Bekijk originele versie : Waarom moslims geen hand geven...
Als iemand mij geen hand geeft, ga ik de eerstvolgende keer dat ik hem zie, aan zijn nek hangen voor een dikke knuffel.
is het ook mogelijk dat er een volgend stadium is in jouw hand-knuffel traject? dan mag je namelijk wel eens beginnen met mij een hand te geven :D
omdat veel mensen zoiets hebben van: jullie zijn hier al 30 jaar en nu pas zeggen jullie dat! :)
Misschien wordt nu pas(!) gerealiseerd dat we niet weggaan, en een belangrijke rol spelen in de samenleving.
En veel mensen vinden dat Nederland zich te veel aanpast aan moslims.
Bekijk het zo: Als Nederlanders in Marokko in moskeeen komen doen ze ook hun schoenen uit, en terecht.
Hou je wel in je achterhoofd dat Moslim geen afkomst is maar een groep mensen die in de Islam geloven.
Dus wat moet de Nederlandse Moslim doen? Diegene moet toch wel respect verwachten van haar/zijn medelandgenoot. Of moet zij/hij een aantal regels van haar/zijn religie negeren.
En af en toe moet je een afweging maken: is dit het allemaal waard?
Geen hand geven zal tot veel relletjes leiden, te beginnen op internet en met verdonk enzo. Dit kan haar best minister president maken.
Waarom zou het niet waard zijn, om voor je rechten/denkwijze te knokken?
En de relletjes zouden niet komen door degene die geen hand willen geven, maar door degene die zich aanstellen.
SeedorfRules
27-08-2008, 17:18
In de Islaam zijn de man & vrouw even gelijk
Oh ja? Mag een vrouw ook vier mannen huwen, als ze voldoende van allemaal houdt? NEE, dus niet gelijk
Moet een man een hoofddoek om of iets soortgelijks wat zijn mannelijke aantrekkingskracht doet afnemen?
NEE, dus niet gelijk
Zeg het maar als ik dat fout zie.
En ik wil wedden dat je nog nooit zelfs er maar aan gedacht hebt dat 1 islamitische vrouw vier mannen zou kunnen hebben ....
terwijl dat biologisch gezien veel beter is: Eén vrouw kan makkelijk vier mannen seksueel van dienst zijn, maar omgekeerd niet: Na 2 vrouwen moet de man heel erg zijn best doen nog te "functioneren" ... ;)
Oooh sorry, ik WEET natuurlijk ook wel dat moslim mannen enorm "groot" zijn en altijd "recht staan", desnoods met wel 10 vrouwen ... ;) Tsja, ik geloof ook niet meer in Sinterklaas enzo.
Bovendien, 1 vrouw met 4 mannen, dat vermindert de bevolkingsgroei. En minder mensen is het enige wat ECHT helpt tegen broeikas effect enzo.
Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat man en vrouw hier in het westen of Nederland PERFECT gelijk zijn, maar ze zijn wel 3 keer gelijker dan volgens de 'officiele' Islam ...
SeedorfRules
27-08-2008, 17:23
Dit is dus ook een opmerking dat van kant noch wal raakt, bedankt voor je inbreng (not :offtopic: ).
OT: De grote lijnen zijn al meerdere malen aangegeven in deze topic naar mijn inziens.
tsja, in de volgende post geeft ze hem notabene gelijk! ;)
Nou jij weer.
Ze vindt school net zo onbelangrijk als auto's en jongens/meisjes. Zeg ik niet, zegt ze zelf.
SeedorfRules
27-08-2008, 17:25
geen hand geven gaat mij op dit moment wel even te ver, nu midden in mijn studie/stage/sollicitatiegesprekken etc.
dus ja, ik geef gwn een hand.
Misschien is het gek, maar ik vind het wel leuk dat ten minste dit meisje een hand geven * gewoon *vindt.
SeedorfRules
27-08-2008, 18:24
1.
