Bekijk op het forum:

resim cekinmek gunahmi?



Pagina's : 1 2 [3] 4

nargilem
18-07-2006, 02:22



niyete bagli birsey.. ikinci bir cins yaratmak istedigimiz icin degil, hatira kalsin diye cekiyoruz resimleri toch..

Sehzadem
18-07-2006, 03:38
Donder op man :S Sommige onwetenden krijgen zo de indruk dat islam werkelijk alles verbiedt..

CANPOLAT
18-07-2006, 21:31
vallaha yaa,,,boyle sacma sapan konumu olur diyecem ama, demekki oluyormus.. Soru: Odamın duvarına resim astığımda, değerli büyüklerim, "Bu, insanı Allah'a şirke götürür, asma" diyorlar. Ancak başka bir zaman da dinde niyetin önemli olduğunu söylüyorlar. Bu iki konu çelişiyor mu? Cevap: Tapmak, tapınmak amacıyla olmadıkça bir sanat veya anı olarak evde resim bulundurmakta sakınca yoktur. Resme günah diyenler, ccplerindeki parayı, izledikleri televizyonları düşünsünler. TV'de izlenenler de resim değil mi? Hatta gözün algılaması da aslında bir görüntü, resim değil mi? Kuran'da Hz. Süleyman'ın, heykeller yaptırdığı anlatılmaktadır. Kuran övgü babında anlattığı bu konuda yasaklayıcı bir söylemde bulunmadığına göre resim yapmak, fotoğraf çekmek veya çektirmek haram değildir. Resmin günah olduğunu söyleyen rivayet aslında Tevrat'tan sızdırılmış bir ifadedir. Böyle bir yasak olsaydı, Kuran da buna en azından bir işaret bulunurdu. Kaldı ki Hz. Peygamber'in de önceleri yasaklamışken, tapınma endişesi tamamen ortadan kalktıktan sonra resmi serbest bıraktığına dair rivayetler de vardır. Bugün uygulaması imkânsız olan şeyleri dinin temeli gibi göstermek, dine yapılacak en büyük kötülüktür. Şimdi her taraf televizyon, fotoğraf makinesi dolu. Cep telefonları da birer fotoğraf makinesi oldu. Hâlâ fotoğrafı günah saymanın ne yararı var? Kim dinler bunu? Haram diyenlerin kendilerinin de fotoğrafları vardır. Elbette resme tapmak haramdır. Namazda secde edilecek yere fotoğraf koymak caiz değildir. Namaz kılanın önüne yani kıble duvarına resim asılması uygun değildir. Ama odanın başka yerinde resim olması namaza engel değildir.

rukiye.
19-07-2006, 20:09
ya ben zaten bu boyle diye acmadim konuyu, doe ff normaal mensen. ik wou graag weten of hier iets van klopt. sizin actiklariniz konular zijn ook nie altijd even leuk en logisch. buraya sadece ogrenmek iicin koydum bu konuyu. BILMEMEK AYIP DEGIL OGRENMEMEK AYIPTIRRR

