Bekijk originele versie : Waarom moslims geen hand geven...
wat geef je dan als reden op?
Dat je diegene een vies walgelijk stinkend mannetje vindt die je liever niet aanraakt omdat je bang bent voor allerlei enge ziektes.
Wat denk je zelf?
Het is een uiting van respect om u aan te passen aan de normen en waarden.
Tevens vind ik ongelofelijf grof van die werkgever. Zij hebben zoveel gevochten voor vrijheden die hij nu zomaar opgeeft. Zulke uitzonderlijke individuele gevallen gaan er natuurlijk altijd zijn. Het wordt pas een probleem als elke moslim dit doet. Hoe meer de islam zich kenbaar maakt en duidelijker wordt op straat en meer eisen maakt, des te groter het protest zal zijn, wat heel logisch is.
Jij bent pas hypocriet. De werkgever moet respect tonen voor je religie, maar zelf heb je geen respect voor de waarden en normen, dus ga je op zoek naar werkgevers die het niet zo nou nemen met bedrijfsethiek.
Normen en waarden zijn ongeschreven regels die je niet in een hokje kunt stoppen meneer! Geen enkel mens kan mij respectloos noemen als ik op een normale manier uitleg dat ik vanuit geloofsovertuigingen niet aan handjes geven doe en dit dus niet als een respectloze handeling moet opvatten. Ieder weldenkend mens zal dit respecteren.
Kom op hey, vechten voor vrijheden.. Kan het nog dramatischer? :| Moslims nemen de maatschappij niet over hoor. Nee, het is gewoon de bedoeling dat iedereen (Christen, Atheist, Moslim of wie dan ook) naast elkaar kunnen leven zonder dat ze voortdurend op elkaars tenen staan. En je kunt zeggen wat je wilt, maar dit moet van beide kanten komen. Je kunt zeuren over integratie maar integratie komt niet van 1 kant. Wat moet ik met een Hollander die denkt dat Ali B. en couscous Turks is. Als je al geen verschil kunt maken tussen een geloof en verschillende culturen dan loopt het mis. Integratie is een kwestie van beide kanten. Het kennen van elkaars culturen en geloven en deze respecteren. Je hebt het over uitzonderlijke gevallen maar dat is jouw beeld! Dit was maar een klein voorbeeldje.. Als ik eet bij vrieden, komt het vlees van de İslamitische slager. Tijdens kerst wens ik ze fijne feestdagen, net zoals zij mij een fijn offer- en/of suikerfeest wensen. Zondagochtend bel ik hen niet op, omdat ze dan in de kerk zijn en als ik moet bidden bij iemand thuis wordt ervoor gezorgd dat er een schone plek is waar ik dit kan doen. Zonder afspraak kom ik niet op bezoek en iemand lastig vallen tijdens eettijd? Nee, dat doe ik ook niet. Kijk, als ik het niet gezien zou hebben zou ik denken dat het onmogelijk zou zijn. Maar dat is het echt niet.. Gelukkig niet. (yez)
't hoeft echt niet altijd uit te lopen op protesten en gezeik!
Echt waar, sinds wanneer bestaan normen en waarden uit handjes geven? Als ik dat niet doe ben ik opeens respectloos? Weetje wanneer je iemand respectloos kan noemen? Als iemand de normen en waarden in een land belachelijk maakt, de wetten aan zijn laars lapt en meet met -niet eens twee maar- tig maten. Niet als iemand iets uit eigen overtuiging niet doet. Respect komt van beide kanten. Ik zou geen respect eisen als ikzelf respectloos zou zijn. Maar mij zie je iemand niet belachelijk maken of kleineren voor zijn overtuigingen. Echt niet! Ik weet zelf dondersgoed dat als ik vrijheid voor mijn overtuigingen eis, dat andere mensen daar ook net zo goed recht op hebben.
Ik weet 't, nu jij nog.. :fez:
bebekyuzlu
29-11-2009, 20:37
Bugun elini veren
dan ben je wel knap zielig, heb je zo weinig inhoudingsvermogen:D
CiNToNiK
29-11-2009, 20:40
Bugun elini veren
Yarin
adembaba
29-11-2009, 20:41
Natuurlijk is het handig als je er even bij uitlegt waarom je geen hand geeft. Dat spreekt voor zich. Diegene mag het dan aanvaarden of juist niet, dat spreekt ook voor zich. Het gaat er alleen om dat geen hand geven niet gepaard hoeft te gaan met geen respect tonen.
Als het laatste wat je zegt waar is, waarom voel je dan de nijging dat je het moet uitleggen dat je geen hand wilt geven?
Moet Verdonk, en in haar kielzog Nederlandse autochtonen, een weigering tot het schudden van een hand respecteren?
http://www.nd.nl/artikelen/2004/november/23/-imam-salam-zocht-de-confrontatie-
Welk woordje komt hierin voor? Juist ja, "respect".
bebekyuzlu
29-11-2009, 20:43
Dat je diegene een vies walgelijk stinkend mannetje vindt die je liever niet aanraakt omdat je bang bent voor allerlei enge ziektes.