Wie zegt dat? Het gaat niet om dat... het zit zoveel dieper.
Lees de topic starter maar, het gaat allemaal over fysiologische processen die leiden tot (sexuele) opwinding. Ik snap je wel, je wilt er een spirituele vlag van kuisheid aanhangen. Maar iedereen begrijpt dat geen handen schudden en hoofddoeken voortkomen uit slecht één ding: het voorkomen van sexuele, erotische opwinding bij mannen en eventueel bij vrouwen zelf.
Trouwens, kuisheid, etc. dat komt allemaal neer op sex, of beter gezegd, het vermijden van sex.
2. Maar om dat uit te kunnen leggen, moet je dezelfde gedachtegang hebben en dat heb jij niet.. dus neem ik niet de moeite om het uit te leggen.
Ik denk dat hij het allemaal best begrijpt, hij/zij is het gewoon niet eens met jou.
3. Vrouw en man zijn wel gelijk, maar verschillend.. regels moeten worden toegepast door beiden en dus mogen ze allebei elkaar de hand niet geven.
Tsja, we zien allemaal dat islamitische jongens meer mogen met hollandse meisjes dan andersom islamitische meisjes met hollandse jongens, dus ik denk niet dat in de islam man en vrouw zo gelijk zijn. Veel islamieten zullen roepen van wel, vooral de vrouwen (zoals bijvoorbeeld die Meisjes van Halal), maar de praktijk is anders.
De gelijkheid tussen Westerse mannen en vrouwen is veel groter dan die tussen islamitische mannen en vrouwen .
4. Er gaat geen hele gedachtegang schuil over hoe mannen denken and what so ever. Ook bedekken we ons niet voor/door mannen.
Yeah ....rrrrrright!! dit komt volstrekt niet geloofwaardig op mij over. Ik bedoel natuurlijk niet dat hoofddoek vrouwen de hele dag denken: "Wat zullen de mannen van mij vinden?". Maar hoofddoekjes en geen handen schudden heeft wel degelijk te maken met de man-vrouw verhouding bij moslims.
5. We zien allemaal hoe mode, cosmetica, plastische chirurgie, schoonheidssalonnen de wereld van vrouwen regeert. Als er iemand is die ook maar aan mannen denkt, dan zijn 'wij' dat niet, maar 'zij'. Westerse vrouwen maken zich aantrekkelijker, moslimvrouwen maken zich onaantrekkelijker. Heeft allebei met mannen te maken en met sex te maken.
6. Ja, we zijn anders. Wat is daar mis mee? Iedereen is uniek, ieder heeft een eigen geloof/denkwijze.. wat is er in hemelsnaam mis mee om dat te tonen aan de wereld? Ik vind dat juist prachtig.
Het punt is dat je nu anders wilt gaan doen op een punt dat door velen echt HELEMAAL niet wordt begrepen.
En als je dan roept: "Dan hebben jullie toch allemaal pech met je handen geven", dan garandeer ik je dat zij dat ook gaan roepen bij andere zaken.
Ik kan ook gaan roepen dat ik van me geloof bij oude mannen bananen in hun haar moet smeren ;) Ja sorry, hoor, is gewoon zo, duizend jaar geleden was het ook al zo dus moet het nu ook. Kan je effe je opa voor me halen?
Maar dat is natuurlijk niet leuk (behalve voor ouwemannenkappers, maar goed)
7. Zolang je jezelf en anderen geen kwaad doet, wat maakt het dan uit wat je doet? Geen hand geven.. big deal. Mijn respect voor anderen zit in mijn manier van doen.
En juist daar ligt je grote vergissing: Het doet de ander WEL kwaad. Daar mag jij je over opwinden en het belachelijk vinden, maar dat is echt zo.
Ik kan ook gaan roepen dat ik van me geloof nooit mijn schoenen buitenshuis uit mag doen, dus ik moet mijn schoenen in je moskee aanhouden, ja sorry, dat MOET gewoon! Dan denkt de gemiddelde moslim ook: "Tsjonge, jonge, kan je zelfs dat soort minimale beleefdheid niet eens opbrengen?"
