Advertentie: bereik met Hababam.nl Turkse jongeren

Google

PDA

Bekijk originele versie : Mag een Moslim donor worden?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

CivCiv
03-04-2005, 22:16

Mag een Moslim donor worden? :confused:
Ik weet dat je wel bloed donor mag worden..
Maar of je je organen ook mag doniren...

TuZaK
03-04-2005, 22:54
kiz Z kardesim bak bazi hocalar mag diyo bazilarida yok diyo...ik geloof dat het mag, cunku kendi organalrinlan baskalarini save yapiyosun, maar bu kisiler moslim olmali galiba...ya ben bi discursiede gordum...

DR. Dilara
04-04-2005, 12:12
Hallo CivCiv,

Donor worden mag niet van de islam want wanneer je overlijd moet je als geheel worden begraven. Je mag wel bloed doneren

TuZaK
04-04-2005, 12:13
ow is dat zo? hmmm dusundurucu...

Angelus
04-04-2005, 16:19

Nee je mag alleen doneren als het lichaam het kan missen ... zoals bloed nier zonder dat de lichaam schade heeft of raakt .... vind het ook jammerrr maar ja regels zijn regels

CivCiv
04-04-2005, 17:09
Haaa... Okey Dankje wel Dilara :)
maar mag je dan wel organen van een andere persoon krijgen!
Want dan is het echt zo van... Jij krijgt niks van mij en ik wel wat van jouw :S

Yilmaz
05-04-2005, 15:49
Mag een Moslim donor worden? :confused:
Ik weet dat je wel bloed donor mag worden..
Maar of je je organen ook mag doniren...

Het is nu dus zo,als je die donorregister niet terug stuurt ben je automatisch donor. Wat vinden jullie daarvan?

Chunkstar
05-04-2005, 15:50
maarre die regelgeving ging volgens mij niet door toch...??? want er werd met meerderheid tegen gestemd...

Yilmaz
05-04-2005, 15:51
Dat weet ik niet maar dat zou wel beter zijn

CivCiv
05-04-2005, 18:28
ooeeeii desenize ben hemine mektubu postamaliyim :)
Ik ga wel bloed donor worden :D
Belkit para verirler net als bij All Bundy (Married with Childeren deki adam)

hehehe :D

TuZaK
05-04-2005, 19:04
ya bana niye gelmedi o uyuz donor mektubu? =S

KaRaKaN
05-04-2005, 21:38
Ik heb em ook niet gehad hoor:)

Vind et ook nergens opslaan dat je automatisch donor wordt. Er wordt gewoon voor jou beslist, en dan hebben ze het over mensen rechten;)

CivCiv
05-04-2005, 21:47
yoksa kayip mi ettim ben o mektubu! Tuuhhhhh...
Neyse zoek het zo wel op :)

Pinkcik
05-04-2005, 21:57
Hier ben ik het niet mee eens
volgens mag je wel donor worden...

Wat is het Islamitisch oordeel over donor transplantatie?

Vraag: Ik wil graag weten wat de Islam over donor transplantatie zegt. Bijvoorbeeld als de dokter zegt dat het slagen van de transplantatie 50/50 is.

Antwoord: In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige

Dit is een onderwerp dat onderzocht is door het islamitisch comittee van jurisprudentie . De volgende uitspraken zijn daarover gedaan:
Het is toegestaan om een lichaamsdeel van een persoon te verplaatsen naar een andere plek in zijn lichaam. Zodat de natuurlijke aanleg van de zieke lichaamsdeel hersteld kan worden.
Het is toegestaan om een lichaamsdeel uit een levende lichaam te transplanteren naar een andere lichaam, als desbetreffende lichaamsdeel zelf groeit en tot de oorspronkelijk staat hersteld (zoals het bloed of huid).
Het is niet toegestaan om een lichaamsdeel weg te halen bij een persoon waarbij hij door deze transplantatie sterft of schade aan resulteert (zoals het weghalen van het hart..etc).
Het is toegestaan om een lichaamsdeel van een dode persoon te transplanteren bij een levende persoon, als er geen andere mogelijkheid is om de levende persoon te helpen behalve het veranderen van deze lichaamsdeel. Dit kan gebeuren als degene die gestorven is of zijn erfgenamen toestemming hiervoor geven.
Het is niet toegestaan om de getransplanteerde lichaamsdelen te gebruiken voor financiƫle doeleinden. zoals het verkopen..etc hiervan.
Zaken buiten de bovengenoemde punten dienen voorgelegd en bestudeerd worden. Door moslimgeleerden en deskundigen.
bron: Islamitische jurisprudentie verslagen

En Allah weet het beste.

BRON:
http://app.alislaam.com/index.php/module/cyberimam/action/qanda/search/donor/qanda/713

Angelus
05-04-2005, 22:09

sorry maar ik ga het wel ff uitzoeken voor jullie ik ga wel naar een hoca vrijdga dna he

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10