Bekijk originele versie : Waarom moslims geen hand geven...
aishwariya
04-04-2007, 11:07
WE GELOVEN WEL !
alleen is het toepassen wat anders ! maak ons nu niet uit voor mensen die niet geloven, kalplerimiz muhurlu degil bizim, yalniz yasadigimiz hayat sartlari degisik.. sen yapabiliyorsan ne mutlu sana, alle respect. ik zeg niet dat het onzin is ofzo ik heb ook respect ! ik geloof ook dat het zo hoort, alleen KAN ik het niet da´s een ander verhaal dan die hadis boven wat je hebt geplaatst !
:D Sorry
Het is ook niet specifiek op jou gericht.
Het spijt me dat ik het vlak na jou reactie had geplaatst, maar wie weet hebben sommigen er misschien wat aan :D
aishwariya
04-04-2007, 11:15
.
.. "Godvrezenheid en een goed karakter zijn de belangrijkste zaken die leiden tot het paradijs"..
aishwariya
04-04-2007, 18:03
zet er ook ff bij dat je niet in de ogen mag kijken van een vrouw ....
dat is gevaarlijker dan een hand geven ,,,
Even een inleiding op dit onderwerp, en dan plaats ik het wel.
Waarom moslims zich apart kleden?..
Voor de komst van de Islam beschouwden de Arabieren de vrouw als niet meer dan koopwaar. Ze was letterlijk de slavin van de hele familie. Na de dood van de echtgenoot werd ze aan een andere familielid overgedragen. Ze moest zich zo aantrekkelijk mogelijk kleden en opmaken om zoveel mogelijk aandacht van de mannen te trekken.
Met de komst van de Islam is de positie van de vrouw revolutionair verandert. Ze is tot de belangrijkste individu in de maatschappij verheven. De Profeet heeft dit als volgt verwoord: "Het paradijs is onder de voeten van de moeders".
aishwariya
04-04-2007, 18:17
Even een inleiding op dit onderwerp, en dan plaats ik het wel.
Waarom moslims zich apart kleden?..
Voor de komst van de Islam beschouwden de Arabieren de vrouw als niet meer dan koopwaar. Ze was letterlijk de slavin van de hele familie. Na de dood van de echtgenoot werd ze aan een andere familielid overgedragen. Ze moest zich zo aantrekkelijk mogelijk kleden en opmaken om zoveel mogelijk aandacht van de mannen te trekken.
Met de komst van de Islam is de positie van de vrouw revolutionair verandert. Ze is tot de belangrijkste individu in de maatschappij verheven. De Profeet heeft dit als volgt verwoord: "Het paradijs is onder de voeten van de moeders".
De meeste mensen hebben een beeld van de Islam waarbij zij vinden dat de Islam een godsdienst is die vrouwen onderdrukt. Het tegendeel is waar. Allereerst willen we hier opmerken dat volgens de Islam man en vrouw voor Allah gelijk zijn. Alleen in sociaal opzicht is er verschil tussen de beide sexen. Islamitische vrouwen hadden 14 eeuwen geleden al veel rechten die andere vrouwen zelfs tot voor kort niet hadden.
De Islam kent al 14 eeuwen het recht op eigen bezit van de vrouwen; vrouwen konden en kunnen hun eigen bezit en eigendommen hebben waarover zij zelf mogen beslissen, waar zij zelf mee mogen handelen en waar de eventuele echtgenoot niets mee te maken had en heeft. Pas in de twintigste eeuw had de westerse vrouw recht op stemmen, hoewel de moslim vrouw het al 14 eeuw geleden had.
Een ander recht is het recht op onderwijs. De Islam verplicht zowel mannen als vrouwen om te leren. Al in de tijd van de Profeet leerden de vrouwen de Koran te lezen en te schrijven. In de Islamitische geschiedenis kennen we vele voorbeelden van vrouwen die in zowel op godsdienstige als wereldse beroepen bekwaam waren.
De meeste mensen die van dit soort vooroordelen hebben over de Islam, zien de kleding van de vrouw als een onderdrukking. Dit is niet zo. De kleding (inclusief de sluier) is een deel van haar identiteit en eer, en is juist bevrijdend voor de vrouw. Door middel van deze kleding kan zij zich vrij in de maatschappij bewegen.