Hetzelfde hebben Westerlingen met dat handen geven.
8. Moslims dichtbij de noordpool geen probleem! Zij vasten volgens de kalender vd dichtsbijzijnde land waarbij de zon wel onder gaat. Natuurlijk, het was meer bij wijze van spreken. Mijn punt was: Ook moslims passen zich aan. Dit is aan een natuur verschijnsel. Waarom dan niet aan een menselijk gebruik?
9. Dit snap ik dus niet. Hoezo gebeurt dat wel met de hoofddoek? Volgens mij niet hoor. Open je ogen, kijk om je heen en zie door wie dat wordt bewerkstelligd. (tv, billboards, clips.. om je maar op weg te helpen) Volgens mij niet door dames met hoofddoek hoor..
En nee, eerwraak mag niet. Hou je je nu van de domme? De hoofddoek is een ONTsexualiserings middel. Daarmee wordt aangegeven dat de relatie tussen mannen en vrouwen voornamelijk sexueel is, zodanig dat vrouwen ALTIJD een hoofddoek om moeten en zich vormeloos moeten kleden.
9. Nou, de man moest eens weten hoeveel Nederlanders met een burka rondlopen. 'Rot op naar je eigen land' is dan wel een grappige uitspraak. :innocent: Leuke afleidings manoevre.
Het aantal 'echte' nederlandse vrouwen met een hele burka lijkt me vele malen kleiner dan het aantal allochtone vrouwen.
Waar het om gaat is dit: een burka is zo vreemd dat het zelfs agressie oproept bij volkomen niet-agressieve mensen.
En dan kan je wel zeggen van kamme-niks-schelen, is echt jouw probleem[/QUOTE] maar verwacht dan ook geen vriendelijkheid van de andere kant.
Natuurlijk mag je best anders zijn, maar sommige dingen moet je niet willen.
Laat ik het zo zeggen, en dit een voorbeeld:
20 procent van alle Nederlanders accepteert helemaal geen buitenlanders, dus ook geen Surinamers zoals ik ;)
De volgende 20 procent accepteert nog wel Surinamers, maar geen Moslims.
De volgende 20 procent heeft er geen probleem met buitenlanders, die willen alleen alle hoofddoekjes en dergelijke verbieden
80 procent heeft grote problemen met burka's
en ik schat dat
VIJF EN NEGENTIG (95) procent het niet-geven van handen heel belachelijk vindt.
Is geen soera over dat mensen blij moeten zijn met wat ze hebben en niet te veel willen?
Luister, er is op dit moment een man die een rechtszaak over "geen handen geven" wil aanspannen bij het Europese Hof. Dat is natuurlijk zijn goed recht, maar je moet je wel afvragen wat het oplevert. Stel hij wint, hij krijgt dan wettelijk het recht om vrouwen geen hand te geven, omdat ie moslim is.
Dit jaagt de mensen naar partijen als die van Wilders en verdonk. Ik zeg niet dat verdonk meer dan de helft van de stemmen krijgt, maar het zou best zou kunnen dat zij en wilders 40 procent krijgen en samen met de VVD kunnen regeren. Dat zou natuurlijk zwaar k en k zijn.
Dus ... als je moet kiezen tussen mensen geen hand geven met Verdonk als premier of mensen WEL een hand geven, dan zou ik voor het laatste kiezen.
Over die rechtszaak:
Ik moet nog zien dat een rechter toestaat dat mannen vrouwen mogen discrimineren vanwege hun geloof.
