PDA

Bekijk originele versie : Waarom moslims geen hand geven...

Pagina's : 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44

aishwariya
04-04-2007, 09:48

zet er ook ff bij dat je niet in de ogen mag kijken van een vrouw .... dat is gevaarlijker dan een hand geven ,,, Ik heb nu even geen tijd, maar ik ben zeker van plan dat ook een keer te verwoorden voor niet-moslims :D

nargilem
04-04-2007, 09:59
Ik ben er wel van bewust, maar geef alsnog een hand. Uit respect, vriendelijkheid, vriendschap. Ik kan gewoon niet anders, zo luiden de normen hier. Natuurlijk ben ik mijn eigen normen niet vergeten, maar ik kan gewoon niet anders om het zo toe te geven.

aishwariya
04-04-2007, 10:11
Nargilem, niet expres voor jou bedoeld, maar... "...Voorzeker, Allah verandert niet wat er in mensen is zolang zij niet veranderen wat er in hen zelf is..." (Soerat : Ar-Ra'd 11)

EnIsE
04-04-2007, 10:13
Ik kan het niet maken om niet mijn hand te geven op mijn werk. En dit is niet wat iedereen kan accepteren op 't werk. De regels die zijn opgesteld met verplichtingen binnen de Islam zal ik nooit ontkennen, maar het blijft moeilijk om in deze maatschappij je geloof goed na te leven.

kalp_gozu
04-04-2007, 10:13

Inderdaad ik ben het gewent het is een stukje zelfbeeld dat door mij is gevormd . Uit respect, vriendelijkheid behulpzaamheid geef ik altijd een hand en ik heb er ook geen andere bedoelingen mee dan iemand te groeten. Je groeit op in een westerse samenleving en dit zijn normen die hier gehanteerd worden. En trouwens ik geef niet zo vaak een vrouw een hand. Het klinkt gek maar het is meer automatisme geworden dat je een hand geeft, ongeacht of die persoon een vrouw of een man is.

aishwariya
04-04-2007, 10:15
Ik kan het niet maken om niet mijn hand te geven op mijn werk. En dit is niet wat iedereen kan accepteren op 't werk. Ik zou het wel accepteren, als man, wanneer je mij geen hand zou geven (yez) Tenzij ik een tekort aan aandacht zou hebben :innocent:

EnIsE
04-04-2007, 10:21
Ik zou het wel accepteren, als man, wanneer je mij geen hand zou geven (yez) Tenzij ik een tekort aan aandacht zou hebben :innocent: Dit heeft niets met aandacht te maken. Nederlanders vinden dit over het algemeen onrespectvol. Mijn werkgever zal het niet accepteren als ik zijn bezoek geen hand zou geven. Uiteraard zijn er mensen die hier begrip voor hebben, maar die moet je maar treffen.

nargilem
04-04-2007, 10:25
Natuurlijk begrijp ik dat wij ook regels hebben, maar is het niet zo dat er destijds ook op een andere manier gehandeld moest worden wegens omstandigheden? Als wij hier willen leven, als we uberhaupt willen leven, moeten we ons af en toe aanpassen. Ik kom niet met ''ik drink bier omdat Nederland een biercultuur heeft'' maar ik studeer, wil ik ergens komen, moet ik sommige dingen gewoon kunnen doen. Welk bedrijf wilt nou werknemers die geen hand geven? Of ik moet in een Arabisch land waar de Sharia van toepassing is, leven, mja daar leef ik niet, sowieso zou ik daar ook niet ver kunnen schoppen in een maatschappij.

nargilem
04-04-2007, 10:27
Drank is ieders eigen keuze, je kunt tijdens een bedrijsuitje zeggen dat je geen alcohol wilt, en dan drink je wat anders. Maar handen schudden, een glimlach, zien mensen als beleefdheid.

aishwariya
04-04-2007, 10:27
Dit heeft niets met aandacht te maken. Nederlanders vinden dit over het algemeen onrespectvol. Mijn werkgever zal het niet accepteren als ik zijn bezoek geen hand zou geven. Uiteraard zijn er mensen die hier begrip voor hebben, maar die moet je maar treffen. Haklısın ınsandan ınsana degişiyor (yez)

kalp_gozu
04-04-2007, 10:35
Natuurlijk begrijp ik dat wij ook regels hebben, maar is het niet zo dat er destijds ook op een andere manier gehandeld moest worden wegens omstandigheden? Als wij hier willen leven, als we uberhaupt willen leven, moeten we ons af en toe aanpassen. Ik kom niet met ''ik drink bier omdat Nederland een biercultuur heeft'' maar ik studeer, wil ik ergens komen, moet ik sommige dingen gewoon kunnen doen. Welk bedrijf wilt nou werknemers die geen hand geven? Of ik moet in een Arabisch land waar de Sharia van toepassing is, leven, mja daar leef ik niet, sowieso zou ik daar ook niet ver kunnen schoppen in een maatschappij. He nargilem , dit bespaart mij al een hoop typ werk. Wou net even een stukje schrijven maar inderdaad ik geef je gelijk in deze westerse cultuur is het een tikje anders. Als ik in een arabisch land zou leven zou het een heel ander verhaal zijn.

-bk
04-04-2007, 10:51
Natuurlijk begrijp ik dat wij ook regels hebben, maar is het niet zo dat er destijds ook op een andere manier gehandeld moest worden wegens omstandigheden? Als wij hier willen leven, als we uberhaupt willen leven, moeten we ons af en toe aanpassen. Ik kom niet met ''ik drink bier omdat Nederland een biercultuur heeft'' maar ik studeer, wil ik ergens komen, moet ik sommige dingen gewoon kunnen doen. Welk bedrijf wilt nou werknemers die geen hand geven? Of ik moet in een Arabisch land waar de Sharia van toepassing is, leven, mja daar leef ik niet, sowieso zou ik daar ook niet ver kunnen schoppen in een maatschappij. Yup je hebt helemaal gelijk, ik geef ook gewoon een hand aan zowel mannen als vrouwen.. Ik weet nog wel dat ik een keer mee ging met m'n ouders om te bayramlasmak met de buren van mn oma. Ik wou de hand van die man kussen en op mn hoofd doen ama elim oyle havada kaldi:| ik moest het doen met een knikje en bayramin kutlu olsun...

aishwariya
04-04-2007, 10:56
. De boodschapper van Allah heeft gezegd: "Geen een van jullie gelooft tenzij hij geneigd is tot de gene wat ik geopenbaard heb." (overgeleverd door Ibnu Abi Asem)

nargilem
04-04-2007, 11:00
WE GELOVEN WEL ! alleen is het toepassen wat anders ! maak ons nu niet uit voor mensen die niet geloven, kalplerimiz muhurlu degil bizim, yalniz yasadigimiz hayat sartlari degisik.. sen yapabiliyorsan ne mutlu sana, alle respect. ik zeg niet dat het onzin is ofzo ik heb ook respect ! ik geloof ook dat het zo hoort, alleen KAN ik het niet da´s een ander verhaal dan die hadis boven wat je hebt geplaatst !

-bk
04-04-2007, 11:06

Nargilem ik geef je weer gelijk MAAR; zoals jij zelf ook al eerder aangaf, de omstandigheden TOEN waren heel anders als nu, misschien moest de man/vrouw toen wel extra beschermd worden. Ik geloof met heel mijn hart dat mijn leraar niets verkeerds bedoeld als hij mij een hand geeft..

Pagina's : 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44