imami
16-06-2005, 10:39
Zoals ik het eerder zei ik doe in ieder geval geen uitspraken over onderwerpen waar ik niets van afweet of onzeker van ben.
Ik weet 100% zeker dat Allah 100 (-1) namen heeft..
Kur'ani- Kerim bile bizi yanlis ve batil yollardan kaçinmamizi istiyerek, söyle buyurmaktadir: "Size Rabbinizden indirilene uyun, ondan baska dostlar edinip dogru yoldan saparak, batili savunanlara uymayin'' (A'raf suresi, 3).
*Het is pas een plicht, als je goede informatie doorgeeft.
Kijk, jij bent ook zo een iemand die helemaal niet (bijna niet) reageert bij "shiism", maar dan bij andere onderwerpen, zoals hier, komen zeggen dat shiiten fout zitten. En wat gebruiken ze als bewijs? Wat er in Soennietische hadisboeken staat. Voor de duidelijkheid, wij accepteren alleen de Hadis uit die boek die ook in onze boeken staan (Buhari, muslim).
Biz sizin hadis/tarih kitabiniza dayanarak sizin halife gordukleriniz insanlari, Kuran-i Kerim tarafindan dogru yoldan sapmis insanlar olduklarini gosterdik. Sen burda bizim hadis/tarih kitaplarimiza dayanarak ayni seyi yapabilirmisin???
Kijk ik kan nu een hele verhaal schrijven over waarom dit en dat over shiiten en soennieten, maar dat ga ik niet doen, omdat het niet met het onderwerp te maken heeft, daarom raad ik je aan om "shiism" door te lezen. Of nog beter ga via SHIITISCHE sites kijken wat de Shia inhoudt. Soennietische schrijvers geven informatie over shiiten die niet waar is, dat heb ik op vele sites gezien, o.a. bij het stukje tekst dat delikiz uit een boek erover had getypt hier.