Wat de SGP niet mag, mogen moslims ook niet... ;)
iedereen doet gewoon zijn eigen ding.. jeetje. als iemand een ander niet uit kan staan omdat ie een ander geen hand wil schudden, ga gewoon weg en zorg ervoor dat je in een omgeving komt met je eigen soort. dan hoef je ook niet meer te zeuren. wat een gedoe allemaal zeg.
vooral mensen die beweren dat ze moslim zijn, hier kan ik dus echt niet tegen. ze doen (bijna) NIETS wat ALLAH van ze vraagt en toch zeggen ze MOSLIM te zijn. niet bidden, niet vasten, hand schudden van ander geslacht, op msn praten met niet-mahram mannen/vrouwen, strakke en blote kleren.. en noem maar op.
zelfs joden mogen geen hand geven aan mensen van het ander geslacht. ook mogen joodse vrouwen de haren niet laten zien aan onbekende mannen. ze dragen dan een pruik of een hoofddoekje denk ik... verbeter me als ik het fout heb.
ik geef absoluut geen hand aan niet-mahram mannen. het is mijn hand en ik bepaal aan wie ik het wel en niet geef. mensen mogen me zo stom en asociaal vinden als ze willen maar mij zal het zeker niet boeien.
SeedorfRules
mensen die zich irriteren aan de hoofddoek of burqa kunnen de pot op. de ISLAM is nogsteeds hetzelfde als JAAAAAAAAREN terug. Islamitische jongens mogen niet meer of minder, veel mensen maken hier hun eigen regels. hierdoor lijkt het net alsof het een regel uit de ISLAM is.
islamitische mannen en vrouwen hebben gewoon veeeeeeeeel respect voor elkaar. we houden er van om MOSLIM te zijn, we houden van de ISLAM, en zullen de strijd nooit opgeven.
LA ILAHE ILLALLAH
HUH????
Wordt de Koran fout of Té letterlijk geïnterpreteerd?
Een hand geven mag niet omdat de gevoelens en lusten geactiveerd worden?? Jah dan zou ik zeggen, laten we allemaal maar gwn thuis blijven en de andere sexe niet tegen het lijf komen!!! We zouden een man/vrouw dan niet moeten aankijken, wat eigenlijk riskanter is dan een handje geven. Er zijn zoveel belangrijkere dingen in de Islam die toegepast moeten worden. Zou het niet nuttiger zijn om bv. de zondigheid van roddelen te bespeken ipv te melden dat "hadjesgeven" niet mag( wat ik eiegenlijk niet geloof maar bon)? Je zou zeggen: maar iedereen weet al dat roddelen haram is. Dat is waar, iedereen weet dat, mar wie past dat in Godsnaam toe?
HUH????
Wordt de Koran fout of Té letterlijk geïnterpreteerd?
Een hand geven mag niet omdat de gevoelens en lusten geactiveerd worden?? Jah dan zou ik zeggen, laten we allemaal maar gwn thuis blijven en de andere sexe niet tegen het lijf komen!!! We zouden een man/vrouw dan niet moeten aankijken, wat eigenlijk riskanter is dan een handje geven. Er zijn zoveel belangrijkere dingen in de Islam die toegepast moeten worden. Zou het niet nuttiger zijn om bv. de zondigheid van roddelen te bespeken ipv te melden dat "hadjesgeven" niet mag( wat ik eiegenlijk niet geloof maar bon)? Je zou zeggen: maar iedereen weet al dat roddelen haram is. Dat is waar, iedereen weet dat, mar wie past dat in Godsnaam toe?
De koran wordt gewoon letterlijk geïnterpreteerd, te letterlijk bestaat niet.
En weet je waarom je fout zit met deze tekst van jouw?
Je moet doen wat je kan doen.
Dit houdt in dat je wel naar buiten mag omdat je naar buiten moet.
Als je voor je uitkijkt en je ziet een man lopen dan maakt dit ook niet uit omdat mannen overal zijn.
Er zijn zoveel belangrijke dingen in de Islam die toegepast moeten worden waarvan dit er een is. Als je de ene niet toe kan passen kun je deze mischien wel toepassen snappie?