Hijaab, recht van ieder vrouw (http://www.geocities.com/athens/parthenon/2204/hijaab.htm)
aishwariya
04-04-2007, 18:24
Wat staat er in de Qur'an, die de leidraad voor de moslims is, over de bedekking van de vrouw?
Over het algemeen worden de bevelen in de Qur'an op een geleidelijke manier aan de moslim gemeenschap aangeleerd. Zo is ook is dit het geval met de kleding. Het doel van dit bevel was de harten van de jonge moslimgemeenschap te zuiveren van flirterij, ontucht, overspel, intriges en andere onethische zaken. De verzen die hierop betrekking hebben zijn:
(Muhammad)"Zeg tot de gelovige mannen dat zij (altijd en overal) hun ogen neerslaan (voor alle verboden dingen) en hun schaamdelen (alle lichaamsdelen tussen de navel en onder de knie) kuis bedekt houden. Dat is zuiverder voor hen; Allah is wel ingelicht over wat zij doen. En zeg (ook) tot de gelovige vrouwen dat zij (altijd en overal) hun ogen neerslaan (voor alle verboden dingen) en hun schaamdelen (alles behalve gezicht, handen en voeten) kuis bedekt houden en dat zij hun sieraden niet openlijk tonen, behalve wat gewoon al zichtbaar is. En zij moeten sluiers tot over hun boezems dragen en hun sieraden aan niemand tonen, behalve aan hun echtgenoten of hun vaders of de vaders van hun echtgenoten of hun zonen, of de zonen van hun echtgenoten of hun broers of de zonen van hun broers of de zonen van hun zusters of hun vrouwen of slavinnen over wie zij beschikken of mannelijke volgelingen die geen geslachtsdrift meer hebben of de kinderen die nog niet op de schaamdelen van de vrouwen letten. En zij moeten niet met hun benen tegen elkaar slaan zodat men weet wat zij voor verborgen sieraad dragen. En wendt jullie, berouwd tot Allah, o gelovigen; misschien zal het jullie welgaan." (Qur'an hoofdstuk "an Noer" (het Licht) vers 30 en 31)
aishwariya
04-04-2007, 18:30
De volgende voorschriften volgen uit deze vers:
- Het is verboden opzettelijk naar de tegenovergestelde sexe te kijken (met uitzondering van de bovengenoemde personen).
M.a.w. het is bij de moslims niet de gewoonte om bij gesprekken iemand diep in de ogen te kijken, hoewel dit een beleeftheids vorm is in het Westen. Verder is het verboden naar lichaamsdelen tussen navel en onder de knie van anderen dan jezelf, en die van je eigen man/vrouw te kijken.
- Openlijk dragen van sieraden, zich opmaken, dragen van pruik, namaak nagels en wimpers zijn eveneens verboden.
- De sluier moet niet alleen het haar bedekken, maar ook de wenkbrauwen, de hals, de oren en de kin. Het moet tot over de borsten vallen.
- De echtgenoot en echtgenote zijn onder elkaar helemaal vrij zich te kleden hoe ze willen. Bij het bijzijn van andere dan hierboven genoemde personen hoeft een vrouw zich niet te sluieren.
aishwariya
04-04-2007, 18:34
Met de volgende vers heeft Allah moslimvrouwen verplicht met een jas of dergelijke zich in het openbaar te tonen of in het bijzijn van mannen waarmee ze potentieel mee zouden kunnen trouwen:
O Profeet, zeg tot je echtgenoten, je dochters en de vrouwen (en de dochters) van de gelovigen iets van haar overkleding (jas en dergelijks) over zich heen naar beneden (tot de grond) te laten hangen (als ze zich buitenshuis bevinden of in het bijzijn van mannen zijn waarmee ze potentieel zouden kunnen trouwen). Dat bevordert het best dat men haar herkent en niet lastig valt. En Allah is vergevend en barmhartig. (Qur'an hoofdstuk "al Ahzab" (de Partijen) vers 59)
Uit de hierboven genoemde verzen kunnen we zien dat de kleding van de moslimvrouw van godsdienstig aard is; het is een verplichting die door de Schepper is voorgeschreven.
mandrake
04-04-2007, 19:37
Wil jij normale tekstgrootte kiezen aub hoe harder je schreeuwt des te minder ze luisteren
Oem_'Umeyr
04-04-2007, 19:39
De volgende voorschriften volgen uit deze vers:
- Het is verboden opzettelijk naar de tegenovergestelde sexe te kijken (met uitzondering van de bovengenoemde personen).