Wat denk je zelf?
nee ik ben bang dat we gevoelens voor elkaar krijgen klinkt erg logisch:p:p
bakiyorumda islamda akliniz fikriniz sexte..
Als het laatste wat je zegt waar is, waarom voel je dan de nijging dat je het moet uitleggen dat je geen hand wilt geven?
http://www.nd.nl/artikelen/2004/november/23/-imam-salam-zocht-de-confrontatie-
Welk woordje komt hierin voor? Juist ja, "respect".
Omdat er meer mensen zoals jij rondlopen in NL die vinden dat het respectloos is.
Wat komt er nog meer in dat artikel voor? Juist ja, deze zin: ''Voor deze imam is het prettig om in Nederland te leven, want hier mag hij de hand weigeren.''
tefekkur
29-11-2009, 20:56
nee ik ben bang dat we gevoelens voor elkaar krijgen klinkt erg logisch:p:p
bakiyorumda islamda akliniz fikriniz sexte..
bence soyle sakalli, uzun etekli birini gordunmu sokakta, ilk yapacagin is yonunu degistirmek olsun... sakin el veremeye kalkma, malumun muslumanlar hep sex derdinde... sonra sana kotu seyler olabilir:(
bebekyuzlu
29-11-2009, 21:00
bence soyle sakalli, uzun etekli birini gordunmu sokakta, ilk yapacagin is yonunu degistirmek olsun... sakin el veremeye kalkma, malumun muslumanlar hep sex derdinde... sonra sana kotu seyler olabilir:(
dat geldt voor jouw geloofsgenoten, ik ga er niet meteenvan uit dat iemand mij wil bespringen als ik een hand geef:D:D
tefekkur
29-11-2009, 21:02
dat geldt voor jouw geloofsgenoten, ik ga er niet meteenvan uit dat iemand mij wil bespringen als ik een hand geef:D:D
tamam iste bende sana diyorum ya, musluman bir adam gordunmu soyle killi milli, uzun etekli en guzel yapacagin is, baska tarafa dogru yurumek olsun. sonra bu azgin(!) muslumanlar sana unutamayacagin bir ani birakabilir... (kutsal baba korusun seni) sonra gelipte bizim basimizi agritirsan hani:fez:
adembaba
29-11-2009, 21:35
Normen en waarden zijn ongeschreven regels die je niet in een hokje kunt stoppen meneer! Geen enkel mens kan mij respectloos noemen als ik op een normale manier uitleg dat ik vanuit geloofsovertuigingen niet aan handjes geven doe en dit dus niet als een respectloze handeling moet opvatten.
Als je het uitlegt, ja!! Dan ligt er nog de vraag of die persoon het zal aanvaarden of niet. In uw privéleven kan dit allemaal geen kwaad, maar op je werk kan dit grote gevolgen hebben.
Ieder weldenkend mens zal dit respecteren.
Neen, links progressieve mensen zullen dit accepteren. Daarom dat moslims links stemmen. Terwijl ze fascistische uitlatingen doen over Joden of Christenen. Hoe hypocriet....
Kom op hey, vechten voor vrijheden.. Kan het nog dramatischer? :|
Voorbeeld aparte baduurtjes voor vrouwen. Plots wordt emancipatie teniet gedaan en komt de apartheidspolitiek naar boven. Dus ja, we mogen ons dramatischer opstellen.
Je geeft ze een vinger en ze nemen je hand, zegt u dat iets?
Moslims nemen de maatschappij niet over hoor. Nee, het is gewoon de bedoeling dat iedereen (Christen, Atheist, Moslim of wie dan ook) naast elkaar kunnen leven zonder dat ze voortdurend op elkaars tenen staan.
In een samenleving worden alle burgers geacht dezelfde wetten te gehoorzamen, ondanks het geloof dat ze aanhangen.
Bedoeling is dat de minderheid zich moet aanpassen aan de meerderheid. Zij die het niet doen, zullen ook de gevolgen ervan dragen. VB als jij geen hand wilt geven en de werkgever neemt u niet aan, moet je achteraf niet klagen. Als jij je boerka niet wilt uitdoen en daardoor geen werk vindt, moet je achteraf niet klagen.
De Nederlanders hebben het recht om te weigeren.