Lees de topic starter maar, het gaat allemaal over fysiologische processen die leiden tot (sexuele) opwinding. Ik snap je wel, je wilt er een spirituele vlag van kuisheid aanhangen. Maar iedereen begrijpt dat geen handen schudden en hoofddoeken voortkomen uit slecht één ding: het voorkomen van sexuele, erotische opwinding bij mannen en eventueel bij vrouwen zelf.
Trouwens, kuisheid, etc. dat komt allemaal neer op sex, of beter gezegd, het vermijden van sex.
Je zult het toch nooit snappen.. en nee, het gaat niet alleen daarover. Maar om dat te weten, moet je zo leven.. met een goede intentie natuurlijk anders snap je er ook helemaal geen snars van.
Tsja, we zien allemaal dat islamitische jongens meer mogen met hollandse meisjes dan andersom islamitische meisjes met hollandse jongens, dus ik denk niet dat in de islam man en vrouw zo gelijk zijn. Veel islamieten zullen roepen van wel, vooral de vrouwen (zoals bijvoorbeeld die Meisjes van Halal), maar de praktijk is anders.
De gelijkheid tussen Westerse mannen en vrouwen is veel groter dan die tussen islamitische mannen en vrouwen .
Misschien zijn ze wel islamitisch maar hun handelingen beweren het tegenovergestelde. Ze mogen dat allebei niet, dus gelijkheid. Alsof je niet weet dat dat met cultuur te maken heeft en niets met religie. Het kan me trouwens niet schelen hoe het over het algemeen gaat.. het gaat over de theorie en de mensen die dat goed praktiseren. De mensen die dat niet doen, krijgen daar vroeg of laat wel problemen mee.
Alsjeblieft... gelijkheid tussen westerse mannen en vrouwen is ook niet 'gevorderd' als het wel lijkt. Grappig dat mannen graag vrijheid aan vrouwen gunnen, maar toch blijkt uit vele onderzoeken, laat ik er maar 1 noemen.. een britse onderzoek dat 1 op de 3 mannen denken dat vrouwen graag verkracht willen worden omdat ze zich gewoon kleden zoals ze willen. Wake up de westerse wereld is hypocriet. Ik zeg niet dat de arabische wereld dat niet is, oh dat zijn zij ook hoor.. maar dat heeft niets met religie te maken. Schuif het niet altijd af op religie mensen!
Yeah ....rrrrrright!! dit komt volstrekt niet geloofwaardig op mij over. Ik bedoel natuurlijk niet dat hoofddoek vrouwen de hele dag denken: "Wat zullen de mannen van mij vinden?". Maar hoofddoekjes en geen handen schudden heeft wel degelijk te maken met de man-vrouw verhouding bij moslims.
Misschien een beetje, maar dan ook echt een beetje. Het is trouwens niet de verhouding tussen man en vrouw maar eerder de omgangsregels.
Het heeft eerder iets met zelfrespect en waardigheid te maken. En nou niet gaan roepen dat ik dat van andere vrouwen niet vind. Ik heb het alleen over de reden waarom wij het doen.
Westerse vrouwen maken zich aantrekkelijker, moslimvrouwen maken zich onaantrekkelijker. Heeft allebei met mannen te maken en met sex te maken.
De 1e gedeelte is goed, de 2e niet. Onaantrekkelijker? Betekent dat gewoon dat moslimvrouwen (de praktiserende dan) geen make-up gebruiken op straat en niet perse met fleurige en kleurige kleding rondlopen? Dat is gewoon jezelf zijn, jezelf niet voorliegen, geen actrice te zijn, de waarheid en geen fictie te zijn. Ja, inderdaad het heeft iets te maken met mannen.. maar zoveel meer met jezelf. En ik weiger om een hoofddoek te dragen waarbij ik alleen denk van 'ik ben onaantrekkelijk voor mannen'. Zo simpel ligt het niet en zoiets weiger ik te doen en zoveel anderen met mij. Mannen zijn sowieso genoodzaakt om hun ogen neer te slaan en kuis te zijn. Verder boeien ze me niet, zij horen dat te doen of wij ons bedekken of niet. Wil Allahu Teala iets van mij en kan ik dat aan? Dat zijn de 2 vragen die ons interesseren.