_Ought_Aicha_
14-08-2006, 16:56
Ten eerste : Deze vraag is beantwoord of op marokko.nl of een of andere Marokkaanse forum door paar leden die zich voordoen als geleerde, want ik heb het wel eerder ergens gelezen...Dus kijk voortaan uit op welke sites je kennis gaat opdoen (vooral als het gaat om kennis over de islam) Ten tweede Volgens de (Turkse) geleerden en geen "Forum geleerden" heb ik zelf gelezen, dat een foto maken niet aansluit bij de hadiths die worden gegeven over afbeeldingen "maken".. Het valt ook op dat de hadeeths vooral gaan om afbeeldingen maken, beelden maken, tekenen van levende wezens die concurreren tegen de creatie van God.. Dan is het toch logisch dat een foto maken (met bijv. je vrienden) absoluut niks te maken heeft met de creatie van God. De volgende site geeft er duidelijk antwoord op.... http://www.hilafet.com/kitaplar/Islam_Sahsiyeti_Cilt_2/72.htm Tasvir, bir şeyin suretini/resmini çizmektir. Heykeller yapmak da tasvirdendir. Tasvir, heykeltıraşçılığı da kapsar. Resim bizzat ya da heykel surettir. Onlara lügatte tesâvir/tasvirler/resimler denir. Bu, heykelleri de kapsar. Allah’ın haram kıldığı suret yapmak, sadece insanın bizzat kendisinin doğrudan surat yaptığı hususlardan olan resim çizmek, nakış yapmak v.b. hususlardır. Fotoğraf makinesi ile suret yapmak buna dahil değildir. Fotoğraf çekmek, haram kılınan suret yapmaktan değildir, bilakis mubahtır. Zira fotoğraf çekmenin hakikati, suret yapmak değildir. O sadece, gölgenin vakıadan filim nakledilmesidir. O, suret yapan tarafından bir şahsa ait sureti yapmak değildir. Zira fotoğraf makinesi ile suret yapan, şahsın suretini yapmıyor, sadece şahsın gölgesini/ bir anlık görüntüsünü makine vasıtası ile filme baskılamaktadır. Böylece bu, gölgenin/bir anlık görüntünün naklidir, suret yapımı değil ve alet vasıtası iledir, suret yapan tarafından değil. Dolayısıyla hadiste geçen nehye dahil olmaz. Zira hadisler diyor ki; “Bu suretleri yapanlar”, “Ben bu suretleri yapıyorum”, “Her suret yapan”, “Suret yapanlar”. Fotoğraf ile insan ya da hayvan suretini/görüntüsünü alan kimse, bu sureti yapmıyor, o suret yapmıyor, suret yapan değildir. Sadece gölgeyi/bir anlık görüntüyü filme nakleden fotoğraf makinesidir. O, makineyi çalıştırmaktan başka bir şey yapmıyor. Onun için o suret yapan değildir. Onun suret yapan olması hiçbir şekilde mümkün değildir. Bunun için o nehiy onu kapsamaz. Ayrıca hadislerde haram kılınması geçen “suret yapmak”, vasıflandırılmış ve çeşidi belirlenmiştir. O yaratmaya benzeyendir. İçerisinde bir şeyi icad etmek bakımından suret yapanın yaratıcıya benzediği şey ise, ya zihninden çizimle ya da önünde mevcut olanın aslından çizerek bir suretin icad edilmesidir. Her iki halde de suret icad edilmektedir. Çünkü onda icad etmek/yaratmak vardır. Fotoğraf sureti bu türden değildir. Çünkü o, suret icad etmek değildir. Onda icad etmek/yaratmak yoktur. O sadece mevcut şeyin gölgesinin/bir anlık görüntüsünün filme bastırılmasıdır. Onun için o, haram kılınması hadislerde geçen “suret yapmak” çeşidinden/türünden sayılmaz. Dolayısıyla o hadisler fotoğraf çekmeye uygulanmaz. Fotoğraf çekmek, haram kılınma bakımından o hadislerin kapsamına girmez. El ile yapılan surete ait ve fotoğraf makinesi ile elde edilen surete ait sanatsal vakıa bunu tamamen teyid etmektedir. Zira ikisi tamamen farklı iki çeşittir. Zira el ile çizilen sanatsal suret, hem yaratıcılık bakımından hem de sanat bakımından fotoğraf suretinden başkadır. Buradan da, fotoğraf makinesi ile suret yapmak mubah olmaktadır, bir mahzuru yoktur. Bismillaahirrahmaanirraheem Sorry maar wat is dit voor een reactie? Islam is islam en heeft niets met afkomst te maken! Zelfs de 4 grote imaams als Hanafi, Shafi'i, Hanbali en Maliki moet je niet volgen. Zij hebben namelijk gezegd, dat wanneer een hadith sahieh (dus authentiek) is, je deze moet volgen, ook al heeft Hanafi bijvoorbeeld iets anders gezegd. Maar goed om even terug te komen op het onderwerp. De bekende geleerde 'Uthaymeen heeft ook een fatwa (islamitisch oordeel op een gestelde vraag) uitgegeven waarin staat dat je geen afbeeldingen van mensen of dieren mag tekenen, maar je mag ze wel fotograferen, mits je het in een fotoboek bewaard, aangezien je gebed niet geldig is als er afbeeldingen (zoals foto's en plaatjes) in de ruimte zijn. Dan komen de engelen namelijk niet binnen om jouw gebed te noteren.