M.a.w. het is bij de moslims niet de gewoonte om bij gesprekken iemand diep in de ogen te kijken, hoewel dit een beleeftheids vorm is in het Westen. Verder is het verboden naar lichaamsdelen tussen navel en onder de knie van anderen dan jezelf, en die van je eigen man/vrouw te kijken.
- Openlijk dragen van sieraden, zich opmaken, dragen van pruik, namaak nagels en wimpers zijn eveneens verboden.
- De sluier moet niet alleen het haar bedekken, maar ook de wenkbrauwen, de hals, de oren en de kin. Het moet tot over de borsten vallen.
- De echtgenoot en echtgenote zijn onder elkaar helemaal vrij zich te kleden hoe ze willen. Bij het bijzijn van andere dan hierboven genoemde personen hoeft een vrouw zich niet te sluieren.
Zuster ter correctie: een man en vrouw (getrouwd stel) mogen naar elkaars lichamen kijken, ookal is het naakt!!! Alleen je man mag je in je naakt zien en andersom.
Een voorbeeld: Onze profeet sallAllaahu Alayhi wasallem nam de grote rituele wassing samen met zijn vrouw uit één gerei. En Allaahu Te'aalaa weet het AllerBeste. Moge Allaahu Te'aalaa je belonen voor je inspanning!!!
Wassalaam
mandrake
04-04-2007, 20:06
Een voorbeeld: Onze profeet sallAllaahu Alayhi wasallem nam de grote rituele wassing samen met zijn vrouw uit één gerei. En Allaahu Te'aalaa weet het AllerBeste. Moge Allaahu Te'aalaa je belonen voor je inspanning!!!
Wassalaam
Bedoel je niet met zijn VROUWEN?
vrouw of een man mag geen hand geven aan de andere sekse...
Ja indd.. Op school,stages en dergelijke dan is het een normale zaak.Je komt er,maakt kennis. Dus de hand komt al gelijk je richting op. Het afwijzen ervan, lijkt me ook zo onbeschoft eigenlijk. Als het niet gebeurd,zou het eigenlijk wel beter zijn.
Dan denk je er niet bij na ...
Je geeft nog steeds een hand, maar je wordt wel extreem genoemd. Bir el vermesen Allah bilir ne derler. :D
http://img178.imageshack.us/img178/38/ninjakx0.gif
veel mensen zeggen dat je dan extreem bent maar jaah..komt omdat ze het niet weten..
Wij hebben een fragment aan Nederlandse schoolkinderen laten zien..over Bekeerde Nederlanders..Daar vertellen ze dat dan ook..maar dan zien ze ook dan een Nederlander ook een moslim kan worden..Misschien is het nodig om aan alle mensen die fragment laten zien..yani neden el verilmedigini anlatmak..het is gewoon puur respect..maar jaah gelde anlat...ze weten het en toch vragen ze het..en weet je wat het ergste is..een turk die zich moslim noemt vraag aan jou waarom jij geen hand geeft..:S jaaah!! en een Christelijke Nederlander toont begrip en heeft respect
Ja weet je wat het grappige is? Zij was ook Turks. Maar ik neem het haar niet kwalijk ofzo, want zelf dacht ik er eerst ook zo over omdat ik niet wist waarom.
Welke kwade dingen kunnen er gebeuren als je een hand geeft?
aishwariya
05-04-2007, 19:57
Wil jij normale tekstgrootte kiezen aub hoe harder je schreeuwt des te minder ze luisteren
Wie zegt dat ik schreeuw :D. Ik plaats mijn antwoorden altijd op dat formaat, mede door mijn dyslectie dat ik rekening met anderen probeer te houden.
Je weet maar nooit wat die moslim met zijn hand heeft gedaan.. dus daarom :p
©2000-2012 Hababam.nl Community - het virtuele huis van Turkije.