Het punt is dat je nu anders wilt gaan doen op een punt dat door velen echt HELEMAAL niet wordt begrepen.
En als je dan roept: "Dan hebben jullie toch allemaal pech met je handen geven", dan garandeer ik je dat zij dat ook gaan roepen bij andere zaken.
Ik kan ook gaan roepen dat ik van me geloof bij oude mannen bananen in hun haar moet smeren ;) Ja sorry, hoor, is gewoon zo, duizend jaar geleden was het ook al zo dus moet het nu ook. Kan je effe je opa voor me halen?
Maar dat is natuurlijk niet leuk (behalve voor ouwemannenkappers, maar goed)
De voorbeeld dat je geeft, is niet toepasselijk. Dan doe je namelijk iets met een ander. Een vrouw/man die geen hand geeft, dwingt de ander niet tot iets.. Ze hebben sowieso geen contact en vraagt dat zo te houden.
En juist daar ligt je grote vergissing: Het doet de ander WEL kwaad. Daar mag jij je over opwinden en het belachelijk vinden, maar dat is echt zo.
Ik kan ook gaan roepen dat ik van me geloof nooit mijn schoenen buitenshuis uit mag doen, dus ik moet mijn schoenen in je moskee aanhouden, ja sorry, dat MOET gewoon! Dan denkt de gemiddelde moslim ook: "Tsjonge, jonge, kan je zelfs dat soort minimale beleefdheid niet eens opbrengen?"
Hetzelfde hebben Westerlingen met dat handen geven.
Hoezo doet dat de ander kwaad? Dan is er toch echt iets mis met die persoon. Ik vind het ook niet erg als een ander persoon iets doet waarbij ik geen schade ondervind. Okeej, doe maar denk ik dan. Bovendien gaat het erom of je voor de rest die persoon geen kwaad doet. Sorry, maar dan geef ik liever geen hand en roddel ik ook niet over iemand, dan wel een hand te geven en alsnog over iemand te roddelen. Zulke personen zijn er ook. Ben ik dan the bad guy? Zijn we zo oppervlakkig geworden? Ach ja, da's waar ook. Dat zijn sommige mensen inderdaad. Sorry dat ik dan niet aan zo'n spelletje wil meespelen. Moet ik aan mezelf denken, iets doen waar ik niet achter sta? Mezelf voorliegen en hierbij ook de ander? Hierbij zou ik mezelf echt onrecht mee aandoen.. en nee dat ga ik niet doen. En het is NIET ten koste van de ander.
Ennn... ik vind echt dat je verkeerd denkt over bepaalde dingen. Ik ben hier geboren.. ik ben een Turk, een moslima, een wereldburger, maar ook een Nederlander. Ik hoef mezelf niet te verantwoorden en niet aan te passen. Ik ben het al, wat dat ook moge zijn. Ik ben mezelf en ik ga niet mezelf anders voordoen. Wat dit betreft hoef ik me niet aan te passen. Maar als ik in een synagoge ben, en daar ben ik weleens geweest, dan pas ik me wel aan door op zaterdag mijn telefoon uit te doen. Ben ook de kerk ingeweest, geld gedoneerd etc. Het is geven en nemen en dit kan op allerlei mogelijke manieren, niet alleen door een hand te geven.
[Leuke afleidings manoevre.
Het aantal 'echte' nederlandse vrouwen met een hele burka lijkt me vele malen kleiner dan het aantal allochtone vrouwen.
Waar het om gaat is dit: een burka is zo vreemd dat het zelfs agressie oproept bij volkomen niet-agressieve mensen.