_Ought_Aicha_
14-08-2006, 16:57
vallaha yaa,,,boyle sacma sapan konumu olur diyecem ama, demekki oluyormus.. Soru: Odamın duvarına resim astığımda, değerli büyüklerim, "Bu, insanı Allah'a şirke götürür, asma" diyorlar. Ancak başka bir zaman da dinde niyetin önemli olduğunu söylüyorlar. Bu iki konu çelişiyor mu? Cevap: Tapmak, tapınmak amacıyla olmadıkça bir sanat veya anı olarak evde resim bulundurmakta sakınca yoktur. Resme günah diyenler, ccplerindeki parayı, izledikleri televizyonları düşünsünler. TV'de izlenenler de resim değil mi? Hatta gözün algılaması da aslında bir görüntü, resim değil mi? Kuran'da Hz. Süleyman'ın, heykeller yaptırdığı anlatılmaktadır. Kuran övgü babında anlattığı bu konuda yasaklayıcı bir söylemde bulunmadığına göre resim yapmak, fotoğraf çekmek veya çektirmek haram değildir. Resmin günah olduğunu söyleyen rivayet aslında Tevrat'tan sızdırılmış bir ifadedir. Böyle bir yasak olsaydı, Kuran da buna en azından bir işaret bulunurdu. Kaldı ki Hz. Peygamber'in de önceleri yasaklamışken, tapınma endişesi tamamen ortadan kalktıktan sonra resmi serbest bıraktığına dair rivayetler de vardır. Bugün uygulaması imkânsız olan şeyleri dinin temeli gibi göstermek, dine yapılacak en büyük kötülüktür. Şimdi her taraf televizyon, fotoğraf makinesi dolu. Cep telefonları da birer fotoğraf makinesi oldu. Hâlâ fotoğrafı günah saymanın ne yararı var? Kim dinler bunu? Haram diyenlerin kendilerinin de fotoğrafları vardır. Elbette resme tapmak haramdır. Namazda secde edilecek yere fotoğraf koymak caiz değildir. Namaz kılanın önüne yani kıble duvarına resim asılması uygun değildir. Ama odanın başka yerinde resim olması namaza engel değildir. Ik zie hier geen bewijzen uit de kitaab of de sunnah, klopt dit (ik spreek/begrijp zelf geen turks)??

CANPOLAT
14-08-2006, 19:11
Ik zie hier geen bewijzen uit de kitaab of de sunnah, klopt dit (ik spreek/begrijp zelf geen turks)?? als jij het toch niet kan lezen of begrijpen dan is het bron niet belangrijk voor jou. voor mensen die het toch willen kunnen mij een pm sturen

_Ought_Aicha_
14-08-2006, 21:01



als jij het toch niet kan lezen of begrijpen dan is het bron niet belangrijk voor jou. voor mensen die het toch willen kunnen mij een pm sturen Jawel ik wil graag kennis hebben over alle beschikbare bronnen, zodat ik weet welke meningen er bestaan onder de geleerden etc. Wil je je zuster in de Islam niet helpen met het vinden van betrouwbare informatie?

Cadikiz_70
14-08-2006, 22:13
Sadece gunah oldugunu biliyorum

uhum
23-08-2006, 22:00
hallooooooo mensen da slaat egt nergens op dat je geen fotos mag maken slaat nergensop

rukiye.
23-08-2006, 22:06
(voor de mensen die domme opmerkingen maken) lezen jullie wel boeken?

NaRCoTiC
04-09-2006, 02:44
arkadaslar aslinda hadisleri aciklamak bize pek dusmez bunun icin hadisciler var hatta mezheplerin cikma sebebleri budur neyse mevzuya geleyim fotograf cektirmek gunahmi?bence o fotografi ilahlastirma yoksa hicde gunah degildir neden diyecek olursan, ilgini resim cekmenin kotu olduna dair anlatilan hadis zamanina getirecegim..Peygambeer efendimiz zamanindaki insanlar putlara tapiyor hatta put yerine resimlerede taptiklarini duydum belki Peygamber efendimiz s.a.v bu yuzden boyle demistir...sunu unutmayalimki yeri gelince resimin cok faydasi oluyor olaylarin cozumlenmesinde neyse Allahin selami uzerinize olsun....

Ati
04-09-2006, 02:49
namuslu fotoraf olursa waarom zou het dan verboden moeten worden.. of je nou iets in het egt ziet of foto wat maakt het uit..

