Bekijk originele versie : De dood van een familielid
Mijn neefje van 7 maanden is enkele tijd overleden alleen weet ik niets zoveel over
wat je wel en niet mag doen in de rouwperiode en of je dan na 40 wat speciaals voor moet
Graag zou ik hierover meer info willen
wie kan mij hiermee helpen
Basin sagolsun,, 44 gun oncede benim erkek kardesim vefat etti. Bizim dinimizde olunun arkasindan 3 gunden fazla yas tutmak caiz degildir.. Zaten 7 aylik bir bebek kesin cennetliktir ve insaallah annesi ve babasina sefaatci olcaktir. Olunun 40. gunu veya 52. gunu gibi seyler bir cesit adet olmustur, dinimizde boyle bir gerekce yok.. Tabiki istersen olu icin Kuran okuyabilirsin..
Ama gercekten biseyler yapmak istiyorsan, bir hadisi serif var, oluleriniz icin yasini serif okuyun diye.. Yasin okuyabilirsin..
Allah sabirinizi bol versin..
Sagol Snoepje sen de basin sagolsun .... allah kimse ole birsey gostermisin ..... maar zijn er verplichtingen die ik moet doen zoals niet feesten geen drank of dergelijk
Amin..
Nee natuurlijk zijn er geen verplichtingen, biizm dinimizde zorlama yoktur..
Sen kendine yakistirabiliyorsan, als je er zelf geen problemen mee hebt, ga feesten, drinken, sana kalmis, kim tutar seni..
Ama birde su varki, ailende birileri en degerli seylerini kaybetmisken, onlar acisi o kadar buyukken sen eglenebilirmisin? Bence biraz saygisizca olur.. Ama tabi herkesin saygi anlayisi farklidir..
,, # Ayy AngeluS biDe sn0epje,, iNAnbAk c0k uZuldum,,:(
,, # yAni,, Susup kAldim,,
,, # c0ok BAsiniZ sAgolSun,, (K)
,, # inAniyorum Ki,, onlar cEnnEte gidErler,, InsAalah:)
gecondoleerd man, dat is echt niet leuk om mee te maken:(
Snoepjem onlar suan cennetteler...
MasterTurk
11-04-2005, 17:39
Basiniz sagolsun arkadaslar. Allah mekanlarini cennet eylesin. Ama olumde hayatin bir parcasidir zamani geldimiydi ceker gider ve yeniden yasamaya baslar
ImoshMania
11-04-2005, 21:37
Mekanlari Cennet Olur Insallahh....
onceliklen basin saolsun Yasin!
Ik weet hoe je je voelt cunki iki hafta oncesi cok ama cok sewdigim yengemi kayip ettim aan baarmoeder kanker...onun yasi 29du ve iki oglu war een van 4 en een van 10...kahroldum...echt het heeft mij echt geraakt...saskinlastim...dalip gidiyom oyle...araba carpiyodu...tramin altinda kaliyodum...otobusunde oyle...arkadsim cekti hep beni onlarin onunde...ama bi gun bisiklet carpti...ona sukur ettik...neyse dmek istedigim...bilinc altinda boyle seyler insanlara cok zarar weriyo...je hebt het niet in de gaten ama cok cokertiyo insani boyle seyler... ben cok agladim...totdat er niks meer uit kwam...cokda konustum..het moest er gewoon uit... iyide oldu cunki okuldakilere catiyodum... simdi ben ik peaceful...als het je echt bothert moet je echt gaan praten!
saygilar
GeLiNCiK55
13-04-2005, 11:32
Ilk once burada birisini kaybedenlere bas sagligi diliyorum Allah (c.c) hepimize Peygamber (s.a.v) sabri verir insallah.. K heb ruim 3 maanden geleden mijn moeder verloren.. Er staat niks in de koran van 7. gununde moeten jullie mevlut doen en de 40ste dag en ook niet op de 52ste.. Snoepjeninde soyledigi gibi adet olmus artik.. Je kan die mensen op een manier helpen oda dualarinizla, vergeet gewoon 1 ding niet.. DUANIN FAZLASI OLMAZ..!
UNI_BJK_1903
13-04-2005, 11:44
Hepinizin Basi Sagolsun. Allah sabir versin arkadaslar
Olum hepimiz icin...
godmother
13-04-2005, 11:55
Basin sagolsun..
Imparator64
13-04-2005, 12:05
Basin sagolsun.... ik leef met je mee..
Heyy angelus,
Alleereerst wil ik je condoleren met het verlies van je neefje.En heel veel sterkte met het verwerken van het verlies.In zulke momenten moet je aan ALLAH denken en hij zal je bijstaan in de moeilijke momenten en steun bieden inschallah.
Groetjes Faouzia