En dan kan je wel zeggen van kamme-niks-schelen, is echt jouw probleem maar verwacht dan ook geen vriendelijkheid van de andere kant.[/QUOTE]
Nee echt. :D Relatief gezien zijn het meestal Nederlanderse bekeerlingen onder de burka's hoor.
Nee maar kom op zeg.. ik zeg niet 'het kan me niets schelen', ik zeg alleen dat die personen zichzelf onder de loep moeten nemen. Nou ja, de 1e keer dat ik een gothic zag, werd ik helemaal niet agressief. Als die persoon zich zo wil kleden dan accepteer en respecteer ik dat. Men moet echt bij zichzelf nagaan hoe open hij staat voor andere dingen. Dat iets 'vreemd' is, betekent niet dat je daar meteen agressief van moet worden.
Is geen soera over dat mensen blij moeten zijn met wat ze hebben en niet te veel willen?
Hey ik ben heel erg blij met mijn hand, hij is me heilig vandaar dat ik dus niet ieder de hand wil schudden. :innocent:
Dus ... als je moet kiezen tussen mensen geen hand geven met Verdonk als premier of mensen WEL een hand geven, dan zou ik voor het laatste kiezen.
Ne mubarek ellerimiz varmis yav.. :innocent:
---
Seedorf, wij maken hier geen probleem van. It's just 'geen hand geven and move on with your life', waarom kan een ander dat niet? Zeker als ze weten dat wij ons aan bepaalde dingen houden? Het is niet dat je een soort ritueel bij een ander moet uitoefenen, waarbij die persoon kan denken van 'ok het is jouw religie, but count me out'.. Natuurlijk voel je je goed bij wat je doet, maar natuurlijk hebben wij soms ook het gevoel van 'hmm voelt die zich soms gekwetst?'. Dat willen we natuurlijk niet, maar we willen ons ook aan onze principes houden.
Och joeng.. zouden we dan beter thuis zitten mss?? wtf? ah ja als een hand al zorgt voor zoveel dingen kan een blik dit ook doen natuurlijk. Mensen vanaf nu blijven we gwn thuis, en indien je wat lucht wil scheppen moet je gwn van kop tot ten bedekt zijn... Allee mensen jullie geloven dat toch niet.. Hoe onlogisch is dat nu? Dat handes geven haraam is, is gwn een overblijfsel van de oude tradities. En ik geloof niet dat dat echt iets met de Islam te maken heeft. Goed dat je de Koran leest, maar enkel met lezen kom je er niet schatteke, je moet het ook kunnen vatten.. als je me begrijpt.
Och joeng.. zouden we dan beter thuis zitten mss?? wtf? ah ja als een hand al zorgt voor zoveel dingen kan een blik dit ook doen natuurlijk. Mensen vanaf nu blijven we gwn thuis, en indien je wat lucht wil scheppen moet je gwn van kop tot ten bedekt zijn... Allee mensen jullie geloven dat toch niet.. Hoe onlogisch is dat nu? Dat handes geven haraam is, is gwn een overblijfsel van de oude tradities. En ik geloof niet dat dat echt iets met de Islam te maken heeft. Goed dat je de Koran leest, maar enkel met lezen kom je er niet schatteke, je moet het ook kunnen vatten.. als je me begrijpt.
Hey schatteke, wil je voordat je op iemand anders reageert met dezelfde inhoud als je vorige reactie eerst op mijn reactie reageren? Dat vindt ik wel zo beleefd.
jah Monk of hoe je heet, kom aub niet met die stomme argumnten.. Te simpel en afgezaagd. Ik raad je aan om een paar lessen LOGICA te volgen.. dan zou het mss gemakkelijker zijn om met jou te discussieren.. muaahhh en jah té letterlijk bestaat ook.. zoek et maar s op. ok lieverd?
Iemand schiet me dood aub.
Hier is je les logica.
jah Monk of hoe je heet.
Je leest monk dus het is geen bas en ook geen kevin.