ADNAN
17-09-2010, 18:11
Bu da Sünniyiz+ insanız( =büyük çelişki!) diyenlerin başka bir ikiyüzlülük örneği. ki sürüsüne bereket kadar örnek var bu konuda. Türk Sünnileri inat ile çelişkili biçimde sözde iman etmeyi seçiyorlar: ne samimi 100% insan olmayı seçiyorlar, ne de samimi 100% Sünni olmayı Alevi boku yemiye devam etmekten başka çareleri yok. Alevi/insan gibi yaşayarak (örnek alarak) AMA buna rağmen Alevileri eleştirerek, sevmeyerek inat ile kendilerini Sünni sayarak= Ehli Sünnete ihanet ederek. Vraagje??: Saz çalmak günah mi? http://forums.hababam.nl/showthread.php?t=50569 Türkler Alevi Mesrep Sünniler http://forums.hababam.nl/showthread.php?t=46881

ADNAN
17-09-2010, 18:13



bu çeliskiler ve HAK tan uzaklik yetmiyormus gibi efsane devam ediyor: 4 ile sinirlanilan mezhebler daha sonra, kendi uydurduklari kurali petrol dollari $$ + bilinçli sekilde Siyonizm e hizmet sayesinde, bu kural 1X mahsus delinip vehabileri/Selefileri de EhliSünnet'ten sayiliyor. Bu forumda bu bozuk inanci ''en güzel''(yani:çeliskili=ikiyüzlü!) sekilde taraftarlarigini yapanlardan EbaZerr, tefekkur, Um Umeyr gibilerine sorun. ne hanefi mezebçiligi samimi savunup Selefileri elestirebilirler, ne de samimi Selefi olup mezebciligi elestirebilirler. ikiyüzlülük 100% sart bu sözde 'en güzel' sekilin islemesi için. söyle ki: aptala yatmak(bilmiyordum, duymadim, görmedim) ve ikiyüzlülük(öyle degil böyle) yapmak ile dengeyi saglamak lazim. hanefilere çooooook az da olsa Ehlibeyt ilmi bulastigi için(!) minimum ikiyüzlülük ile yetiniyorlar... oysa en ''dogru=sapik'' EhliSünnet için maksimum ikiyüzlülük ve sapiklik sart. ama diger taraftan bakarsak ilk satirlarda tanimlamasini yaptigim kiliçtan dönme hanefilerin YüzYillar sonra Vehabi-Selefi araplarin EhliSünnet seriatini yani sapiklik ve ikiyüzlügü '' en güzel sekilde'' yasar iken ''onlar islami bilmiyor, gerçek seriat degil.'' diyerek geçistirmeleri maksimum ikiyüzlülük oluyor? olmuyorsa ''onlar islami bilmiyor'' diye kendi imanilarini oksayan hanefiler; kandirilip, korkutulup keklendiklerini kabul etmeleri lazim? demem o ki en dogru(= sapik ve ikiyüzlü!) olaniniz kim simdi? Selefiler/Vehabiler mi? yoksa 4ü1 olan Mezhebler mi? yok hayir bunlar Islama-> EhliSünnete mal edilemez Islam güzel ahlak dinidir, kadinlara (bebeklere?) saygilidir vs vs. diye düsünen ikiyüzlüleri duyuyorum sanki gayet de ederim. simdiii bu adamlar imam degil mi? imamlar. Ehl-i Sünneti bilmiyor olabilirler mi? olamaz. Tefekkur, EbaZerr, Chattab, sine55 ve htc_66 ve bilimum hanefi tarzi ikiyüzlü imanlilarin bu konudaki açiklamalari 'eee ama onlar islami anlamiyo' tadinda birsey genelde ulen adam Arap onu da geçtim imam, onu da geçtim Ehl-i Sünnet konularda uzman biri. yani Kuran Arapça iken, iman ettiklerini iddia ettikleri peygamberi Arap iken, Ehl-i Sünnet dini bedevi-Arap kültürü içinde sekillenmisken, hatta neredeyse tamamen Arap kültürü iken Suudi Araplar anlamiyor siz anliyorsunuz öyle mi? dalga mi geçiyorsunuz? Çikin hadislerle ayetlerle çürütün bakalim bu adamin dediklerini çürütebilecek misiniz? adam dayamaz mi önünüze ona da uyan hadisleri, e ayetleri de kendine göre yorumlar. oldu da bitti. hanginizin ki gerçek Ehl-i Sünnet? özet: Bukadar çeliskiler bozukluklar Allaha, Peygamberine ve Ehlibeytine ihanet edip Cahiliye devrine Peygamberin ölümünden sonra dönüp, bu dönüse Ehl-i Sünnet ünvanini takarak yasayanlara müstehak. neyse ki güzel, görülmez dikis ve yamalar ile ayakta tutulabilir EhliSünnetin, güzelligi müslümanligi felan.

Pagina's : 1 2 [3] 4