Bekijk op het forum :

Kamerleden verdienen extra geld.

Appieman
09-04-2005, 23:01

Eenderde Kamerleden klust bij Uitgegeven: 9 april 2005 08:34 Laatst gewijzigd: 9 april 2005 11:12 DEN HAAG - Een op de drie Tweede-Kamerleden klust bij. Dat blijkt uit zaterdag gepubliceerd onderzoek van de Geassocieerde Pers Diensten (GPD). In totaal 49 van de 150 Kamerleden gaven aan betaalde neveninkomsten te hebben. Een Kamerlid verdiende vorig jaar zelfs 45.942 euro bovenop zijn salaris van 86.000 euro. Volgens de GPD klusten zeven Kamerleden voor meer dan 12.000 euro bij en moesten daarom aangeven hoeveel geld ze met hun nevenactiviteiten hebben verdiend. De bedragen varieerden van 45.942 euro tot 12.345 euro. Niet bekend is welke Kamerleden hoeveel bijverdienden. Inleveren Parlementariërs die boven de grens van 12.000 euro uitkomen, moeten een deel van hun neveninkomsten inleveren. Het Kamerlid dat voor een bedrag van bijna 46.000 euro schnabbelde, moest 16.971 euro inleveren. Kamerleden mogen naast hun salaris zoveel bijverdienen als ze willen. De Tweede-Kamerleden weigerden in eerste instantie de informatie over hun bijverdiensten vrij te geven. Ook het ministerie van Binnenlandse Zaken was daar niet toe bereid. De GPD kreeg de gegevens pas na een beroep op de Wet Openbaarheid van Bestuur. bron: nu.nl ---- Ik vind het best veel wat ze bij kunnen verdienen, maar ik denk dat het hun goed recht is. Waarom moeten zij een limiet op hun inkomsten hebben of moeten zij extra afdragen dan een topman van Nuon bijvoorbeeld. Ik ben nu wel nieuwsgierig wie zoveel bijverdiende:cool: . Wat vinden jullie ervan, inbreuk op hun eigen ding of is het in landsbelang oid?

ImoshMania
09-04-2005, 23:04
damnnnn wat krijgen zij veel geldd!!!!! hoeveel verdient Hirsi Ali:S

Appieman
09-04-2005, 23:06
damnnnn wat krijgen zij veel geldd!!!!! hoeveel verdient Hirsi Ali:S Denk niet dat zij veel nevenactiviteiten heeft. Ze is telkens ondergedoken en heeft het te druk met reizen. Maar dat denk ik alleen maar:). Ze verspilt al genoeg belastinggeld aan haar beveiliging.

ImoshMania
09-04-2005, 23:06
Denk niet dat zij veel nevenactiviteiten heeft. Ze is telkens ondergedoken en heeft het te druk met reizen. Maar dat denk ik alleen maar:). Ze verspilt al genoeg belastinggeld aan haar beveiliging. je weet het nooit met haar

Appieman
09-04-2005, 23:11

je weet het nooit met haar Volgens tweedekamer.nl heeft zij alleen nevenfuncties als schrijfster en columniste bij AD. Beide brengt ze maar weinig uit, dus zoveel zal dat niet zijn:).

Pinkcik
09-04-2005, 23:12
mij boeit het niet tegenwoordig werkt iedereen ''zwart;''' ze hebben een status... en krijgen dus een bepaald bedrag... meneer philips meneer heineken en de rest van het zooitje verdient ook goed betekent dat dit ook gelijk niet mag ofzo... PS : WAAROM MOgen in anderen banen niet geklust worden zoals me moeder:@ ... dan ben k boos iste..... Dus Kamerleden ook niet meer mening degisti:P

ImoshMania
Volgens tweedekamer.nl heeft zij alleen nevenfuncties als schrijfster en columniste bij AD. Beide brengt ze maar weinig uit, dus zoveel zal dat niet zijn:). heheh wel bedankt vo het opzoeken:P

Pinkcik
haar beveiliging word gesubsideerd door de overheid

Appieman
09-04-2005, 23:24
Waarom mag er niet 'bijgeklust worden? Het is een nevenfunctie, dus dan werk je toch gewoon ergens anders bij. Of klopt dat niet:D? Dat mensen bij sommige banen extreem veel extra verdienen is een probleem, maar als het mag, waarom mag niet iedereen het dan, dus ook een Kamerlid?:)

Angelus
09-04-2005, 23:35
tj a.........

Pinkcik
09-04-2005, 23:37
mijnmoeder mag niet...

MasterTurk
10-04-2005, 23:43
Dit zijn gewoon een stelletje mafkezen. Als zij te veel bijverdienen willen ze niks doorgeven. Ik heb in 2001 €138 te veel verdiend en mag ik meteen het hele jaar terug betalen €830. ze zijn gewoon niet goed bij hun hoofd. Ik vind als ik iets terug moet betalen omdat het teveel is dan moeten zij dat ook. Al is het €20.000