trouwen zal.
een vriend/in als verkering hebben, is wel haram. Maar Muta (bij sjiiten alleen) is niet haram. en dat andere wat je zei geld voor elke NAMEHREM (mensen die voor jou bepaalde delen van hun lichaam niet mogen laten zien).
een vriend/in als verkering hebben, is wel haram. Maar Muta (bij sjiiten alleen) is niet haram. en dat andere wat je zei geld voor elke NAMEHREM (mensen die voor jou bepaalde delen van hun lichaam niet mogen laten zien).
Je hebt gelijk; my bad.
ImoshMania
23-04-2005, 18:08
als je je grenzen maar kent togh
ja zelf vind ik van je kan van iemand houden, verliefd worden en misgien is het ook wederzijds wacht dan opelkaar en als het je tijd is en je weet zeker dat je met hem/haar verder wil gaan kan je trouwen.. verkering nemen heeft tog geen niet, want het is zelfs haram als een jonge en meisje (nikah düsen birinle) alleen op dezelfde plek bevinden..
maar wat ik bedoelde is het wordt eerder als '' ow wat erg '' beschouwt als een meisje met een hoofddoek verkering gaat nemen terwijl ik vind dat het bij beide niet hoorte en dan moet je geen onderscheidt maken tussen die twee
Ze mogen het beide niet.. ze mogen elkaar wel leuk vinden en mochten ze willen praten moet er een 3e persoon bij bevinden..
ja zelf vind ik van je kan van iemand houden, verliefd worden en misgien is het ook wederzijds wacht dan opelkaar en als het je tijd is en je weet zeker dat je met hem/haar verder wil gaan kan je trouwen.. verkering nemen heeft tog geen niet, want het is zelfs haram als een jonge en meisje (nikah düsen birinle) alleen op dezelfde plek bevinden..
maar wat ik bedoelde is het wordt eerder als '' ow wat erg '' beschouwt als een meisje met een hoofddoek verkering gaat nemen terwijl ik vind dat het bij beide niet hoorte en dan moet je geen onderscheidt maken tussen die twee
ik ben het 100 % met je eens
persoonlijk vind ik verkering niet goed want nede misler
kiz ve oglan bas basina bulundugu yerde seytan 3unusudur
dus het is niet echt handig
bide ik zou ook wachten
hoezo verkering..als je elkaar bemint is dat toch genoeg als het maar wederzijds is yani
ustelik ha ad verdin (verkering dus) ha ad vermedin
wat maakt het uit
je houdt toch van elkaar
eger gercek ask ise ve hayirli ise o zaman allah (c.c) birbirlerini kesinlikle kavusturur
en trouwens ik vnd er zelf niks aan als je elkaar niet mag aan kijken
volgens mij houdt niemand dat vol (herkez icin konusmayayim da), nede olsa sevdigin kisi..:$
Tinkerbell ^
29-04-2005, 21:55
niet in de ogen mogen kijken:S hoe kom je daar bij argumenten graag ;)
..SeNsIzIM..
30-04-2005, 00:14
ik ken iemand die verliefd is op een jonge ze hebben verkering gekrengen enzow.
maar dat is mijn punt niet die meisje draagt een hoofddoek, die verkering heeft dus. en een goeie vriendin van haar vriendje heeft ook een vriendje maar zij vind dat zij zelf wel een vriendje mag nemen maar mijn vriendin niet omdat zij een hoofddoek draagt..
wat vinden jullie ervan?
mag de ene het wel omdat ze geen hoofddoek draagt en de ander niet omdat ze dat wel doet .. ik bedoel ze zijn tog allebei moslims en als het HARAM is is het voor beide zo tog..
geve jullie ook ff je mening(A) zou heel lief zijn:D:P
Ik vind dat het er niks mee te maken heeft.
hoofdoek dragen heeft een andere straf en als je een vriend hebt, heb je daarvoor ook een andere straf. de persoon die geen hoofdoek draagt en een vriend heeft, heeft dus eigenlijk 2 minpunten. en een meisje die een hoofdoek draagt en een vriend heef 1 minpunt.
Bir müsLüman kizi, mag niet eens de hand van t ander gesLacht vasthouden ;)...
Laat staan een vriendje..
AMA nerde bu devirde böyLe bir müsLüman kizi... Tegenwoordig miLLet aangepaste muslumanLik yasiyorLar.. mJah.. OnTopic ;)
niet in de ogen mogen kijken:S hoe kom je daar bij argumenten graag ;)
Kur'anda yaziyo :)
AyPaRcAm
30-04-2005, 20:33
laat staan in de ogen kijken
de stem van het meisje is ook haram
dus geen relatie aangaan
geld voor beide geslachten
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6