Bekijk originele versie : Waarom moslims geen hand geven...
mandrake
05-04-2007, 23:14
Wie zegt dat ik schreeuw :D. Ik plaats mijn antwoorden altijd op dat formaat, mede door mijn dyslectie dat ik rekening met anderen probeer te houden.
Excuse me.
nargilem
05-04-2007, 23:17
huh pardon?
zoals jij het schrijft kan ik het niet lezen
licht van kleur en dan spreek je van dyslexie?
Salla_dertleri
06-04-2007, 00:48
mooie uitleg
dat van die hand schudden hebben mensen ondekt door wetenschappelijke onderzoeken en al
maar in de koran is het zonder onderzoek vastgelegd (gwn door Allah)... dat is nou eenmaal de feit en soort van bewijz daat alles wat in de koran is geschreven geen twijfel aan is te trekken
iste nu nog ff kijken of er leven zal worden gevonden op de maan :D...
bedankt, weer wat opgestoken.
Alleen eerlyk gezegt als mensen na me werk komen, JA dan moet ik wel geven ik denk niet dat ze in 3 seconden zijn gevoelens gaan activeren.?
Raar.
Maar ik kan moeilijk op me werk zeggen : sorry ik mag geen hand geven:S >? klinkt dat niet raar?
aishwariya
06-04-2007, 18:17
huh pardon?
zoals jij het schrijft kan ik het niet lezen
licht van kleur en dan spreek je van dyslexie?
Meestal worden er donkere kleuren gebruikt, maar voor de meeste (althans de mijne) is het wel pijnlijk. Ik ga dan automatisch meer knipperen met mijn ogen en zodoende krijg ik klachten.
aishwariya
06-04-2007, 18:30
bedankt, weer wat opgestoken.
Alleen eerlyk gezegt als mensen na me werk komen, JA dan moet ik wel geven ik denk niet dat ze in 3 seconden zijn gevoelens gaan activeren.?
Raar.
Maar ik kan moeilijk op me werk zeggen : sorry ik mag geen hand geven:S >? klinkt dat niet raar?
Laatst had mijn vader een sollicitatiegesprek bij een mevrouw. Meteen al bij de begroeting, toen de mevrouw haar hand uitstak, excuseerde mijn vader zich. Daarop vroeg de mevrouw een beetje chagrijnig waarom mijn vader haar geen hand gaf.
Mijn vader vertelde haar toen; In de Islam hebben mannen en vrouwen rechten van elkaar. Als ik u nu een hand zou geven, zou ik het recht van mijn vrouw schenden. Want wat als ik verkeerde gevoelens zou opsteken. Dan zou ik niet alleen haar recht, maar ook die van uw man op u schenden.
Na deze woorden veranderde de houding van de mevrouw meteen. Ze zei tegen mijn vader dat ze het vaak genoeg had meegemaakt dat een moslimman haar geen hand gaf. Ze zei dat ze het altijd vreemd had gevonden. Maar na de uitleg van mijn vader kon ze er de essentie wel van inzien (yez)
Dus mensen zeg niet alleen "ik geef geen hand" maar geef ook de reden. Jij zou het toch ook niet fijn vinden om zonder reden geen hand te krijgen.
mandrake
06-04-2007, 18:41
Mijn vader vertelde haar toen; In de Islam hebben mannen en vrouwen rechten van elkaar. Als ik u nu een hand zou geven, zou ik het recht van mijn vrouw schenden. Want wat als ik verkeerde gevoelens zou opsteken. Dan zou ik niet alleen haar recht, maar ook die van uw man op u schenden.
Hand fetish?
çok güzel demis :) Respect voor je vader.
Maar ik geef wel een hand, ongeacht of het man of vrouw is. En ik vind het persoonlijk een beetje raar dat je verkeerde gevoelens zou opsteken als je een ander persoon een hand zou geven. Ik bedoel, gevoelens zijn geen zaken die je zelf in de hand hebt (woordspeling!!!:p ) Als je bij het schudden van een hand van een man of vrouw al een verkeerd gevoel krijgt, dan krijg je dat vast en zeker ook als je diegene alleen maar al ziet. Maar ja, het blijft een lastige kwestie. Het is iets tussen jou en God en als je weigert om een hand te schudden dan is dat je goed recht, niemand heeft het recht jou in je geloof belemmeren.
Maar ik vind eerlijk gezegd wel dat sommige mensen wel rekening moeten houden met wanneer ze iets niet doen en wanneer wel. Bijvoorbeeld die Imam uit Tilburg geloof ik, die weigerde de hand te schudden van minister Verdonk, voor het oog van honderden camera's. Ja dan denk ik bij me zelf van, de laatste tijd is er al een hoop polarisatie, mediavorming over moslims is al niet al te best, en dan moet dit nog gebeuren........ :$ Die Imam mocht op dat moment best een hand uitreiken, Allah (cc) is immers Barhmhartig en Vergevingsgezind.
nargilem
09-04-2007, 11:40
Als je hier weigert dan zien ze dat als geen respect, minderwaardig etc want we weten wel wat mensen over moslims denken.
En ik heb het idee dat ze gaan denken (als je nader uitleg geeft waarom je het niet mag) dat islamitische mensen zelfs met handjes geven, slechte dingen kunnen denken enzz. Kotu gozle bakiyorlar demek ki, bir el vermeyle bile kotu seylerin olabilecegini dusunuyorlar, diye dusunurler belki diye geliyor aklima.
mandrake
09-04-2007, 14:33
En ik heb het idee dat ze gaan denken (als je nader uitleg geeft waarom je het niet mag) dat islamitische mensen zelfs met handjes geven, slechte dingen kunnen denken enzz. Kotu gozle bakiyorlar demek ki, bir el vermeyle bile kotu seylerin olabilecegini dusunuyorlar, diye dusunurler belki diye geliyor aklima.
Je slaat de spijker op z'n kop.
Zie ook:
Geplaatst door aishwariya
SehadeteSevdali
04-05-2007, 15:15
Bılıp'de uygulamamak'da kötü :S
Cok Dogru Soyledin
Bende Biliorum. ama malesef uygulayamiyorum. :(
romanman
04-05-2007, 15:52
cenabi allah c.c. insanlarin niyet ve amellerine bakar arkadaslar maalesef islamiyete sonradan cok hurafeler katilmis bu da insanligi ileri degil geri goturuyor tabi dogal olarak mesela kendimden bir ornek kucukken bana derlerdi ki aman ekmegi ters koyma masaya gunah filan derlerdi oysa ekmegin tersi yuzu olurmu ya bilincsizce yorum yapmak cok kotu hele islamiyet hakkinda
mag je wel een ''box'' geven?
je kan best een hand geven.. alleen als je daar vet geil van gaat worden zou ik er toch maar twee keer over nadenken voordat je t doet..
©2000-2012 Hababam.nl Community - het virtuele huis van Turkije.