En je kunt zeggen wat je wilt, maar dit moet van beide kanten komen. Je kunt zeuren over integratie maar integratie komt niet van 1 kant. Wat moet ik met een Hollander die denkt dat Ali B. en couscous Turks is. Als je al geen verschil kunt maken tussen een geloof en verschillende culturen dan loopt het mis. Integratie is een kwestie van beide kanten. Het kennen van elkaars culturen en geloven en deze respecteren. Je hebt het over uitzonderlijke gevallen maar dat is jouw beeld! Dit was maar een klein voorbeeldje.. Als ik eet bij vrieden, komt het vlees van de İslamitische slager. Tijdens kerst wens ik ze fijne feestdagen, net zoals zij mij een fijn offer- en/of suikerfeest wensen. Zondagochtend bel ik hen niet op, omdat ze dan in de kerk zijn en als ik moet bidden bij iemand thuis wordt ervoor gezorgd dat er een schone plek is waar ik dit kan doen. Zonder afspraak kom ik niet op bezoek en iemand lastig vallen tijdens eettijd? Nee, dat doe ik ook niet. Kijk, als ik het niet gezien zou hebben zou ik denken dat het onmogelijk zou zijn. Maar dat is het echt niet.. Gelukkig niet. (yez)
't hoeft echt niet altijd uit te lopen op protesten en gezeik!
Wat een hoop valse voorbeelden.
In realiteit hebben we het over aparte baduurtjes voor vrouwen. Het recht eisen dat je een hoofddoek wilt dragen op school. Eisen dat m'n met een hoofddoek op de pasfoto mag staan voor hun identiteitskaart. Het feit dat vrouwen aan de strand dan nog bedekt zijn van kop tot teen terwijl manlief met bloot bovenlijf daar ligt. Dit zijn allemaal zaken van verislamisering.
Plots wordt emancipatie teniet gedaan. Plots zien we een apartheidspolitiek. Voor al deze zaken heeft het Westen moeten vechten. Dit wordt allemaal weer teniet gedaan.
Echt waar, sinds wanneer bestaan normen en waarden uit handjes geven? Als ik dat niet doe ben ik opeens respectloos? Weetje wanneer je iemand respectloos kan noemen? Als iemand de normen en waarden in een land belachelijk maakt, de wetten aan zijn laars lapt en meet met -niet eens twee maar- tig maten. Niet als iemand iets uit eigen overtuiging niet doet. Respect komt van beide kanten. Ik zou geen respect eisen als ikzelf respectloos zou zijn. Maar mij zie je iemand niet belachelijk maken of kleineren voor zijn overtuigingen. Echt niet! Ik weet zelf dondersgoed dat als ik vrijheid voor mijn overtuigingen eis, dat andere mensen daar ook net zo goed recht op hebben.
Ik weet 't, nu jij nog.. :fez:
Handjes geven is maar een voorbeeld. Topic gaat nu éénmaal hierover.
Als jij u niet aanpast de normen en waarden is dat onrespectvol tegenover de Europese cultuur. Waarom zouden Nederlanders hun waarde en normen moeten opgeveven voor migraten? Dit is toch te gek voor woorden? Nederlanders moeten zich niet aanpassen aan de moslims. Enkel het omgekeerde moet gebeuren.
Jij bent te politiek correct bezig. Wederzijds respect moet er zijn. Dat is er al. Je hebt al minaretten in Nederland. Hoe verdraagzamer moet m'n nog worden? Wordt nu geen tijd dat moslims zich aanpassen aan de Nederlanders, want zij hebben hun deel al gedaan, nu moslims nog.
bebekyuzlu
29-11-2009, 21:39
je wilt geen hand geven, mag je hem wel aankijken? mag je wel praten? mag je wel in een kamer met hem alleen apart zitten? waar ligt de grens? straks krijgen we nog moslims die alleen met mannen of alleen met vrouwen willen werken.
adembaba
29-11-2009, 21:45
De generatie van '68 heeft gevochten voor seksuele vrijheid, gemengde school, baas in eigen buik,...Moslims willen nu de klok terugdraaien.
De progressiviteit die sommigen prediken geldt blijkbaar enkel voor autochtonen, niet voor allochtonen. Vb Varkensvlees wordt weggehaald van bepaalde scholen, speciaal voor moslims terwijl er ook nog Belgen naar die school gaan. De autochtoon moet zogezegd begrip tonen voor moslims, maar wanneer gaan moslims nu eens eindelijk begrip tonen aan autochtonen?
Vaarwel ruimdenkendheid, hallo bekrompenheid.
Ne kadar yanlis oldugunu bilsemde, el vermeye devam ediyorum.
Adamlardan sakinmak imkansiz, bir is görüsmesi, yeni tanismada el vermek sart(!), onlarin kulturune göre.. Gelde verme el, hemen gözlerinden düsersin! (dry)(Yada eldiven takacaksin?)
Bu devirde zoooor, hele farzlari bi dogru duzgun yerine getiriyim. :(
De generatie van '68 heeft gevochten voor seksuele vrijheid, gemengde school, baas in eigen buik,...Moslims willen nu de klok terugdraaien.
De progressiviteit die sommigen prediken geldt blijkbaar enkel voor autochtonen, niet voor allochtonen. Vb Varkensvlees wordt weggehaald van bepaalde scholen, speciaal voor moslims terwijl er ook nog Belgen naar die school gaan. De autochtoon moet zogezegd begrip tonen voor moslims, maar wanneer gaan moslims nu eens eindelijk begrip tonen aan autochtonen?
Vaarwel ruimdenkendheid, hallo bekrompenheid.
tja